Søgning på: amish folket. Resultater: 15961 til 15980 af 19974
-
Hjælp til analyse af den personlige computer!
ForumindlægHey folkens. Har et lille spørgsmål, jeg håber du/I kan hjælpe mig med. Min analyse del hedder: Foretag en analyse af brugen af den personlige computer og udbredelsen af den i perioden frem til i dag. I analysen skal du inddrage vekselvirkningen mellem samfundsudviklingen og den teknologis... -
Polynomier af den tredjegrad.
ForumindlægHej folkens. Der er nogle ting, ang. 3. gradspolynomier jeg gerne vil vide, som jeg ikke kan finde på nettet. (der står ikke særlig meget om 3 gradspolynomier i min hovedbog) 1. Hvilken grafisk betydning har a. 2. Angiv forskrift for et tredjegradspolynomium, som opfylder a. a >... -
MatA: Differentialligning: Bestem løs. for tangent i punkt
ForumindlægGod aften folkens :-) Jeg har desværre supersvært ved differentialregning, og skal løse denne: En diff.ligning er givet ved: dy/dx = 3x -3 / 2y (for y "ikke lig med" 0) "Bestem en ligning for tangenten i punktet P(2,1) til grafen for den patikulære løsning, der går igennem punktet ... -
oversættelse
ForumindlægJeg sidder med en oversættelse, men en sætning er jeg i tvivl om: Han håber at kunne opbygge et handelsfrima i Tyskland =(jeg har skrevet:) Er hofft eine Handelsfirma in Deutschland aufbauen zu können. Sætningen er vel konj. pga. håber ik? En af mine venner som er god til tysk ville nemlig have s... -
Dumpet matematik A-niveau, bestået B-niveau?
ForumindlægHej alle sammen. Jeg har et spørgsmål. Altså min studieretning er Matematik A, Fysik B og Kemi B. Jeg tror at jeg ender med at dumpe Matematik A, men jeg skal bruge Matematik B for at komme ind på min ønskede uddannelse. Men er jeg så tvunget til at tage matematik B igen, eller hvad? Jeg har læst... -
Polynomier af den fjerde- og femtegrad.
ForumindlægHej folkens. Har et par spørgsmål som jeg ikke kan finde på nettet, og der står intet om polynomier af flere grad i min hovedbog. 66) Hvor mange rødder kan et fjerdegradspolynomium have? (begrund dit svar) 67) Hvor mange rødder kan et femtegradspolynomium have? (begrund dit svar) 82) Fi... -
Redoxtitrering - analyse af juice
ForumindlægHej alle kemi-folk Jeg sidder og læser til eksamen til kemi, og er løbet ind i et lille problem med den øvelse der hedder "Redoxtitrering. Analyse af juice". Jeg for en titreringsreaktion der ser nogenlunde sådan ud; C6H8O6 + I2 --> C6H6O6 + 2 H+ + 2 I- Jeg beregner stofmængden af I... -
Atomer og Elektroner
Forumindlægjeg har fået disse opgaver for som omhandler hydrogen og universet. de lyder som følger:1. I universets tidlige faser var den termiske energi så høj, at der i sammenstødene overførtes energi nok til at holde hydrogenatomerne ioniserede. den termiske energi kan vurderes ved produktet k*T, hvor k e... -
Hvorfor kan man ikke få pynt til HTX student?
ForumindlægHej allesammen. Sidder her og har behov for at komme af med min irretation over at man ikke kan købe pynt til studenterfesten i marineblå farver. Jeg gider ikke have servietter med røde studenterhuer, eller små pyntehatte i lyseblå. Jeg er bliver HTX student og føler mig stolt over ikke bare at h... -
Dumpet matematik A-niveau, bestået B-niveau?
ForumindlægHej alle sammen. Jeg har et spørgsmål. Altså min studieretning er Matematik A, Fysik B og Kemi B. Jeg tror at jeg ender med at dumpe Matematik A, men jeg skal bruge Matematik B for at komme ind på min ønskede uddannelse. Men er jeg så tvunget til at tage matematik B igen, eller hvad? Jeg har læst... -
volumenprocent af CO i cigaretrøg
ForumindlægHej.. jeg har set der er et indlæg om dette før, men det virker ikke som om folk kigger med den dårlige overskrift. Håber nogen kan hjælpe - det er til aflevering mandag! Oplysningerne til opgaven: En portion cigaretrøg, som ved 1 bar og 30 grader fylder 500 ml. Derefter blæses de 500 mL røg lang... -
velfærd under afvikling?
ForumindlægJeg har svært ved denne her opgave.. Jeg ved ikke hvordan jeg skal svare på de her spørgsmål. Er der nogen der vil hjælpe mig igang? 1. Hvad mener eksperterne med, at velfærden er under afvikling, og at velfærdssystemet udhules? 2. Nævn nogle mulige årsager til den pudsige kendsgerning (par... -
Dansk, litterær tidslinje
ForumindlægHej Alle Sidder der ikke nogen kloge hoveder derude som kan give mig et overblik over alle de litterære tider i dansk. Jeg har brug for en tidslinje med årstal så jeg kan se hvornår de forskellige tider "afløser" hinanden. Og sætte det i relation de den tekst jeg muligvis trækker til ek... -
Volumen, O. areal?
ForumindlægHey folks, har nogle spørgsmål ang. mat:En tank til fyringsolie har dimensioner som vist på figuren http://peecee.dk/?id=38189For oven og for neden har den form som en halv cylinder. Den miderste del har form som en kasse. a)Beregn kassens volumen. Mit forslag: 0,4m^2*pi*0,5*2m = 0,50m^3b)Beregn ... -
Udfaldsvinkel
ForumindlægHeeej folkens.. Jeg kan simpelthen ikke finde ud af denne opgave, selvom den sikkert er meget nem at løse.. Når man leder efter olie- og gasfelter under havbunden, kan man fx sende lydbølger fra en lydkanon ned mod havbunden og analysere de reflekterede lydbølger. Lydbølgerne fra lydkanonen... -
HJÆLPPPPPPP
ForumindlægHej Folkens.. Er der nogen, der ville være sød og rette teksten...??Jeg har oversættet den til engelsk! Dansk: Protestantisme er en af de store hovedretninger inden for kristendommen, der opstod ved reformationen som en reaktion mod den katolske kirke og som omfatter bl.a. den evangelisk-luthersk... -
Sølvnitrats reaktion med natriumchlorid
ForumindlægHej folk :-)Har lavet en mohr-titrering (argentometri) hvor sølvnitrat reagerer med natriumchloridAgNO3 + NaCl -> AgCl + NaNO3Det jeg egentlig søger er at svar på hvorfor stofferne reagerer med hinanden, i stedet for bare at forblive sølvnitrat og natriumchlorid.Jeg har en teori om at eftersom... -
AT-problemformulering
ForumindlægHej allesammen! Jeg skal til at skrive min 3. års. AT-opgave, hvor jeg skriver i fagende engelsk og historie. Historie faget er drejet til den samfundsvidenskabelige fakultet, da jeg bruger engelsk i den humanistiske. Mit emne er: Folke mordet i Rwanda, hvor jeg i engelsk tager udgangspunkt i... -
Oversættelse :)
ForumindlægHej alle! Er der nogle, der vil være venlige og oversætte et stykke for mig? At være i et andet land eller samfund er ingenting for mig. Jeg taler og handler som alle andre i Danmark. Prøver at være som dem så meget som jeg overhovedet kan. Jeg er født her, så selvfølgelig ser jeg mig selv som en... -
Forsvarstalen - enkelte spørgsmål..
Forumindlæghejsa :0) har liii nogle enkelte spørgsmål til forsvarstalen.. som jeg ikke lige kunne finde svaret på her inde!! - Hvilke guder er stats anerkendte (s. 33 i den offentlige anklage)??? bare lige de vigtigste.. (self. Athena, zeus.. men hvem mere ??) - Bruger Sokrates "jordmoder metoden"...
