Søgning på: idræt b noter. Resultater: 16121 til 16140 af 100222
-
3 fysikopgaver.
ForumindlægHej Jeg har problemer med at løse den her opgave: En cyklist nærmer sig en 10 meter høj bakke. a) Hvor hurtigt skal cyklisten mindst køre for at kunne komme over bakken uden at træde i pedalerne? b) Hvor høj en bakke kan en cyklist, der kører med farten 30 km/h, passere uden at træde i pedale... -
opgave 3.039 HJÆLP
Forumindlæghej jeg sidder med opgaven 3.039 i "vejledende eks. på eksamensopgaver i matematik" og opgave formuleringen er som følgende: I et koordinatsystem har en firkant ABCD vinkelspidserne A(2,3), B(-2,2), C(-2.-2) & D(4,-2) Beregn koordinatsættet til diagonalernes skæringspunkt Hvordan og h... -
Hjælp til matematikopgave
ForumindlægJeg sidder her med en enkelt matematikopgave som jeg har brug for hjælp til. Opgaven lyder som følger: Tegn en trekant hvor b= 8 cm, h= 10 cm og vinkel A = 80 grader. Indtegn medianerne. Hvordan bliver medianerne opdelt af skæringspunktet? Og passer det også for de andre medianer? Jeg går i ... -
modellering(2)
ForumindlægHej.. Håber nogen kan hjælpe mig med denne opgave: En kasse med kvadratisk bund med sidelængen x, målt i cm, og højden h, målt i cm, er lavet af et materiale A til siderne og et materiale B til låg og bund. Prisen for materiale A er 2kr. pr. cm2, og prisen for materiale B er 3kr. pr. cm2. a)Ops... -
ti89
ForumindlægHar svært ved at forstå nedenstående. På lommeregeren ti89 skal jeg tegne y=4sin(0,75t-3)+2 a) jeg skal aflæse t-koordinaterne til to på hinanden følgende bølgetoppe? skal jeg bruge TRACE b) Så skal jeg også beregne svingningstiden og sammenlign med de aflæste værdier. hvordan gør jeg det? -
Kan
Forumindlægvis at punkterne A(1,4) B(3,7) og C(11,9) ligger på samme rette linie. hvordan kan jeg vise det.. skal jeg bare sætte dem ind i koordinatsystemet? der står: det gør de. Det kan ses af, at hældningerne for AB, AC og BC alle er 3/2 ´. hjælp? hvordan kan jeg vise det. Er en klovn til matematik :O -
Må man bruge anden kvadratsætning i nævneren?
ForumindlægJeg sidder her med en aflevering i matematik til imorgenaften, og jeg har en opgave, der ser sådan her ud: b + 4 / 16 - b2 Jeg skal reducere udtrykket. Jeg kan se at nævneren ligner anden kvadratsætning, og mit spørgsmål lyder så, om man også må bruge kvadratsætninger i nævneren? Det har vi nem... -
hjælp
ForumindlægA proton with velocity v= (1.7*10^6 m/s)i+(0.8*10^6m/s)j-(4.5*10^5m/s)k moves though a magnetic field B =(0.70T)i -(0.50T)j +(0.10T)k. calculate the force on the proton -
vis trekants areal ved sinusrelationerne
ForumindlægJeg sidder her og laver aflevering i matematik, men nu er jeg simpelthen kørt helt fast ved denne opgave, som lyder: Vis ved hjælp af sinusrelationerne at en trekants areal at en trekants areal er givet ved formlen: T=(a2*sin(B)*Sin(C))/2*sin(A) Ved simpelthen bare ikke hvor jeg skal starte eller... -
Fejl?
ForumindlægHar en opgave med to underspørgsmål. Og jeg kom frem til, at a gav 4minutter ved at finde skæringspunktet, men jeg fik så at vide, at det så åbenbart var forkert :S. og b'eren giver slet ingen mening i mit hoved. Er der en, der kan hjælpe mig med lige denne her opgave? :-) Opgaven er vedhæf... -
Lineære funktioner
ForumindlægHej skal til årsprøve i morgen i mundt. mat og jeg har fået stillet dette spørgsmål Gør rede for egenskaber ved den lineære funktion, herunder bestemmelse af tallene a og b ud fra 2 punkter på grafen og ligefrem proportionalitet. og jeg aner ik hvad jeg skal svare på forhånd tak -
Dumpet KemiA = bestået KemiB?
ForumindlægJeg har i lang tid undret mig over følgende; Jeg gik i år 2010 op til en eksamen i Kemi A (mundtlig) hvor jeg dumpede (fik karakteren 00). Mine års karakterer var 4 for skriftlig og 02 for mundtlig. Vil jeg kunne komme ind på en uddannelse der kræver en bestået kemi B, eller skal jeg til at læse ... -
nikkelopløsning
ForumindlægSonja ønsker sig at lave 200 mL 0,50 M nikkel(ll)opløsning a) Hvor mange mol NiCl2 skal hun bruge? b) Hvad er massen heraf? c) Hvordan laves opløsningen i praksis?</o:p> . Jeg ønsker ikke svaret, blot fremgangsmåden, så jeg kan komme igang med opgaven :-)</o:p> -
Mundtlig eksamens aflevering
ForumindlægHar en opgave vedr. parabler. Jeg skal bestem fortegnet for hvert af tallene c, b og d, hvor d betegner deskriminanten. (parablen er vedhæftet). Er ikke helt på bølge længde med opgaven, så håber en eller flere af jer, vil give jer tid til, at hjælpe. Takker mange gange på forhånd :) -
Sandsynlighedsfordeling
ForumindlægHej jeg har et problem med denne opgave. Forhåbentlig er der et klogt hoved derude som kan hjælpe mig med denne opgave. Øvelse 3 I en produktionsvirksomhed har man erfaring for, at der er fejl i hver 25. producerede enhed. Fejlen skyldes tilfældige omstændigheder, der ikke er under virksomheder... -
Blodtype - AB0SYSTEMET OG RHESUSSYSTEMET: HJÆLP!
ForumindlægHej vi har forleden lavet et forsøg omkring bestemmelse af blodtype, og dernæst fik jef mit blodtype af vide. Det er B rhesus negativ. Men vi skal udfylde et skema som jeg ikk er ret sikker på: Der bliver spurgt om fæno- og genotypen for AB0-systemet og fæno- og genotypen for rhesussystemet.... -
Funktioner af to variable
ForumindlægEn funktion f er givet ved: f(x,y)=x2+(y-1)1-3 a) Argumentér for, at niveaukurven f(x ,y)= 6 er en cirkel b)Bestem de værdier af k, hvor ligningen f(x,y) = k ikke har nogen løsning. Jeg er ikke helt klar over hvordan jeg svarer på ovenstående spørgsmål? -
Hjælp til engelskoversættelse!
ForumindlægHejJeg vil gerne have jer til at rette min engelskoversættelse, og evt. komme med kommentarer:-------------14.En kvinde må græde en gang imellem. Hvad græd jeg over? Der var mange ting. Men mere end noget andet græd jeg over Jeremy. Fordi jeg huskede ham som en lille dreng med store øjne, opstopp... -
Engelsk... Er der mange fejl?
ForumindlægHey... Er der nogen der vil kigge / rette på min engelsk stil..?påforhånd mange tak!mvh JS"Amina is a Pakistani girl who lives in England with her parents. Her father has a shop with long opening hours and both him and Amina’s mother work in the shop, so Amina spends a lot of time by her sel... -
Faktorisering andengradspolynomium
ForumindlægDer er givet andengradspolynomiet f med forskriften f(x) = ax^2 + bx + c og diskriminanten d = b2 – 4ac. Antag d > 0. Vis, at andengradspolynomiet kan faktoriseres til ax^2 + bx + c = a(x – r1)(x – r2) hvor r1 og r2 er polynomiets rødder (r1 = (-b-√d)/2a og r2 = (-b+&ra...
