Søgning på: biologi a niveau. Resultater: 16101 til 16120 af 156338
-
Hvor stor er chancen for mundtlig matematik?
ForumindlægHejsa. Jeg går i 2.g og har trukket skriftlig matematik. Hvor stor er chancen for at jeg osse trækker mundtlig matematik? Info: Sidste år var jeg oppe i mundtlig mediefag. I år afslutter jeg: Kemi C, Religion C og Matematik B Jeg har 5 A-fag på den lange sigt. -
Matematik, hvordan forbedre jeg mig?
ForumindlægHej Jeg har et problem. Mit matematik halter - gelvaldigt, jeg er færdig med 2.G på HTX og da jeg intet valg havde skal jeg have matematik på A niveau efter sommerferien. Pt får jeg 4 svarende til 7 i den gamle skala i års karakter(både mundtlig og skriftlig). Jeg ville gerne op på et 7 tal (ny... -
eksamensresultat på optagelse.dk
ForumindlægHej :) Jeg skal til at søge på universitet, men er i tvivl om hvilken karakter jeg skal skrive på optagelse.dk. De beder nemlig om mit eksamensresultat, som er 9,8. Jeg har dog også fået en bonus, da jeg har et ekstra fag på A-niveau. Derfor står det også i mit eksamenspappir, at mit resultat... -
2.gradspolynomier
Forumindlæg1)Aflæs a, bog c for hvert af andengradspolynomierne.2)Udregn for hvert af anden gradspolynomier diskriminanten d , og bestem eventuelle rødder .3)Bestem toppunktet for graffen for hvert af andengradsplynomierne. 4)Bestem værdimængden for hvert af andengradspolynomier.a) f(x) = 4x^2 -3x+ 5 a)= ... -
Bærbar på en ungdomsuddannelse.
ForumindlægJa, som overskriften siger; Hvornår begyndte i at bruge en bærbar på jeres ungdomsuddannelse? Er det relevant fra første skoledag? -
Alverdens formler
ForumindlægHalløjsasa.. Jeg har fået den tvivlsomme ære, at blive udtrukket til en herrrrrlig fysikeksamen (STX, B-niveau). Mit problem er bare, at min lærer snakker om udledning af formler - og dem er der krafteddeme mange af. Så mange, at jeg har mistet overblikket over, hvilke formler der skal udledes ... -
Grafiske løsninger
ForumindlægHej alle sammen, jeg har nu i et stykke tid siddet og grublet over denne opgave som findes i "Vejen til matematik" bogen på C-niveau. Jeg håber i kan hjælpe med at forklare opgaven, så jeg bedre kan forstå den :) Den lyder således Grafisk løsning 2: Løs i hvert følgende tilfælde lining... -
Politik og økonomi - Studievalg
ForumindlægHej! Jeg overvejer at læse politik og økonomi på AU næste år, men er lidt i tvivl om matematikken. Jeg kan virkelig godt lide matematik, jeg er helt vild med det og syntes det er spændende. Det er en af de primære grunde til at jeg vil vælge studiet. Men jeg vil også være ærlig og sige at jeg ik... -
Bedre til samfundsfag?
ForumindlægJeg har samfundsfag på A og jeg skal efter sommer starte i 3.g. Jeg vil rigtig gerne forbedre min samfundsfag karakter fordi jeg får konstant 02 for mine afleveringer og i timerne har jeg ikke rigtig noget at sige. Min lærer siger jeg skal se nyheder osv, men ærligt jeg får intet ud af at se nyhe... -
Bedre karakterer?!
ForumindlægVil man få en bedre karakterer hvis man de sidste 2 uger- er konstant aktiv? Kan det virkelig lade sig gøre- at der er lærerer der er så "dumme"- til a hoppe på den?- Eller er det slet ikke forkert. Er der nogen af Jer, der har oplevet noget lignende? Har en veninde, der aldrig sagde ... -
problemformulering?
ForumindlægJeg er fuld i gang med at skrive en synopsis om psykologi og har refereret til forskellige problemformulering, som jeg netop har skrevet nedenstående, men problemet er, hvordan lyder det? logisk? ulogisk? Eller skal der flere spørgsmåle på? - Hvad synes I? Kan I komme i tanke om flere problemfor... -
AT hjælp!!! please hjælp :)
ForumindlægHej :) Jeg skal skrive i biologi B og billedkunst B, og min problemformulering lyder: Vi kender overvågning fra det menneskelige samfund, men hvorvidt kan overvågning bruges i naturen? i biologi vil jeg gå ind og snakke om ammoniaknedfald og i billedkunst vil jeg snakke om Banksy, hans billed ... -
GYMNASIE STUDIERETNING SKIFT - PLS HJÆLP :(
ForumindlægHej Folkens Så jeg går lige nu på gymnasium under 1.g. Jeg har "valgt" retningen mat A og fysik kemi B. Det er alt sammen pres fra mine forældre der har gjort det og slet ikke mit valg. Vi kom op og slås om det og de tvang mig faktisk til at skifte retning da jeg valgte SELV en retning... -
GYMNASIE STUDIERETNING SKIFT - PLS HJÆLP :(
ForumindlægHej Folkens Så jeg går lige nu på gymnasium under 1.g. Jeg har "valgt" retningen mat A og fysik kemi B. Det er alt sammen pres fra mine forældre der har gjort det og slet ikke mit valg. Vi kom op og slås om det og de tvang mig faktisk til at skifte retning da jeg valgte SELV en retning... -
Idræt hører ikke til i Folkeskolen
ForumindlægIdræt hører på ingen måde til i Folkeskolen (og det tror jeg ikke at jeg behøver at forklare), derfor har jeg valgt at at gøre oprør ved ikke at deltage i idrætstimerne og være fuldstændig ligeglad med hvad min lærer giver mig i karakter. De fleste idrætslærere har klaret sig dårligt fagligt i sk... -
AT
ForumindlægHej. Jeg er i gang med at skrive synopsisen til min AT vedrørende den globale opvarmning i Fysik A og Historie A. Jeg skal i min første problemstilling kort redegøre for den industrielle revolution. Det som jeg er i tvivl om er, hvilke historiske metoder som jeg skal anvende. Jeg gør brug af to f... -
fysik kursus, pensum?
ForumindlægHej med jerDet er sådan at jeg er kommet lidt i klemme... Jeg har valgt noget kursus på dtu, fysik på b niveau og det varer 3 uger.. men nogle der ved hvor stort pensum er? Ville det f.eks. være lige så stort som et helt år???!- Sam -
Medicin og engelsk
ForumindlægHej Da jeg er blevet optaget på medicin-studiet i Århus kunne jeg godt tænke mig at høre, om engelsk indgår meget i studiet? Altså er bøgerne primært på dansk eller engelsk? Og er niveauet af engelsk rigtig højt? Venlig hilsen -
Forskel på universitet eller erhvervsakademi?
ForumindlægSom titlen siger så søger jeg svar på om der er forskel på universitet og erhvervsakademi? Her tænker jeg både de personer som går på uddannelses stedet samt niveauet i undervisningen :) Gælder Århus Uni og Erhversakademi Århus -
en opgave?
ForumindlægHeej allesammen, Sidder med en fysik opgave, og kunne godt bruge noget hjælp. opgaven: Et brintatom befinder sig i grundtilstanden og absorberer en foton, hvorved det exiteres til 4. niveau. Bestem energi og bølgelængde for fotonen. p.f Tak :D
