Søgning på: molins model forklaring. Resultater: 15941 til 15960 af 26896
-
sort tøj i varmen?
ForumindlægHej. Jeg forstår ikke helt hvorfor beduiner går i sort tøj i ekstrem varme i ørkenerne? Jeg har hørt at det skulle være noget med at der sker en cirkulation, men siger man ikke at sort tøj absorberer alt lys? Håber nogen kan hjælpe med en forklaring. Mange varme hilsner (o: -
Indgreb i ligevægtssystemer!
ForumindlægFor dichlor er Kh lig med 0,0902 M/bar ved 25°C . For dibrom er den 0,77 M/bar. Beregn opløseligheden i vand ved 25C° for de to stoffer, når deres partialtryk er 1 bar. Giv en forklaring på forskellen mellem de to stoffers opløselighed. -
Laura (Becomes) offered a job...
ForumindlægJeg har følgende sætning hvor jeg skal rette den grammatiske fejl omkring (becomes) Laura becomes offered a job abroad, so she goes away and they never meet again. Hvordan løser man den uden at ændre mening, og så vidt jeg har forstået må man heller ikke ændre ordet? Gerne med korrekt grammatis... -
Find areal på lagerbygningens tag
Forumindlæg' Jeg har fået stillet denne opgave i en afleveringsopgav eog jeg er så blank, det er kun tagpladernes areal jeg skal bruge og jeg ved i følge min lærer at jeg kan bruge cosinus eller sinus mne jeg forstår slet ikke opgaven og hcordan den skal løse, jeg har brugfor en mere logisk forklari... -
ligninger m ubekendt mv.
ForumindlægHej. Jeg har brug for eksempler gerne flere eksempler. på hvad en ligning med ubekndt er og med betydende cifre. Gerne hvordan den løses?Helst med god forklaring så det er let at forstå. Desuden må i også gerne komme med links der kan forklare brøkregninger, potensregneregler , priotering af reg... -
Hjælp til matematik opgaver!
ForumindlægHej. Jeg har nogle matematik opgaver for til i morgen, og jeg har virkelig brug for hjælp. Skriv gerne forklaringen og ikke kun svaret. Opgaverne: 7 2/5 - 4 1/2 6 3/5 - 2 1/3 1 1/4 + 2 1/3 6 2/5 - 2 1/3 1 4/5 + 1 1/3 9 4/7 - 7 2/3 På forhånd tak! -
Ophævelse af minus paranteser
ForumindlægKan nogen hjælpe mig med en forklaring på hvorfor 233-(-112) giver 345. Jeg har læst at en minus parantes kan hæves ved at skifte fortegn..... Hvis jeg hæver - parantesen bliver det vel til 233 - 112 da det er - foran de 112 som skifter til +? På forhånd tak for hjælpen. -
Rumfang af cylinder
Forumindlægjeg skal regne ud hvor meget vand der kan være i en cylinder cylinderen har en diameter på 2 meter, og er 10 meter høj, så er formlen vel pi*1*1*10, men det giver kun 31,41 .. kunne det være kubikmeter? ellers er det jo 31,415 L. vand, og det tænkte jeg var i overkanten .. nogen der har en forkl... -
omregning af enheder
ForumindlægHej. Jeg vil rigtig gerne have hjælp til hvordan man omregner enheder på nemmest og hurtigst måde. Jeg er overhovedet ikke god til det, så jeg vil rigtig gerne have en uddybende forklaring med eksempler. Desuden har jeg et parpir her hjemme nogle præfikser...Hvis der er nogen der ved hvad det er,... -
Rapport - oversigt
ForumindlægHeej.. Jeg leder efter en forklaring eller oversigt, over hvad en rapport skal indeholde.. En liste hvor der står punkt for punkt, hvad der indgår i en rapport??Jeg vil virklig blive glad, hvir der er nogen der ligger inde med sådan noget.. Eller måske ved hvor jeg kan finde det?? På forhånd tak!Kim -
Grænseværdien
ForumindlægHej,Nogle der gider, at forklare:1) Hvad jeg skal gøre når jeg skal aflæse grænseværdien fra venstre i punktet x = 32) Hvad vil det sige at anigive en funktionsværdi i punktet x = 3... Hvordan ved jeg, at de findes?Jeg håber der er nogle der kan komme med en fed forklaring, så det er inde på lyst... -
Reducering af brøker
Forumindlæghejsa sidder med er regnestykke med reducering af brøker og er virkelig blank..stykket lyder: 3a 2a k= -- + --- 2b 2b+1ifølge facitlisten skulle stykket blive: 10ab+3ak= ------- 2b(2b+1)har ingen ide om hvordan dælen man får det til det, så kunne godt bruge en forklaring -
brutto- og nettoproduktion
Forumindlægjeg skal lave en sammenligning af bruttoprodukrion, nettoproduktion og respiration hos enårige og flerårige planter skal inddrages. dernæst skal jeg give en begrundet forklaring hvorfor man i dansk landbrug bruger enårige planter som byg og hvede. jeg kunne virkelig godt bruge noget hjælp, da je... -
Lydens hastighed i gasser
ForumindlægHej. Har lavet forsøg med lydens hastighed i atmosfærisk luft og co2. Er der nogen, der kan give mig en forklaring på, hvorfor lyden trænger hurtigere igennem atsmosfærisk luft frem for co2? (Formålet med forsøg at, vi skulle undersøge stående bølger i resonansrør, samt bestemme lydes hastig... -
Syre og Base
ForumindlægHej. Er i gang med en fysik rapport og faldt over noget jeg ikke helt kunne finde ud af. Når man har fortyndet saltsyre (HCI) og eddikesyre (H3OOH) så de indeholder lige mængde syrer pr. ml vand og man har fundet ud af hvilken en af dem der er svag og hvilken en der er en stærk syrer. Hvad kan ... -
Differentier fuktionen
Forumindlæghej alle jeg vil meget gerne vide hvordan man differentiere disse funktioner samt hvilke rengeregler man bruger til det - f(x)= 4/x2-5x-7 og - g(x)= 3(2x2+4)3 Jeg skal ikke aflevere opgaven, så jeg håber på at nogen kan finde ud af det, samt give en god forklaring der er skåret ud i pap... -
Indirekte og direkte hensynsled
ForumindlægNormalt er jeg ret god til spansk, men jeg har simpelthen aldrig lært det her ordenligt. Jeg sidder altid og roder rundt når jeg skal bruge le, lo eller la. Nogen der kan give mig en god forklaring, for jeg bliver mere forvirret af at kigge på nettet. -
Hjælp
ForumindlægHvordan reducerer jeg disse opgaver mest muligt, vil gerne have forklaring med fælles faktorisering osv. A) 165/385 B) 14x/77y C) 2x-4/8-2x D) a^2-3ab/3a+ac E) hvad er grundmængden (G) for denne ligning: (2/x-3)-(3-x/x+1) = 11/x^2+1 På forhånd tak. -
Matematik (forskrift) Hjælp!!
ForumindlægHej (: JEg sidder og kæmper med en opgave, som jeg har for til i morgen. Den lyder således: Angiv en forskrift for den linære funktion f, hvor: f(-1)=2 og f(-5)=6 Der er flere stykker, men denne er bare den første.. Er der nogle som kunne forklare mig hvordan man gør? Jeg vil helst ikke have ... -
Fysik c niveau :D
ForumindlægHejj begavede mennesker :) Jeg lavede idag et eksperiment , som gik ud på at varme vand op vha. ild. Temperaturen steg som forventet. eksperimentet gentog jeg hvor jeg tog sølvpapir rundt om bægerglasset med vand. Temperaturen steg også men bare ikke så meget som med uden. Hvad kan forklaringen v...
