Søgning på: essay virkelighed eller reality. Resultater: 16161 til 16180 af 52987
-
Blyindhold givet ved integral
ForumindlægGoddag har en opgave der lyder Blyforurening af græs stammer hovedsaglig fra motorkøretøjers forbrænding af blyholdig benzin på veje. Blyindholdet i græs ved en vej har vist sig tilnærmelsesvis at aftage eksponentielt med afstanden fra vejkanten, og >>halveringsafstanden<< er 15 km. ... -
HG1 - kreditinflydelse på budgetteret balance
ForumindlægHar følgende 2 opgaver jeg er meget i tvivl om: Opgave 1: Vil det at du sælger dine varer med 1 måneds kredit, få indflydelse på følgende poster i den budgetterede balance? a. Din egen kapital? b. Dine likvide midler? c. Dit varelager? Opgave 2: Hvad er fordelen ved at foretage varekøb på kr... -
Differentialkvotient.
ForumindlægJeg kunne virkelig godt bruge noget hjælp til følgende opg: Ved en bestemt infektion er antallet af bakterier hos en inficeret person givet ved funktionen: M(t)= 3,2*10^5 + 7,8*10^5*e^0,154t , Hvor M er antallet af bakterier, og t er tiden målt i timer. A) Bestem M'(18), og beskriv hvad de... -
Fysik A - Uniform circular motion, hjælp til opgave?
ForumindlægJeg er ved at supplere mit fysik fra gymnasiet, og har brug for hjælp til en opgave der vedrører "Uniform circular motion" (kurset er på engelsk, så ved ikke hvad det hedder på dansk). Opgaven kommer her: En dreng snurrer en sten rundt i en snor i en cirkel med radius1.5 m, 2.0 m over j... -
Stoppe efter bachelor (erhvervsøkonomi)
ForumindlægHej... jeg er nærmest lige startet universitetet hvor jeg skal læse en bachelor i erhvervsøkonomi på SDU... jeg kan godt mærke det kommer til at være nogle hårde år og jeg sidder nærmest allerede og planlægger at stoppe efter bacheloren... Vil bare høre noget input fra jeres side... Er det svært ... -
Lektieguide.
ForumindlægHej, jeg har her fortiden lidt svært med mine ting. Jeg er en pige hvis karakter ligger ret pænt, men siden 9. begyndte har jeg haft besvær med at yde mit bedste. Jeg føler at jeg har overdosis af lektier, hvilket jeg ikke har godt af da jeg arbejder bedst i et... -
Hjælp..
ForumindlægJeg har denne opg aflevering hvor jeg har 15 danske sætninger, de skal oversættes på engelsk og man skal bruge genitiv.. vil i ikke hjælpe mig... 1. Det var lærerens fejl. 2. Han havde fået to timers søvn. 3. Hun er hos frisøren. 4. Jeg boede hos min bedstefar i 3 dage. 5. Jeg vil gerne køb... -
Kan ingen seriøst hjælpe?
ForumindlægEr disse rigtig beregnet? Tænker mest på enheder og formler. opg a. Følgende oplysninger er givet: m = 625 g F2 = 0,25 N F1 = 0,75 N RESULTERENDE KRAFT? Da F1 og F2 virker i hver sin retning har vi: Fres = (0,75N) – (0,25N) = 50 N (mod F1 retningen) opgave b. Følgende oplysninger er ... -
Differentialligninger
Forumindlægdet anbefaldes at bruge CAS-vrktj til denne opgave. OPgaven krver kendskab til beregning af vinkler mellem linjer (kap 4) a) Tegn grafen for funktionen f(x) = sin(x) Bestem et regneudtryk for afstanden fra punktet A(3,2) til et punkt P(x,sin(x)) p grafen for f c) Bestem x s afstanden g(x)=|AP| er... -
Gode forsøg til fysik?
ForumindlægHej! Jeg har virkelig brug for hjælp! jeg skal op i fysik på torsdag, og jeg har næsten ingen forsøg jeg kan lave til hver opgivelse, og jeg skal mindst have 2-3! Så det ville være en STOR hjælp hvis i kunne give et forslag til hvilke jeg kan lave! Følgende emner dækker de fire hovedområder: Fy... -
Radioaktive familier
ForumindlægHej studieportalen. Jeg har fået denne opgave i en fysik aflevering, og har brug for jeres hjælp til at løse den: Alle atomkerner med Z>83 er radioaktive. De henfalder enten ved α-henfald, β-henfald eller ved spontan fission. Nogle af dem henfalder til exciterede kerner, som så ... -
Hjælp med grammatik
ForumindlægHej Jeg har meget svært ved engelsk, men vil rigtig gerne blive bedre - og derfor har jeg besluttet mig for at skrive en novelle - i fuldkommen perfekt engelsk. Jeg vil starte med en faktuel tekst omkring en moske i nærheden af Ground Zero(World Trade Centre) The State of Manhattan struggles agai... -
Stx eller hhx?
ForumindlægHej Jeg går i 10. klasse, og har valgt at starte på hhx næste år. Jeg har dog altid tænkt, at jeg gerne ville på stx, men jeg skiftede mening i sidste øjeblik. Derfor er jeg virkelig blevet i tvivl om det er det rette valg. Jeg havde aldrig før sat mig ind i, hvad hhx var, og derfor havde jeg al... -
Blir jeg optaget på psykologi?
ForumindlægHejsa! Jeg brænder virkelig for at studere psykologi, men er kommet i tvivl om jeg overhovedet kan blive optaget. Mit snit er 8,1 lige nu. Men det bliver jo ganget med 1,08, altså blir' det 8,7. Og jeg regner med at snittene kommer til at stige i år på uddannelserne. Jeg tror ikke jeg bliver ... -
HTX eller STX???? please hjælp mig
ForumindlægHej alle sammen. Jeg sidder her og er virkelig forvirret, for jeg ved nemligt ikke hvilken gymnasial uddannelse jeg vil tage altså STX eller HTX. Og jeg har været til informationsaftner. Første gang da jeg skulle til at udfylde min uddannelseønsker valgte jeg HTX fordi der har de meget fokus på... -
Hjælp og tjek efter svar.
ForumindlægEn bestemt type af massive trægenstande fremkommer ved at fjerne en halvkugle i hver ende af en cylinder. Radius i halvkuglerne er lig med cylinderens radius. For et stykke træ af denne type, hvor overfladen skal være 4 dm2, gælder, at 2*π*r*h+4*π*r2=4 og V=π*r2*h-4/3*π*r3 hvor r (dm... -
E.T.A Hoffmann:
ForumindlægHej People.Håber der er en der gider være så sød at hjælpe mig med at rette denne oversættelse. Har både lagt den danske udgave og min egen oversættelse af den. Vil virkelig blive glad hvis nogen tog sig tid til at kigge den igennem.Nalle K. E. T .A. Hoffmann: Das Fraulein von Scuderi (1819) Nove... -
Haster!
ForumindlægEr lig kommet hjem fra arbejde kl 10.00 lig fra skolen.. Og har fået til opg. at oversætte 2 pac - ghetto gospel, ved jeg bare ikke om jeg kan nå da jeg skal bruge noget søvn i aften, da der venter en køreprøve i morgen tidlig :S Så hjælp til at finde en teksten, som allerede er oversat, vil vi... -
Dansk grammatik
ForumindlægHej. Jeg har meget problemer med ordstilling i sætning, Selvom prøvede jeg for meget at lære men det kan jeg ikke. Jeg vil gerne høre om hvordan kan man lære dansk grammatik forbindelse om ordstilling,hovedsætning,ledsætning,B-ord, inversion osv. -
Mediefag eller dramatik?
Forumindlæghej skal jeg vælge dramatik eller mediefag på gymnasiet?? Hvad vil være det klogeste? and why?
