Søgning på: historie noter hf. Resultater: 16061 til 16080 af 33009
-
hjælp
ForumindlægEn ret linje går gennem to punkter med koordinaterne (-5, 2) og (3, -2) d) Beregn ???? - koordinatet til et punkt på linjen med ???? - koordinatet 3 e) Beregn ???? - koordinatet til et punkt på linjen med ?? ?? - koordinatet 18 f) Tegn linjen og de fire punkter i et passende skaleret koordi... -
Samfundsfag - Demokrati?
ForumindlægNogen der vil forklare mig hvad der menes med denne citat af karl jaspers: Demokratiet forudsætter en fornuft hos folket, som det først skal frembringe. -Og er den i overensstemmelse med Montesquieus holdninger? -
God notatteknik
ForumindlægHej alle sammen Jeg har brug for lidt hjælp til hvordan jeg bedst muligt kan have styrer på mine notater og om i kender nogle gode notatteknik?? Jeg tager notater men problemet er, at de lægger spredt over det hele på mit værelse, jeg har også mapper hvor jeg nogle gange lægger i de forskellige ... -
Træning og læring af matematik på højt niveau - hvilke hjemmesider / programmer?
ForumindlægHej. Først og fremmest: tak til alle jer der af egen frivillighed tager sig tid til at hjælpe andre - I gør en kæmpe forskel for personen der sidder på den anden side af skærmen! MIt spørgsmål er: hvor finder jeg hjemmesider / programmer som kan lærer og træne mig i matematik på højt niveau (MA... -
HJÆLP! - Bestem f'(x)=0
ForumindlægHar fået en opgave der lyder således: Bestem f'(x)=0 når f(x)=1/3x3-1/2x2-6x Hjælp har ingen ide om hvordan jeg skal lave den :( -
hvad betyder MODFASE? :)
Forumindlæger der nogle derude der ved, hvad det vil sige når en graf er i modfase? og hvornår kan man bestemme om grafen er i "ligevægt" eller om amplituden er i ligevægt så summen er konstant..? -
Bøjning af adjektiver
ForumindlægHej Hvis man skal bøje adjektiver som står efter bestemte artikler så skal man bruge den svage bøjning. De bestemte artikler er der, die og das men hvad så med "kein"? Hvilken bøjning udløser det? Tak på forhånd. -
Engelsk - Fejlsætninger
ForumindlægHvad er fejlen i disse sætninger? 1. People could spend their time much more productive than they do in front of the TV 2. As a truly devoted sister she loved her brother when she was child (skal det hedde a child) 3. The police is doing everything possible to find the murderer (The polic... -
NULREGLEN
ForumindlægBrug nulreglen til at løse ligningen 7.13(x- 6.5)(x+8.65)=0 Hjælp ved ikke hvordan man gør -
Besparelsen i procent
ForumindlægEr der nogle der ved, hvordan man finder hvad besparelsen er i procent? Jeg vil meget gerne have en formel el. ligende hvis det er mugligt. Her er mit stykke hvis i skal bruge det til at hjælpe mig. 15000 til 9000 - besparelsen er 6000 Hvad er det i procent? Mange tak -
integralregning
Forumindlæghvordan integrere man 2x^2? -
Hjælp til et resume
ForumindlægHej er der nogle af jer der vil dele et resume af, "Mum and Dad Would hate the Boy I Love". -
Hjælp til matematik.
ForumindlægHej Jeg skal have hjælp med at lave denne her opgave. Den går ud på sådan her: Model A prisen: 385kr. Prisen med indhold 415kr. Model B prisen: 245kr. Prisen med indhold 399kr. Model C prisen: 712kr. Prisen med indhold 799kr. Model A: Beregn, hvor meget man kan spare ved at købe taske... -
Elektricitet :Resistans i en lysdiode
ForumindlægHej. Jeg er i tvivl med denne opgave, så jeg håber nogle kan hjælpe. Opgaven er vedhæftet som billede. -
Gode råd til terminsprøve?
ForumindlægHey.. jeg skal til terminsprøve om en uge i folkeskolen i matematik (færdighedsregning, problemregning) er der noget jeg skal lægge meget mærke til i de prøver? Nogle gode råd til, hvad jeg skal huske i problemregning/færdighedsregning Håber I vil hjælpe.. -
Diskret Matematik Probability
ForumindlægHej Jeg har fået stillet denne opgave (vedhæftet billede). Håber nogle kan hjælpe :) -
Engelsk afgangsprøve
ForumindlægHej. Jeg har trukket emnet "Life, liberty and the pursuit of happiness" i engelsk. Jeg er helt lost, da det er et vildt bredt emne, er der nogen der har nogle gode underemner? På forhånd tak! -
df
Forumindlægdf -
Noveller af Helle Helle - perspektivering - afgangsprøve 10. klasse
ForumindlægHej! Jeg har trukket noveller af Helle Helle i 10. klasses afgangsprøve. Jeg skal perspektivere min tekst med enten 'Hedebølge', 'En lille tur' eller 'Den iattagende forfatter' (artikel, Kr. Dagblad 2003).. Den tekst som jeg har valgt at gå op i hedder Afløb. Hvis no... -
Skriftlig eksamen i samf A - hjælp!
ForumindlægHej alle jer. Jeg er nok ikke den eneste der skal skriftlig samf i morgen d 25/6... Jeg har idt problemer med at læse op - jeg har svært ved at finde ud af hvad jeg skal gøre og hvad jeg skal fokusere på. Har i nogle ideer? og ideer til hvad opgaven kunne komme til at handle om??? Jeg har sel...
