Søgning på: matematik noter skriftlig c. Resultater: 16041 til 16060 af 102572
-
angiv koefficienterne
Forumindlægangiv koefficienterne a,b og c. 3x^2+7x=0 c=7 hva med a o b, fordi tallet 0 er ikke med? -
Reformelever får det svært på universitetet
Forumindlæg"Nu kommer reformstudenterne": http://universitetsavisen.ku.dk/dokument9/nyhedsarkiv/2008/dokument76/ Kort sagt er artiklens pointe, at reformeleverne får det sværere fagligt, fordi de nye fag (AT) og den nye struktur i gymnasiet gør, at tværfagligheden stiger på bekostningen af faglig... -
Studievejleder bedes svare - eksamensbevis
ForumindlægKære studievejledere Har lige været oppe i matematik C-niveau mundtlig eksamen. Jeg ville bare vide om, hvis jeg ikke tager matematik på B-niveau i 3.G, altså afslutter det i 1.G, er det så kun eksamenskarakteren der kommer på mit eksamensbevis eller er det også årskarakteren? -
generlt spørgersmål om uddannelse
Forumindlæghej Jeg går i tiende. Jeg er virkelig dårlig til matematik og fysik, tror heller ikke at jeg kommer til at benytte det senere hen. Nu er det store spørgersmål så at, hvilke høje uddannelser kunne man tage hvor der ikke indholder matematik eller fysik? jeg skal jo selv afgøre hvad der er best og ... -
Stikprøver..
ForumindlægHej alle. Jeg har noget matematik for indenfor stikprøver - ordnede stikprøver uden tilbagelægning, for at være helt præcis. Der er så tre opgaver, som jeg virkelig ikke kan finde ud af. De lyder således: En terning kastes to gange, og man noterer resultatet af de to kast som et tocifret tal. V... -
ingeniør uddanelse
ForumindlægHej, jeg har kigget på ingeniør uddanelser, bla på civilingeniør i anvendt matematik, civilingeniør i software, det er uddanelser, som umiddelbart kun handler om matematik og naturvidenskabelige fag. Men mit spørgsmål lyder, hvorfor vil de så have en til at tage dansk på A niveau. Det er noget l... -
simpel men svært matematikproblem, når man ikke lige kender metoden :)
ForumindlægNogen der kenter en nem metode til at løse det her ? a + b= 8 a * c = 6 b + c= 7 find a= ? , b=? c=? jeg har fundet ud af at a=3 b= 5 og c= 2 jeg har løst det ved at prøve mig frem, men findes der en nem metode til at løse det ? det er noget matematik på D niveau, som en ven har spur... -
trekants indskreven cirkel
Forumindlæghej jeg ville høre om der er nogen der kan give en/nogle korte beskrivelser/ formler på hvordan man regner radius af en trekants indskreven cirkel og en omskreven? har kan ikke finde mine egne noter -
Halveringstid af et radio aktivt stof
ForumindlægEt radioaktiv stof har halveringstiden 31 sekunder, og til tiden t=0 er der 8,21*1032 kerner af det radioaktive stof. a) opskriv en model for antallet af kerner som funktion af tiden b) hvor mange radioaktive kerner er der tilbage efter 24 timer c) hvornår er der 1 kerne tilbage ifølge modelle... -
valgfag
ForumindlægHej SP Jeg skal til at vælge valgfag, som jeg skal have i 3.g I øjeblikket overvejer jeg enten psykologi C, mediefag C eller astronomi C. Jeg vil gerne score en god karakter (10/12) Astronomi indeholder jo en del fysik og matematik. Jeg har allerede fysik på B, og klarer mig godt til en 10... -
Dumpet eksamen?
ForumindlægHey! Jeg har været VIRKELIG uheldig at dumpe skriftlig kemi A og mat A eksamen hvor jeg fik 00. Derudover fik jeg et -3 i fysik B sidste år, men supplerede i år hvor jeg dog stadig er dumpet med et 00. Årskarakternere er mat A: Mundtlig: 02 Skriftlig: 02 kemi A: Mundtlig: 02 skriftlig... -
mængde
ForumindlægHvordan kan jeg vise, at for en mængde A⊇B gælder at: C(B)⊇C(A) , hvor C er komplementærmængde Sætningen er jo intuitiv. For når A er "mindre" end B, så bliver komplementærmængden jo netop "større" end komplementærmængden til B, men allerede her er min sprogbrug... -
maginale omkostninger beregninger
Forumindlæghvordan vil I løse denne her opgave: jeg har en funktion der hedder C``(x)= C (50+h)-C(50)/h hvis x stiger med 2 fra 50 til 52, hvad stiger omkostninger for C? -
Differentialregning
ForumindlægHej jeg er i gang med at forberede mig til eksamen i matematik og skal bevise følgende: Redegør/bevis for monotonisætningen og dens anvendelser i optimering. Er der nogen som kan sende en bevis/noter, link eller video til hvordan man gøre det? Mange tak på forhånd. -
eksamen
Forumindlægskal til fysik eksamen i 9 klasse, og har brug for noget opfriskning på de forskellige områder.. nogle der har noter eller lignende? ville hjælpe meget. -
HJÆLP! matematisk bevis
ForumindlægLad a,b,c∈N. Hvis a|b og b|c så vil a|c. skal bevise det her, er der nogle gode metoder man kan bruge for at bevise noget i matematik? -
Dumpet KemiA = bestået KemiB?
ForumindlægJeg har i lang tid undret mig over følgende; Jeg gik i år 2010 op til en eksamen i Kemi A (mundtlig) hvor jeg dumpede (fik karakteren 00). Mine års karakterer var 4 for skriftlig og 02 for mundtlig. Vil jeg kunne komme ind på en uddannelse der kræver en bestået kemi B, eller skal jeg til at læse ... -
Fordobling og procent.
ForumindlægMit spørgsmål lyder, at jeg skal finde ud af hvor mange procent træerne bliver højere hvis deres tæthed fordobles. Jeg har forskriften f(x)=168000*x^-2,01705. Mit bud ville være, at jeg benyttede fordoblingskonstanten, også regnet procenten ud af det tal jeg fik - but im not sure. På forhånd ta... -
Raketligning udledning!
ForumindlægJeg har lavet en udledning af raketligningen ud fra nogle noter jeg har fået af min lærer.. Nogen der vil kigge på det og se om det er helt forkert? Jeg er selv i tvivl om stykket hvor der står at det giver.. eller ..., fordi jeg ikke forstår, hvorfor det giver begge dele.. Filen er vedhæftet. På... -
Bevis= forvirreet
ForumindlægLigninger og uligheder: Bevis formlen for løsning af andengradsligninger.ax2+bx+c=0 ↔ 4a2x2+4abx+4ac=0 ↔ = ganger med 44a2x2+2∙2ax∙b-b2=-(b2-4ac) ↔ = Træk b2-4ac fra eller til????? forstår det ikke?(2ax)2+2∙2ax∙b-b2=d ↔(2ax+b)2=d *1 ↔2ax+b=...
