Søgning på: tove ditlevsen de evige tre. Resultater: 16021 til 16040 af 19441
-
Hvordan ville det være hvis Danmark var i krig?
ForumindlægHej Jeg har fået en opgave med nogen spørgsmål omkring hvordan det ville være hvis Danmark var i krig, men jeg har meget svært ved at svare, da jeg ikke helt kan sætte mig ind i situationen. Her er de tre spørgsmål. 1. I de sidste 10-20 år har et begrænset antal danske soldater deltaget i krig... -
rettelse af fransk oversættelse
ForumindlægHåber virkelig, der er en, der vil kigge min oversættelse igennem..her er den danske tekst:Den lille djævel vil gerne være sød. Han går i skole hver dag og læser sine lektier. Men i Helvede er det forkert at være god. Derfor tager han hen til menneskene. Han spørger flere personer, hvordan (han s... -
hjælp til atomkerne fysik
ForumindlægMin opgave lyder således:Normalt er det usandsynligt, at man kan excitere et allerede exciteret atom til et højereenerginiveau. Det er dog lykkedes i et eksperiment, hvor man belyste rubidiumatomer medlaserlys med bølgelængderne 775 nm og 780 nm.Energiniveaudiagram for rubidium med angivelse at g... -
Oversættelse til tysk?
ForumindlægNogen som er gode til tysk som vil gøre mig en stor tjenste at oversætte følgende til tysk? På forhånd tak :) Følgende skal oversættes : "Disse tre kvinder har alle hvert sit syn på det at have børn samtidig med en karriere. Britta Freis mener dog som den eneste at det er forkert at blande ... -
tredjegradsligning
ForumindlægI går var der en, som spurgte om følgende:P(x)=x^3+2x^2+5x+8gør rede for at der findes 2 rødderJeg kom selv med løsningsforslag, men det var forkert, har jeg fundet ud af herefter.Forslaget var dette (rettet en smule):et umiddelbart gæt: hvis der er to løsninger, må den kunne skrives på formen:(x... -
3 små spørgsmål
ForumindlægHej,Jeg sidder her med en aflevering i kemi, som skal afleveres på mandag. Jeg har nogle helt andre tanker i hovedet lige nu, bl.a. flytter jeg til et hus i morgen, og på fredag tager jeg på studietur til Rom.Så, jeg har tre små problemer med den aflevering:1) Færdigør følgende reaktion, idet du ... -
"Koordinatsystem" hjælp hurtigt tak
Forumindlæg. . . . En blækregning til d. 27-04 dvs. til imorgen. Jeg stød ind i en opgave hvor jeg gik i stå. opgaven lyder sådan: Tegn flg. tre linjer i et koordinasystem, hvor enheden på akserne er 1cm: (1) linjen l, hvis ligning er y= 1 1/3x (2) linjen m, hvis ligning er y= 4 (3) linjen n, hvis... -
Sandsynlighed ved børn
ForumindlægI en opgave spørges der om følgende:En familie har to børn. Du får at vide, at det ene barn er en dreng. Hvad er sandsynligheden for, at det andet barn er en pige?Ændres sandsynligheden, hvis du får at vide, at det yngste barn er en dreng?Disse spørgsmål ser umiddelbart lette ud, men jeg er allig... -
Hjælp til at rette franskstil for fejl
ForumindlægTrandusiez en francais Pierre, qui a 18 ans, est plein avec l’énergie touts les week-ends . Ses parents il demandent souvent, comment ca va à l’école . Ils pensent beaucoup à l’instruction du fils. Le père est ambitieux: “Tu veux bien être un pi... -
Plan med fire punkter
ForumindlægHej, det står sådan, at jeg skal lave et plan, som indeholder mine 4 punkter. I min matematikbog står der, når jeg har tre punkter, kan jeg lave en plan, men ikke noget om 4. Hvis jeg har 4, som ikke ligger på linje, er det så ikke muligt? Dette er ikke relevant for mit spørgsmål, men undrer mi... -
9. sang odysseen
ForumindlægI vers 62-81 sang 9, kommer Odysseus ud for et stormvejr, hvorfor er dette med i sangen? Har det nogen indflydelse?I vers 105-566 ankommer de til Kyklopernes land og den lille gedeø. Er det to forskellige steder eller er det samme "land"?Hvem er faiakerne?I vers 279-280 spørger Kyklopen... -
Kan jeg komme ind på et teknisk gymnasium?
ForumindlægHej jeg vil gerne stille et relativt dumt spørgsmål. Sidste år fik jeg et ti-tal, tre syv-taller, to 4-taller og et 00. I de sidste fire fag har jeg fået 02. I år tror jeg nok jeg nok jeg vil få to ti-taller, fire syv-taller og jeg har ændret alle 02'er til mindst 4. Jeg vil spørge om hvad ... -
eksponentiel vækst
ForumindlægHejsa Jeg har lidt bøvl med en opgave, der hedder: Medicinalbranchens samlede investeringer i forskning voksede med god tilnærmelse eksponentielt fra 1970 til 2000. 1970 - 0,619 Mia. USD. 1975 - 1,06 Mia. USD. 1980 - 1,98 Mia. USD. 1985 - 4,08 Mia. USD. 1990 - 8,42 Mia. USD. ... -
Fransk-stil hjælp!
ForumindlægHej mine medstuderende, Jeg sidder og knokler lidt med det nye sprog, Fransk. Jeg ville høre om der er nogle fransk-kyndige hjerner derude som kan hjælpe mig med at påpege fejlene i følgende før jeg afleverer: "Rendez-vous à Nice agit de jeunes étudiants de lycée, leur vie au Lycée ... -
BÆREDYGTIGT ENERGI ELLER VEDVARENDE ENERGI? BIOLOGI - HEEEEELPPP
ForumindlægHej allesammen. Jeg har bare et par spørgsmål omkring bæredygtigt energi... Altså når jeg læser på hjemmesider om det står der at bæredygtigt energi er det sammen som vedvarende energi. Andre steder står der at bæredygtigt energi produceres ved hjælp af vedvarende energi. Min lærer fortæller mig... -
Logik
Forumindlæghttp://xkcd.com/blue_eyes.htmlOk, så jeg kunne naturligvis ikke løse den - jeg forstod knap nok opgaven, så jeg fik linket til løsningen.[SPOILER! - Hvis du selv vil prøve at løse den, så lad være med at læse den følgende eller linket! Jeg kan sagtens vente et stykke tid mere.]-------------------... -
Kemi spoergsmaal
ForumindlægEr der nogen der kan hjaelpe mig paa vej med disse tre spoergsmaal. Jeg er helt lost. Paa forhaand tak. 1. Find fejlen i disse forbindelser: AlCl, Mgo, MgCl, CaCl, NABr, LiO 2. Afgør hvad der vil ske i disse fem glas i et elevforsøg når de to opløsninger hældes sammen: Glas 1: Natriumk... -
symmetrisk mønt?...haster
ForumindlægHåber nogle kloge hoveder kan hjælpe mig...Der kastes med en symmetrisk mønt. De tre stokastiske variable X,Y og Z er givet ved tabellen.u Plat KroneX(u) -1 1Y(u) 1 -1Z(u) 1 2Bestem middelværdien af hver af de stokastiske variable X, Y, Z, X+Y, X+Z, Y+Z, XY... -
AT-eksamen - volunturisme
ForumindlægHej. Jeg skal til AT-eksamen på tirsdag og jeg har om volunturisme (Unge der frivilligt tager ud i verden for at yde nødhjælpsarbejde). Mine fag er samfundsfag og dansk. I den forbindelse har jeg overvejet at tilknytte noget ny metode, og her kom jeg til at tænke på Maslows behovspyramide og det... -
oversæt
ForumindlægHej.... er der nogen der kan oversæt det her til tysk,for migHej…Jeg hedder ----, og er 14år gammel. Jeg bor i Danmarks hovedstad købehaven. Jeg gå i 8a tinderhøj skole. Min tysk lære hedder Conni . i min klasse er vi ca. 21 elver tror jeg. Jeg kommer selv fra Afghanistan, jeg boede i Danmark ca...
