Søgning på: matematik 1g. Resultater: 16121 til 16140 af 32350
-
Vektorer
ForumindlægHej! Jeg skal lave en aflevering, men kan ikke rigtig forstå hvordan det skal laves, derfor har brug for hjælp, tak. Opgave 1. i et koordinatsystem i planen er der givet to vektorer a =(-1,2) b =2*a-a^ (det er vektor a) a) Bestem vinklen mellem vektor a og vektor b. b) bestem koord... -
monotoniforhold og differentialregning
Forumindlægokay jeg sidder fast i denne her opgave: Funktionen f er givet ved f(x)= x^3 + kx - 2x + 5 hvor k er et reelt tal. Det oplyses, at f har lokalt minimum i x = 1. Bestem tallet k. Mit problem er at jeg ikke rigtig ved hvordan jeg skal angribe problemet, jeg ved ikke hvordan jeg udfra det lokale... -
Hjælp !
ForumindlægHvordan beregner jeg dette? Et politisk parti øger ved opinionsundersøgelser 3 måneder i træk vælgertilslutningen med henholdsvis 8.6% , 2.4% og 3.6%. Beregn den gennemsnitlige månedlige procentvise stigning i partiets vælgertilslutning. Hvad er den samlede procentvise stigning? -
Lineær vækst Y=ax+b?
Forumindlæghar fået denne opgave : Gør rede for lineære funktion Y= ax+b Du skal bladt andet komme ind på betydningen af tallene a og b på, hvordan a og b kan bestemmes? -
Optagelsesprøve
ForumindlægNogle der ved, hvad man skal til en optagelsesprøve ? -
eksponentiel udvikling i oversigt
ForumindlægSP modtager ekstremt mange spørgsmål til eksponentiel udvikling, hvorfor et forsøg på en oversigt bringes i http://peecee.dk/upload/view/97569 -
Partikel fysik
ForumindlægHvordan kan det være det hedder partikelfysik, når det burde være partikelkemi. Har fysikerne ikke stålet denne gren fra kemikerne? -
Boksplot? PLZ hælp. jeg skal bruge det til eksame!
Forumindlægjeg står med en opgave som jeg skal tegne en Boksplot. jeg aner ikke hvordan jeg tegner sådan en. jeg har googlede det, hvordan den ser ud. men hvordan kan jeg selv tegne den. opgaven lyder sådan her: ordnet efter størrelse er højden(cm) af de 50 unge. der står masse talle, fra 162 til og med ... -
Eksponentiel udvikling
ForumindlægHej. Jeg skal aflevere en redegørelse om eksponentiel vækst, og i denne redegørelse skal jeg besvare følgende spørgsmål: En eksponentiel udvikling på formen(formlen?) f(x) = a^x skærer i to punkter, som du uden at tegne den kan bestemme. Hvilke? Jeg har brug for et svar, samt en begrundelse fo... -
Løsningskurve Lotka Volterra
ForumindlægHej! jeg står over for et lille problem. Jeg skal tegne løsningskurven for Lotka Volterra modellen, hvilket jeg også fint kan i mit CAS-værktøj. Men jeg ønsker samtidig også at forklare hvordan det er man gør det. For dem der ikke ved det, er Lotka Volterra et sæt af koblede differentialligninge... -
Prøve uden hjælpemidler
ForumindlægFindes der et link, som viser hvilke emner, man kan komme op i til prøven uden hjælpemidler? -
Beregn afstand
ForumindlægHej Nogle som kan hjælpe: beregn afstanden mellem vognens midtpunkt og punktet P(7,4), når bilens midtpunkt befinder sig i koordinatet (0,0). -
Indekstal m.m.
Forumindlægen virksomhed fremstiller DAB-radioer, prisen "p" som funktion af efterspørgslen pr. måned er givet ved følgende forskrift: p = f( x) = -0.01x + 200. de variable omkostninger udgør 70 kr, pr. radio. desuden er der en fast omkostning på 85.000 kr om måneden forbundet med produktionen. A)... -
Hurtig reducering mm.
ForumindlægEr der nogen der kan reducere/regne følgende udtryk? I må gerne have beregningerne med! 8a^3 * a * b^-2/(2b)^2 Omskriv 4x^2-12x+9 til formen (ax+b)^2 Løs ligningen (x-1)(x^2-4)=0 -
Potensfunktion
ForumindlægHvad sker der med y-værdien for potensfunktion når x-værdien fordobles? -
substitution
Forumindlægbestem arelaet af punktmængden M, afgrænset af grafen for f , koordinatsystemet og linjen med ligningen x=3: f(x)=kvadratrod(13 -x^2), hvor -kvadratrod(13)_< x_< 3. Det bliver sgu´noget rod med de her symboler, men _< betyder "mindre end- eller lig med" jeg kan godt noget af ... -
Hjælp
ForumindlægBetragt den naturlige eksponentialfunktion: g(x)=e^x Vis at linien med ligningen y=x+1 er tangent til grafen for g. Bestem koordinaterne til røringspunktet. -
Uddannelsesparat
ForumindlægHej alle derude. Er der nogen af jer der er blevet erklæret uddannelsesparat, som kan fortælle mig lidt om hvad de kigger på? Jeg får nemlig svar d. 28 og jeg skal videre eller hvordan og hvorledes. Håber i vil svare, på mit spørgsmål. -
Permutationer
ForumindlægJeg har vedhæftet et billede. Jeg ville høre om der er nogen der kunne hjælpe i forhold til om fixpunkterne var bestemt rigtig og så hvordan jeg skal gribe de 2 sidste spørgsmål an? Tak for hjælpen på forhånd? -
TAFE
Forumindlæg"Technical and Further Education" i Australien Har nogen prøvet? eller ved hvordan det er. fx med penge osv??? meget taknemlig for respons..
