Søgning på: matematik fp10 maj 2020. Resultater: 16201 til 16220 af 34067
-
fsa december 2007
Forumindlæghej alle sammen, godt nok er jeg helt ny her inde såå jeg ved ikke om jeg gør det her helt rigtig :) men jeg har været rigtig rigtig stresset her i den sidste tid, så derfor har jeg ikke lavet mit matematik som faktisk er til i morgen og jeg har en ret såå dårlig smag i munden over det, jeg ved i... -
HF/VUC niveau
ForumindlægHej! Jeg er en ung gut på 28år, som overvejer at starte på HF/VUC til næste sommer. Dog har jeg et par spørgsmål som måske nogen kan hjælpe mig med. Som uddannet butiksansat igennem HG, har jeg ikke den store viden indenfor skolen mere. Det er efterhånden en del år siden jeg gik i s... -
Evt. stilehæfter eller diktater..
ForumindlægHej!Jeg skal meget snart op i skriftlig eksamen (9. klasses afgangsprøve) og vil derfor gerne øve mig lidt i matematik og dansk og evt. også de nye biologi/fysik/kemi prøver der kommer. Især dansk har jeg problemer med, så hvis der er nogle som ligger inde med et par diktater og et enkelt stileem... -
differentialligning
Forumindlæglad os sige vi har: dy1/dx = a - y1 dy2/dx = 2a -y2 med y1(0)=y2(0)=0 Så har man: y1 = a(1-exp(x)) y2 = 2a(1-exp(x)) Så der gælder hele tiden: y2 = 2y1 det sad jeg og tænkte over til time i dag. Jeg synes ikke det er åbenlyst, at ligningen ovenfor må gælde. Der gælder jo hv... -
HHX-fagpakke = God supplering?
ForumindlægHej med jer allesammen. Jeg sidder her, og skal supplere med lidt forskelligt, til min gymnasielle eksamen, så jeg kan komme ind på CBS til næste år (altså, 2008). Jeg kom ikke ud med det allerbedste snit fra gymnasiet, da det ikke helt var noget for mig, og jeg nok burde have valgt HHX istedet... -
Haster/Hjælp: Skolen mener at jeg har snydt til eksamen.
ForumindlægJeg har fået et chokerende brev om at jeg har snydt til eksamen ved at gå nettet. Der står ikke andet relevant information til deres påstand, der er heller ikke beviser vedhæftet. Det handler om matematik a skriftlig eksamen. Det er jo lovligt at gå på nettet men man må bare ikke bruge nettet ... -
A-niveau fag på gymnasiet
ForumindlægHej alle. Jeg starter i 2.g her efter ferien, og lige nu ser det ud som om jeg ender med at have 6 A-fag i 3.g. Da det er stx har jeg Dansk og Historie A og min linje gør at jeg har Samfundsfag og Engelsk A. Mit sprog er Spansk på A og jeg er meget fast besluttet på at opgradere mit matematik f... -
Htx eller Stx?? Hjæælp!!
ForumindlægHej. jeg er en pige på 15 år, som snart er færdig med niende klasse, men jeg har bare et lille problem.. jge ved ikke om jeg skal vælge htx eller stx?? Jeg vil gerne få nogle ideer til hvad jeg kunne uddanne mig som i fremtiden, og vælge ud fra det. Jeg er meget glad for de naturvidenskab... -
Chi i anden uafhængighedstest
ForumindlægHej Studieportalen, Jeg sidder og skriver synopsis i AT i fagene samfundsfag og matematik med problemformuleringen: Hvordan vil indvandrer påvirke kriminalitetsraten i det danske samfund nu og de næste 40 år? Jeg har siddet med matematikdelen og lavet regression over indvandrertallet f... -
Nu kræver gamle eksamensopgaver på uvm.dk et password?
ForumindlægNu arbejder jeg selv til daglig som gymnasielærer i maematik og har i flere omgange her de sidste par opfordret mine elever til når skriftlig eksamen nærmer sig, at de kunne gå ind på uvm.dk og downloade gamle eksamenssæt gratis. Især fordi de disse opgaver er en god træning til den kommende skri... -
nye gymnasie elever
ForumindlægHejsa! Et spørgsmål til alle kommende gymnasie elever, hvilken studieretning har i valgt og hvorfor lige den? (-: -
Stamfunktion til f
ForumindlægMatematik uden hjælpemidler! Hej, jeg har lidt problemer med at løse denne opgave i hånden. Håber i kan hjælpe. En funktion f er bestemt ved f(x)=4x^3-6x Bestem en forskrift for den stamfunktion til f, hvis graf går gennem punktet P(1, 3) -
Brøk problem regning
ForumindlægEt batteri bruger 5/8 af sin kapacitet på 3/4 af brugstiden for en genstand. Hvor meget af batteriets kapacitet bruges på hele brugstiden? Opgaven skal løses som brøk regning, dvs ingen procent regning. Når regnestykket er stillet op skal i forklare hvorfor i gør som i gør. Dvs i skal redegøre ... -
Eksponentiel vækst
Forumindlæg"Hvis x øges med f.eks. 2, hvor mange procent større bliver så y?" Jeg læser pt til mundtlig eksamen i matematik B, og ovenstående problemstilling skal jeg redegøre for. MEN, hvordan gør man dét? Jeg forstår ikke, hvad svaret skal være - udregning, eller en beskrivelse? - og i så fald, ... -
Universitets-studie
ForumindlægHej alleJeg har lige begyndt på matematikstudiet på universitetet. I den forbindelse har jeg oplevet et utrolig stort spring niveaumæssigt fra gymnasiets A-niveau og til det matematik, som er blevet gennemgået i de syv første forelæsninger.Derfor vil jeg høre, om der er nogen herinde, som læser/h... -
Kemi A,, årsprøve?
ForumindlægHvis jeg har kemi A, skal jeg så op i skr. årsprøve i 1.g? -
Stille og stille spørgsmål :D
ForumindlægEr der nogen jeg må stille en helt masse spørgsmål til omkring den der hjemmeside man skal udfylde som hedder www.optagelse.dk og hvad der skal ske bagefter på STX eller gymnasiet? -
Studieretning på HTX?
ForumindlægHej Studieportalen. TIl sommer, skal jeg afslutte folkeskolen og påbegynde ungdomsuddannelsen HTX. Jeg har overvejet studieretningen ("Kommunikation/IT "A" - Design "B"), men jeg kan desværre ikke finde en plan for fagene, og deres niveauer. Hvis vedkommende som læser det... -
Hvor mange vil læse medicin???
ForumindlægHej, Har selv planer om at læse medicin... skal sog først ud af 10. klasse og gymnasiet. Er lidt ivrig efter, at vide hvor mange der vil læse medicin i fremtiden, og hvorhenne? :) -
henfaldskæder og radon
ForumindlægHeeej alle sammen... Jeg er igang med at skrive/finde ideer til min srp. Jeg har valgt fagene fysik og matematik og mit emne er radioaktivetet herunder henfaldskæder og radon. Jeg ved ikke helt hvad jeg skal have med i matematik - delen, nogen der har nogle gode ideer til hvad jeg kan skrive i ...
