Søgning på: essay virkelighed eller reality. Resultater: 16101 til 16120 af 52987
-
Dilemma, hvad siger I?
ForumindlægHej alle. Jeg står i et lille dilemma, forhold til karakterne og skolen. Det er sådan, at mine karakter ligger på, omkring 5 i snit, og jeg skal i 10.klasse, her efter sommerferien. Men min uud-vejleder sagde til mig, at hun anbefalede mig hg efter 10. klasse? Men jeg vil rigtig gerne på stx, tro... -
Hjælp til emnevalg! - hvd.Emne - Mennesker og udvikling
ForumindlægHej :-) Vi skal snart til at skrive projektopgaver.. Er ikke helt klar over hvad jeg skal skrive om.. Vores hovedemne er 'Mennesker og udvikling'. Og hvis nogen af jer har nogle gode råd så skriv dem endelig.. Og hvis I ved, hvad der kunne være rigtigt godt og have med i selve opgaven ... -
hjælp til bærbar valg!!!
ForumindlægJeg ville blive meget glad, hvis der er nogle, som kunne give mig et bud på en bærbar, der egner sig SUPERGODT på gymnasiet. Den behøver ikke at være sej - men den skal være den bedste af alle til gymnasiet, og jeg har selv svært ved at finde sådan en. Hilsen hende der desperat ønsker sig en ... -
Hjælp til at beregne osmolariteten haster
ForumindlægHej Er der nogle der ved hvilken formel jeg skal bruge for at beregne nedenstående to opgaver? 1) Osmolariteten af en vandig opløsning, der indeholder 100 mM maltose og 100 mM NaCI, er ... Svarmuligheder: A) 100 mOsmol/L B) 200 mOsmol/L C) 300 mOsmol/L D) 400 mOsmol/L E) 500 mOsmol/L 2)... -
Eksamen - kolonisering/afkolonisering
ForumindlægHej Jeg har i dag trukket emne til 24t historie eksamen, fik følgende tema: Kolonisering og afkolonisering, og disse tekster: Gjellerups Verdenshistorie, 1979: "Moderne opfattelser" F. Graetz: Tegning: "Den gamle dame boede i en sko" Sir Charles Dilke: "Et større England/... -
Opdrift
ForumindlægHej Hvordan kan jeg give et eksempel el. regneeksempel med opdrift i luft? Jeg har et eksempel med vand. -
Træt af min vejleders rettelser. Tager jeg fejl?
ForumindlægHej, jeg har fået en aflevering tilbage med 9/10 point. Jeg ser, at den eneste fejl, min vejleder gav mig var, fordi jeg skrev at alle vektorer på formen (x_1, x_2, x_3, x_4, a) = (k, k+1, k+2, k+3, a) for k i legemet F er løsninger til et ligningssystem, der var givet... Ligningssystemet var af... -
Luftmodstand
ForumindlægHej jeg vil sætte pris på lidt hjælp til den her opgave: En vindmåler består af flamingokugle, ophængt i en snor. Kuglens diameter er 10,0 cm, dens masse er 15,6g, og dens formfaktor er 0,47. Vindmåleren placeres foran en ventilator. Kuglen hænger stille på det tidspunkt billedet er taget. (Je... -
øko kredsløb: DK og USA
ForumindlægEr der nogen der kan sige noget kort om hvordan USAs økonomi påvirker Danmarks konjunkurer udsving? Jeg kigger på det økonomiske kredsløb og går ud fra, at det handler om eksport og import men der må være mere.... noget med outsourcing måske? Tak :) -
Pc problem
ForumindlægHej, jeg ved godt er det måske ikke er det rigtige sted at spørge men jeg prøver alligevel. For leden dag installerede jeg det nye internet explorer 9 gennem windows update. Da den var nået op på ca 70% i installering, måtte jeg trykke annuller, da jeg pludselig skulle have min pc med mig på univ... -
Geometri Trekant
ForumindlægI en trekant ABC er lABl = x , lBCl = x/3 og lACl = 3x/4 a) Bestem vinkel A b) bestem x, når arealet af trekanten er 13 Håber nogle kan hjælpe eller give nogle fif.. Hvordan jeg efter kan tegne trekanten i Geometer eller noget :-) -
Multiplikatormodellen
ForumindlægHej! Jeg sidder med multiplikatormodelllen, og skal vise, at en skattelettelse og fjernelse af efterlønnen vil være positivt for Danmark. Det skal gøres vha. multiplikatormodellen - Nogle der kan hjælpe? På forhånd, tak! -
2. fremmedsprog på klassikerlinjen. Spansk, russisk eller tysk? HJÆLP.
ForumindlægOkay, så, jeg havde tænkt mig at få "Tysk fortsætter" og opgradere det til A, men så rådede min storesøster mig stærkt til, ikke at gøre det. Hun siger, grammatikken bliver ekstremt besværlig, og ingen fra hendes klasse kan snakke bare nogenlunde flydende da deres analysering af kasus o... -
AKUT HJLÆLP - mat aflevering, grafer og funktioner
ForumindlægEn eller anden PLS hjælp mig, jeg bruger tnspire -
åh nej, 20 minutter??
ForumindlægJeg er nok én ud af de så forfattelige mange der øver mine tekster igennem og læser op for mig selv. Jeg sidder og terper til dansk eksamen imorgen og har lige øvet min fremlæggelse igennem - 20 minutter kom jeg op på, og 20 minutter skulle hele samtalen gerne være med lærer og cencor osv, så har... -
Business Language and Culture på CBS
ForumindlægHej allesammen :)! I færd efter en interessant uddannelse, stødte jeg på "Business Language and Culture", førhen kendt som SPRØK, på CBS, hvilket fangede min interesse. Dog er jeg ikke særlig bekendt med denne uddannelse, og ville derfor spørge om i måske vidste noget om denne uddanne... -
Oversættelse af Tysk sang
ForumindlægSkal ha oversat den her sang hurtigst muligt. Tak på forhånd Die Sonne scheint heute die ganze Nacht Hängt tausend Zettel in die Nachtbarschaft Wenn's heute lauter wird dann tut's uns leid Komm vorbei und alles andere kommst dann von allein Que que salta, que mueve tu cuerpo y salta Qu... -
Magneter
ForumindlægHvorfor kan man ikke bruge vekselspænding? -
nogle der kan oversætte?
Forumindlæghej alle, er der nogle der kan oversætte det her på dansk! det vil være et stort hjalp -
Komplekse tal: Andengradsligning
ForumindlægHejsa, er der evt. nogen som kunne hjælpe med at løse følgende? (2+3i)z2+(2-7i)z-4+4i=0 Jeg får: z=50,892+17,956i og z=-16,892+10,044i
