Søgning på: kemi a eksamenssæt 2016. Resultater: 16081 til 16100 af 152758
-
mit snit?
Forumindlæghej jeg vil gerne læse til tandlæge men har ikke det rigtig snit til at komme ind.har kun 7,5 (afsluttet 3.g)har tænkt på supplering og diverse udlandsophold men det er ikke nok til at komme ind.nogle der ved hvad jeg kan med det snit?andre akademiske uddannelser jeg kan komme ind på med et snit ... -
AT- FREMLÆGGELSEN
ForumindlægHej igen venner :) Jeg tænker på til selve fremlæggelsen, er det så en god ide at starte med hvilke metoder man har anvendt og derefter begynde med at svare på sine problemstillinger eller hvordan og hvorledes er det bedst at gøre -? Mvh Studentt 2012 :-) -
Fødevarevidenskab - mulighederne?
ForumindlægHejsa. Jeg læser pt biologi, men synes ikke at mange af fagene virker særligt relevante for en karriere i erhverslivet (selvfølgelig alt efter hvilken del af det der er tale om). Jeg mangler nok en "menneskelig vinkel" i det hele samt lidt kreativitet (og her mener jeg ikke at vi skal... -
Arbejdespørgsmål
ForumindlægARBEJDSSPØRGSMÅL: Formulerer mindst 3 arbejdsspørgsmål til hvert fag. Geografi, biologi og fysik. Hvad kan biologi 3 arbejdespørgsmål være f.eks hvad? -
Karaktergennemsnit
ForumindlægHej SP Jeg har nu færdiggjort gymnasiet, men endte grundet uheldige eksamener samt corona-lockdown med et gennemsnit på 9,9... Min drøm er dog at læse medicin, og jeg er virkelig bekymret for, at jeg ikke kommer ind :( Hvordan vil I mene at mine chancer ser ud. -
Forskel på fysik fra folkeskole til gymnasiet
ForumindlægDet er min overskrift jeg gerne vil have svar på! :-) :-D Mange tak på forhånd! I er nogle gode hjælpere her på portalen! :-) -
Fysiske og kemiske egenskaber for koffein...
ForumindlægHej... Jeg skal redegøre for koffeins kemsike opbygning, hvor stoffets kemsike og fysiske egenskaber indrages... Nu er det så jeg spørger... Hvilke ting skal jeg komme ind på?? Jeg ved min lærer gerne vil have at jeg kommer ind på bindinger - både de intermolekylære bindinger og de intramolekyl... -
Oxidationstal
Forumindlægnogen der kan forklare mig hvorfor o skal have oxidationstallet -1 i formlen H2O2, når reglen hedder at O har -2? -
pH-udregning
ForumindlægHej, Normalt når man måler pH-værdi sker det ved hjælp af indikatorpapir og ph-måler.Vi har også lært formlen til udregning af pH-værdi = -log(H30+/1mol/L) Men hvordan bruges denne formel i praksis, nogen som kan komme med et fuldført eksempel, med reaktionsskemaerne?Ville gøre en stor hjælp...Ta... -
Alkohol
ForumindlægNogle der kan give nogle gode links til hjemmesider der indeholder viden om alkohol? Noget om hvad ethanol er og forbrændingen af ethanol. Og lidt om alkohols gæringsproces. Tak på forhånd! -
:'(
ForumindlægHej... Har det bare virkeliggggg, og virkelig dååårlig over sådan en ring karaktere jeg har fået, har knoklet i de 14 dage og får 02, det er til at dø over... Vil I ikke være venlige og fortælle mig, hvordan censoren og lærer bedømmer ens SPR...? Jeg har jo fået gjort alt det der stod i vejlednin... -
HJÆLP
ForumindlægHej folkens, Eksamen nærmer sig med hastige skridt og det er på tide at læse op. Er der nogen, der har gode forslag til hvordan man kan forberede sig optimalt? Her tænker jeg både på de skriftlige og mundtlige eksaminer. Jeg vil faktisk gerne starte fra bunden. Har i sinde at bruge det meste af... -
Hvad gør jeg?
ForumindlægHey jeg har et snit på 5,2 uden bonussen på 1,08. Jeg er interesseret i politik, historie,sprog og kultur. Ved i hvilken uddannelse jeg skal søge ind på? Jeg skal desuden supplere matematik på B-niveau i et halvårligt forløb. -
Hvad er professionel bachelor ?
ForumindlægHej jaa, hvad er det ???? på forhånd tak.. -
parentesregning
Forumindlæghvordan vil man kunne nå frem til dette resultat: (a+b+c)^2 ligesom man ved: (a+b)^2 kommer frem til ---> a^2+b^2+2ab -
Et hurtigt spørgsmål...Er det korekt?
Forumindlægreducer udtrykket (a+b)^2-a(a+2b) a^2+b^2+2ab-a^2+b^2 er facit så 2ab? -
Vinkler og vektorer
ForumindlægGivet:Længden af vektor a = 4, længden af vektor b = 7, og længden af vektor (a+b) = 10Jeg skal så bestemme vinklen mellem (a, (a+b)Så har jeg brugt formlen:vektorerne (a (a+b)) / længden af a (a b)= vektor a prik a + vektor a prik b / længden af a (a+b) = 4*4 + 4*7 / 4*10 = 2,15...men det er jo ... -
Gymnasiet
ForumindlægHej Studieportal! Der er omtrent halvandet år til jeg skal i gymnasiet. Jeg glæder mig til at møde en spændende undervisning, få en masse venner og blive dygtig. Jeg allerede nu, har tænkt mig at vælge en studievejledning der hedder: Matematik A, Fysik B (hvor jeg så vil vælge det på A) og Ke... -
En ligning for plan....
Forumindlægopgaven lyder sådan: I et koordinatsystem i rummet er givet vektoren j=(0,1,0) samt punkterne A(0,-1,-1) og B(3,2,0). A)En plan indeholder punkterne A og B og er parallel med vektoren a=(3,-2,1). Bestem en ligning for denne plan. Er virkelig lost...Er der nogen der kan komme med nogle hints?... -
Haster
ForumindlægEr der nogen som vil forklare mig den eksponentielle udvikling : y=b*a^x Mange tak :)
