Søgning på: fysik disposition. Resultater: 16181 til 16200 af 18123
-
HHX??
ForumindlægHej Jeg ved ikke helt om jeg skal vælge HHX. Altså tænker det fordi jeg ikke er så god til de naturfaglige fag og dem skal man ha på alle andre uddanelser. Hvaad kan jeg med en HHX? -
Gymnasium og Universitet
Forumindlæghej jeg vil lige bare vide hvad for nogle gymnasier og universiter man skal gå(de bedste) på hvis man skal være kirurg når man bliver stor -
Ulæselige filer
ForumindlægEfter de seneste ændringer af studieportalen er det sket nogle gange at jeg ikke kunne læse vedlagte filer. I første omgang troede jeg blot at den der vedlagde filen havde lavet en fejl; men det tror jeg ikke længere. For eks. har en så erfaren bruger af portalen som mathon lagt filer ind, jeg ik... -
Vektorregning: find v0 når man kender vinkel og afstand?
ForumindlægEt projektil affyres fra startsted (xo=yo=0) med farten v0 og en vinkel på 45 grader. Den vandrette afstand projektilet flytter sig inden den igen rammer jorden er 1 mi. Hvilken værdi har V0? ( jeg ved at svaret skal være v0=kvrod(32*5280) =ca. 411,05 ft/s ) -
Angående Gym?
ForumindlægHej, jeg vil gerne lige spørge om noget. Hvis man går i 9.klasse og man skal til gym efter, og man er allerede optaget i gym så er det lige meget med karakterene i eksamen, ikk? Og lige en ting til, hvis man skal optage sig til gym skal man så tage optagelsesprøven? og ved i om den er svær? -
Dansk A sommerkursus karakter
ForumindlægHej, Jeg skal på sommerkursus i Dansk A her i juli efter jeg afslutter gym i næste uge. Jeg har altid fået 7 både mundtlig og skriftligt i dansk. jeg vil høre, om det er realistisk at gå hen og få topkarakterer (12 i skr og 12 i mdt.) på et sommerkursus, som varer fra juli til August, ... -
Den sorte studenterhue
ForumindlægNæste år (3 HH), får jeg fem A niveau fag, dansk, engelsk, tysk, virksomhedsøkonomi og afsæning. Kan jeg så få den sorte studenterhue? -
Hvor langt skal et talepapir til synopsis være?
Forumindlægsom titlen antyder så vil jeg gerne vide: 1.) Hvor LANGT skal et talepapir til synopsis være? højst en a-4 side eller? 2.) Og er underpunkterne nok til et talepapir?: - Indledning - Fremgangsmåde (materialer, teori, metode) - Resultater - Konklusion - Perspektivering - Afslutning (metodeprobl... -
Ft=m*g
ForumindlægHej Vi har formlen Ft=m*g, kan man godt sige at g er konstanten og at Ft og m er de to variable eller må man kun bruge disse betegnelser under "rigtigt" matematik..? -
HTX, nej tak!
ForumindlægHej. Ja, som overskriften henviser til, omhandler dette indlæg forkert valg af studieretning. Jeg er en 18 år dreng/mand (snart 19). Er lige startet op på mit andet år på HTX. Jeg er igang med 'teknologi' linjen, hvor jeg er kørt rimelig fast (var allerede vildt træt af det efte... -
Arbejdskrav for SU
ForumindlægLæste debatten om det gamle 13, hvor det blev nævnt, at alle de danske kloge hoveder, tog deres SU med til udlandet, og blev der pga skatten. Kunne man forestille sig en ordning, at lige som man skal have arbejdet 3 år i Danmark, før man er berittiget til SU, så blev SUen givet, men en klausul ... -
"Hvor mange ordener kan man se?" - optisk gitter
ForumindlægHej alle sammen, jeg er i gang med en aflevering, og arbejder lige nu på en opgave, der handler om lys, der sendes igennem et optisk gitter. Jeg vedhæfter opgaven som billede, og mangler hjælp til 2b. Jeg er overhovedet ikke sikker på, om 2a + 2c er regnet rigtigt, for jeg synes jeg får et for... -
To toge med bestemt fart, hvornår passerer de hinanden?
ForumindlægOpgaven: "Mellem Rom og Firenze i Italien er der 280 km. Fra Rom starter kl. 10:00 et IC-tog og fra Firenze starter samtidig et ES-tog (EuroStar). IC-Toget kører 150km/t og ES-toget kører 190km/t. Begge tog kører uden stop. a) Hvor lang tid går der, inden de to tog passerer hinanden? b) Hv... -
Lidt hjælp tak - til Naturvidenskab igen :/
ForumindlægEr lige stødt på disse spørgsmål : 1 spg. Tre ting jeg mener, der karakteriserer den naturvidenskabelige viden i modsætning til den humanistiske og den samfundsvidenskabelige: 2. spg. Hvad har de videnskabelige eksperter anbefalet, men har iløbet af noget tid lavet om på? (her tænker jeg eks. på... -
10 potens
Forumindlæghvad er facit af 5,555*10^11 -
Bohr og EInsteins diskussioner
ForumindlægHej hhvad var det helt præcist Einsteins og Bohrs diskussioner gik ud på? -
Reel vs. kompleks
ForumindlægOkay, lige nu sidder jeg og løser en andenordens differentialligning. I bogen kommer jeg så til et sted, hvor de springer en udregning over (igen, igen), men anyway. Jeg får selv klaret omskrivningen, den var heldigvis ikke så svær, men så synes jeg, der er noget der underligt. Se omskrivningen:... -
Elektrisk potentiel energi
ForumindlægEr der evt. en, der meget pædagogisk kan forklare hvad elektrisk potentiel energi er? -
Cylinder på skråplan
ForumindlægJeg har et spørgsmål til en opgave jeg er stillet, spørgsmålet lyder: En cylinder ruller 2m ned af et skråplan,der har hældningsvinklen a=20 (grader), cylinderen er 20cm. Den starter fra hvile og turen måles til 1,51 sek. Spørgsmålet er så om cylinderen er hul eller massiv? Håber der er nogen d... -
Folkeskolelærer
ForumindlægHvad tænker i på, når i tænker tilbage på jeres lærer i folkeskolen?
