Søgning på: kemi b noter stx. Resultater: 15981 til 16000 af 111527
-
karaktergivning
ForumindlægJeg har 3-årig højniveau i mater der nogen der ved hvor mange point man skal have for at bestå når det er muligt at få 150 point i alt??????? -
Hvad har jeg gjort galt her? pH værdi
ForumindlægJeg skal finde den teroriske beregning af ph-værdien for en opløsning med ethansyre og natriumethanoat koncentrationen er 0,1 M og der skal 25 ml af hver i bærgerglas startede med at gange koncentrationen med volumen 0.1*0.025 = 0.0025 Derefter satte jeg det ind i ph formlen. Hvor det g... -
Valg af lommeregner?
ForumindlægVed ikke om det er det rigtige sted at spørge om dette.Men er der nogle der kan vejlede mig til hvilken lommeregner jeg skal investerer i?Jeg er netop startet på matB og regner med at tage matA til sommer. Herefter på KU biokemi (håber jeg:-).Kigger i øjeblikket på TI-84 og TI-89 men ved ikke om... -
Hvad skal I op i? :-)
ForumindlægHej folkens, Nu har man i dag fået offentliggjort eksamensplanerne for de skriftlige eksaminer. Ville lige høre hvad I skal op i :-)? Jeg skal op i dansk, engelsk, samfundsfag og matematik. Hav en god forlænget weekend ;-) -
Om videregående uddannelse
ForumindlægJeg tænkte på hvor god skal man være til engelsk, hvis man læser jura eller økonomi på universitetet eller Ha (jur) på CBS. Skal man sådan være rimlig god eller? Ved der er fag hvor bøgerne og fag'et er på engelsk. -
Hvordan bliver man en dyrlæge?
ForumindlægHej jeg går dagligt i 9.kl og jeg ønsker at blive en dyrlæge:) Men jeg meget i tvivle om hvordan man bliver det. Hvilken fag skal man ha højst karakter? Hvilken fag skal man ha? kan i hjælpe mig med at svare på de spørgsmål? -
Beregning af pH.
ForumindlægGodaften. Beklager tidspunktet at skrive på. Jeg sidder med en lille kemiopgave som jeg løser slavisk via. min lærebog. Men jeg har en ide om at metoden jeg bruger er forkert, da jeg ender med en negativ værdi undervejs i beregningerne, hvilket ikke må være tilstede. Er der nogen der kan hjælpe? ... -
AT-2011 (Doping)
ForumindlægHeej. Jeg har valgt at skrive om doping i AT. Jeg har valgt at kombinere det med Idræt og Biologi. Er der nogen der har nogle forslag til problemstillinger? -
Hvordan omregner man tal til "rene" 10-talspotenser?
ForumindlægFx, hvis jeg har et tal n, og jeg gerne vil omregne det til et tal der hedder 10^m. Hvordan kan dette gøres? 10^1,23456 er fx det samme som 17.1617. Hvordan springer man frem og tilbage mellem disse to skrivemåder? -
Psykologi i gymnasium?
ForumindlægHej allesammen. Jeg går i 9. klasse og skal til at vælge studieretning i gymnasium. Jeg overvejer mellem en naturvidenskabelig- og en samfundsvidenskablig studieretning hvor psykologi er med. Men hvad laver man i psykologi? På forhånd tak. :) -
intermolekylære kræfter
ForumindlægHåber nogle kan hjælpe med følgende sprøgsmål :-) -
lille idé jeg havde, mht, skyggernes udvikling
ForumindlægHej.Jeg har siddet og tænkt over hvordan ens skygge tager eksponentielt til i længde, alt efter hvor høj man er. Eller det er netop det spørgsmålet går ud på. Jeg mener at det er en eksponentiel udvikling men hvad siger i? Jeg har noteret følgende punkter, hvor den første kolonne er højden af gen... -
mængdeberegninger...
ForumindlægHejsahar brug for et bekræftende eller afkræftende svar i denne sammenhæng:Fotosyntesen lyder: 6CO2+6H2O+E-->C6H12O6+6O2.Hvis man har 4,5 mol CO2 og skal beregne de mængden af kulhydratet og oxygenet gør man så ikke således;4,5 mol/6= 0,75 mol4,5 mol/1= 4,5 molC6H12O6= 0,75mol*180,156 mol/g= 1... -
Løsning af ligning
ForumindlægJeg har en ligning U = aL+b som der skal byttes om på så L og ikke U kan blive udregnet. Hvordan gør man? U = 20 a = -0,12 L = ? b = 29 -
funktion g(x) er løsning til differentialligningen HJÆLP
ForumindlægHej SP Er der nogen, som kan hjælp mig med følgende spørgsmål: En funktion g(x) er løsning til differentialligningen (dy/dx)+5y=3x2+2. a) Bestem en ligning for tangenten t1 til grafen for g(x) i punktet Q(2, 3). - skal der ikke bruge Ligningen for tangentplan? b) En anden tangent t2 til graf... -
Monotinoforhold
ForumindlægEn funktion f er bestemt ved f (x) = x4 - 8x2 + 1. a) Løs ligningen f (x) = 0. b) Bestem en ligning for tangenten til grafen for f i punktet P(3, f (3)). c) Bestem monotoniforholdene for f . Hej, nogen der kan hjælpende mig med ovenstående? :) -
Bestem masse???
ForumindlægHej. Jeg er nået til et spørgsmål, jeg simpelhen ikke kan besvare eller ved, hvordan jeg overhoved lommer i gang. (Billede er vedhæftet) Spg. a med at afstemme reaktionen har jeg gjort, og gik det til at se således ud: 2C2H2 + 5O2 —> 4CO2 + 2H2O Håber nogen kan hjælpe med spg. b? Tak. -
A short story.
ForumindlægHey. Jeg har lavet et lille "review" af en film, som er skrevet som jeg selv mener det skal gøres - Så selve handlingen i min tekst skal der ikke gøres noget ved, ville derimod høre om nogen vil bruge et par minutter på at kigge på den, og evt. Rette fejl.Here goes:ReviewForrest Gump” L... -
reducering, med forklaring
Forumindlæg(a+b)(a-b)-(a+b)^2 -
Notater til engelsk
ForumindlægHej!!! Vil høre om der er nogle der har noter til nogle af følgende tekster, da jeg skal til engelsk-eksamen.
