Søgning på: samfundsfag aflevering. Resultater: 16121 til 16140 af 17400
-
Optimering - så stor som muligt
ForumindlægHej kloge matematik mennesker. Jeg sidder i øjeblikket med en opgave fra en mat-aflevering, der har voldt mig problemer. Opgaven lyder på, at man ved oplysningerne om en kasse, hvor O= 6⋅x2 + 8⋅h⋅x og V = 6⋅h⋅x2 skal bestemme V udtrykt ved h, og bestemme x, således at ... -
Hjælp?!
ForumindlægHej. har en aflevering. håber der er nogen der gider se på det. havde lidt svært ved det. 1. Jeg føler mig nøgen uden tørklædet. 2. vi rejser i morge. 3. Vi går ud i weekenden 4. Han føler sig genert 5. Tager du af sted på søndag 6. De føler sig ikke franske 7. Hun går ud med sine veninder. 8. M... -
Hjælp til integral regning.
ForumindlægHej. Jeg har brug for lidt hjælp til en opgave som jeg har i en aflevering. Opgaven lyder sådan: To funktioner f og g er givet ved f(x) = ½x^2 og g(x) = 2x Graferne for de to funktioner afgrænser en punktmængde M, der har et areal. Bestem dette areal. Jeg ved at jeg skal finde... -
Induktionsbevis - et lille hint
ForumindlægHej Jeg er i gang med en aflevering hvor der også indgår en opgave omkring induktionsbevis. Jeg er løbet ind i en mur, og har lige brug for et par hints. Opgaven lyder: Bevis: P(n): n*3n≤4n-2 er sand for alle n>=7 Basissteppet er jo nemt nok: P(7); 7*37≤47-2 = 15309≤16... -
Erstatning
ForumindlægSidder med en aflevering i Erhvervsret hvor jeg er blevet i tvivl om følgende: Opgave(kort udgave): Tina har lige vundet en miss wet t-shirt konkurrence, efter præmieoverrækkelsen går Tina hjem til fods. Hendes T-shirt er endnu ikke helt tør. Handelsstudenten Mogens kommer kørende i sin far bi... -
Føler I nogen gange at I 'snyder' læreren?
ForumindlægHej... jeg tænkte om der var nogen, der nogle gange har det som mig. Jeg føler at lærerne tror, at jeg er meget bedre end jeg egentlig er. Og at jeg bliver nødt til at leve op til det, de tror om mig, selvom jeg ofte bruger rigtig lang tid på afleveringer som de andre elever (alle dem, som lærer... -
Skriftlig outline??
ForumindlægHej.. Vi har fået en aflevering for, hvor vi skal skrive et outline. Opgavebeskrivelsen lyder således: 2 GIVE AN OUTLINE - 200 words Consider the ending of the article Is Occupy Wall Street bad for the American Dream?, which we have read: "The idea that hard work should pay off is... -
Vedr. potensregneregler
ForumindlægHej! Jeg sidder med denne matematik aflevering og dette er den sidste og eneste opgave jeg fatte rhat af, h¨ber at nogen vil hjælpe mig med den og forklare svarene osv. På forhånd mange tak :) Hvordan lyder potensregnereglerne? a^n*a^m; n ... -
kort billedbeskrivelse af la sangrada familia - nogen der kan hjælpe med at rette?
Forumindlægjeg har skrevet dette til en spansk aflevering, det ville være en stor hjælp hvis nogen gad at se den igennem for fejl :) Un discripción de una foto del viaje en Barcelona: En la foto veo la inglesia ‘La Sangrada Familia’. Es una inglesia importante, porque originalmente ha dib... -
eksponentielle funktioner
ForumindlægHejsa. Jeg har tre spørgsmål i en matematik aflevering jeg ikke kan komme videre med. 106 - En metalklods er blevet opvarmet til en vis temperatur (med henblik på en eller anden forarbejdning), hvorefter den stilles til afkøling i et lokale, hvis temperatur vi anser for at være konstant... -
Personlige pronominer - Hvad faen er det?
ForumindlægHej. Vores lærer har givet os en aflevering for, hvor vi skal oversætte følgende sætninger ved hjælp af personlige pronominer. 1.Jeg elsker Carmen, jeg elsker hende. 2.Hun elsker ikke mig. 3.Min mor besøger os i eftermiddag. 4.Vil du købe maden? Du køber den, og jeg laver den. 5.Matilde og ... -
Vedr. fejlsætninger mm.
ForumindlægHej! Jeg sidder med denne engelsk aflevering og jeg har følgende fejlsætning hvor jeg skal forklare og rette fejlen: "Gerard has a daughter, Lucy, which is eight years old." Jeg er godt klar over, at "which" skal udskiftes med "who", men jeg kan ikke forklare hvorfo... -
kan hun det?
Forumindlægjeg afleverede en engelsk aflevering for en uges tid siden. opgaven handlede om at man skulle skrive et brev der promoverede en afslappet livsstil, og det skulle sendes til alle italienske borgmestere. man skulle desuden invitere dem til en konference. og det er så her det store problem ligger.. ... -
Fysik-b-opgaver - hjælp til løsninger
ForumindlægHej alle sammen. Jeg sidder med en fysik aflevering og er kommet igennem det meste af den. Der er stadig disse 3 opgaver som jeg har problemer med at løse. Håber der er nogle kloge hoveder derude som kan hjælpe! :) 1) En bold kastes lodret op i luften. Bolden vejer 120g, og dens hastighed er 14 m... -
Godmorgen!. søger hjælp til løsning af ligninger! :)
ForumindlægGodmorgen alle sammen!. Sidder med en aflevering, og kan ikke finde ud af hvordan jeg kommer videre, det drejer sig om disse opgaver. Håber der er en der kan hjælpe, da jeg ikke kan komme videre. Vil helst ikke have svaret, men meget gerne en forklaring, på hvordan det hænger sammen :).. i denn... -
Vektorer - hjælp !!!
ForumindlægHej derude Jeg er igang med min matematik aflevering og stødt ind i nogle problemer. Jeg håber der er nogle derude der kan løse dem :) Opgaver lyder således: I et koordinatsystem er der givet et punkt A(5,8) og en linje l med parameterfremstillingen l:(x,y)=1,5)+t(-4,-2). Med P be... -
en gange styk, det haster
ForumindlægHej, jeg er igang med min matematik afleveringen og er gået lidt i stå. p(z)=p1(z)*p2(z)*p3(z) p(z)= (z-(10+i)) *(z-(10-i)) *(z-(11)) Jeg skal gange den ud i hånden, så jeg kan regne videre, men jeg har prøvet og fik: (z-10-1) *(z-10+i) * (z-11) z2- 10z +zi -10z + 100 - 10i -zi +10i ... -
To vektorspørgsmål
ForumindlægJeg er i gang med en aflevering og har to vektorspørgsmål. a' betyder vektor a. a) Hvis jeg skal uderegne (a'*b')b', giver det så en vektor eller et tal? a'*b' giver en tal, da det er skalarproduktet. Når jeg så multiplicerer det med b', så må det vel give en vektor?... -
HJÆLP,:III
ForumindlægHej alle sammen, jeg er lige pt. i gang med en matematik aflevering, og jeg har 4 opgaver, som jeg simpelthent ikke forstår. Så er der nogle som er super dejlige og vil hjælpe mig :)) Her er opgaverne: Undersøg, om punkterne A og B ligger på linjen m, når Opgave 1 a) m: , A(2,3) og B(... -
Grafregner til eksamen?
ForumindlægJeg går på htx, hvor jeg har matematik på B-niveu. - Jeg er i tvivl om jeg må bruge grafregner til at regne afleveringer med 3 ligninger med 3 ubekendte. Min lærer påstår at jeg skal regne det manuelt, men jeg mener ikke det skulle være noget problem at bruge grafregner til beregningen. ...
