Søgning på: fysik rapport radioaktivitet. Resultater: 16221 til 16240 af 22746
-
En god indledning og afslutning til FSA...
ForumindlægHej, vil i være så venlige at referere hvordan en indledning og afslutning skulle være i den bedst mulige måde? Kom med jeres meninger om hvordan de skal være.. Det ville være en ære.. Mvh, Billal -
Rygning som emne med et fokus på nikotin (Kemi A og Biologi B)
ForumindlægHej Tror i rygning som emne med et fokus på nikotin (Kemi A og Biologi B) er et godt emne? Hvilke ting kunne man komme ind for en god opgave? Har i forresten andre bud på gode emner, hvor Kemi A og Biologi B indgår? Tak på forhånd :d -
Mikroorganismer og bioteknologi
ForumindlægHi, vil ikke nok være søde og hjælpe mig med svar på det følgende spørgsmål? 3. Beskriv kort forskelle og ligheder mellem respiration og gæring. 5. Hvilke faktorer påvirker væksten af mikroorganismer? 7. Giv eksempler på nyttige mikroorganismer, der anvendes i fremstillingen af • fødevarer (... -
Haster -hjælp til samfundsfag ..
ForumindlægHejj alle på studi.. - jeg skal op i en "prøve" næste uge i samfundsfag, og ville hører om nogle kort kunne fortælle mig hvad ideoligere er, har læst meget i min bog, men det er meget svært at forstå.. - og hvad er den der dronnings"runde" man siger? - og hvad er en VK og VRK... -
Ord pr. side i SRP
ForumindlægHej Er der noget krav om hvor mange ord der må være pr. side i SRP? -
indholdet af sukker i en cola
ForumindlægHvodan er det egentlig muligt eksperimentelt at bestemme indholdet af sukker i en cola. Hvordan skal man forklar det, håber en kan hjælpe lidt. Tak -
Antallet af fodnoter og kilder
ForumindlægJeg tror jeg har fået skrevet lidt for mange fodnoter, 82 alt i alt! Tænkte på om nogen ved, om det trækker ned, og om andre har skrevet så mange? Derudover har jeg næsten to sider litteraturliste, mange forskellige kilder... er det okay? skriver i samf. og hist., og mit emne er meget nyt, så de... -
Typeenheder pr side 1300, m eller u mellemrum???
ForumindlægTypeenheder pr side 1300 har vi fået vide, men er det så med med eller uden mellemrum??? -
uforståendende karakter
ForumindlægFik 4 for denne opgave + fremlæggelsen, udelukkende lå kritikken på opgaven. Nogen der har lyst til at rette den? - Helst en lærer. -
Klonet kød på bordet
ForumindlægFødevaremyndighederne i USA har åbnet for, at kød fra klonede dyr kan bruges i fødevareproduktion. Hvad mener du? Ville du selv spise klonet kød? Aldrig - ikke drømme om! -
Stress -> Biologi og Samfundsfag
ForumindlægHej Jeg har tænkt på at skrive om stress i et fremtidigt perspektiv. Herunder havde jeg forstillet mig at vælge biologi og Samfundsfag. Er dog kommet i tvivl om emnet er godt og den samfundsfaglige del vil være fyldestgørende nok. Hvis i har en kommentar til emnet, fagene i forbindelse med emnet ... -
Angive den lineær funktion!
ForumindlægI en årrække talte man en type frøer i et vådområde: År 1 2 3 4 5 6 Antal 250 214 176 141 101 63 Angiv en lineær funktion, der tilnærmelsesvis beskriver antallet af frøer som funktion af tiden (Nogle der ... -
Gen isolation, ved gensplejsning
ForumindlægHejsa Er der nogle, der kan udpensle hvorledes man kan isolere et gen, til gensplejsning? (.....hvoraf cDNA også skal inddrages) På forhånd tak -
Redox
ForumindlægHej, hvordan ser reaktionsskemaet ud, når alkoholen propan-1-ol oxideres ved brug af KMnO4? Og hvordan med propan-2-ol? -
Lightergas
ForumindlægHejsa. Jeg er ved at skrive en kemirapport, og jeg vil hører om der er nogen der kan hjælpe med noget teori omkring lightergas?. -
Årsager til allergi?
ForumindlægHej allesammen! Jeg har nogle problemer med at finde ud af HVORFOR man får allergi. Indtil videre har jeg fundet nogle kilder, der siger at allergi er en "rigmandssygdom" da det forekommer meget sjældent i fattige lande, og at det er en sygdom der er mest udbredt i byer, hvor man ikke... -
Flere fonte i latex
ForumindlægHej. Er det ikke muligt at benytte flere forskellige fonttyper i samme dokument. Eksempelvis vil jeg gerne bruge mathpazo på forsiden og den almindelige skrifttype gennem resten af dokumentet. Men loader jeg pakken: \usepackage[sc]{mathpazo} så laver den skrifttypen om i hele dokumentet. Hvad gør... -
Blodtyper
ForumindlægHej! Er der nogen der har noget om blodtyper? :-) På forhånd tusinde tak! -
Initialer i indholdsfortegnelse
ForumindlægHey Jeg er lige pt. igang med at skrive på eksamensrapporten til Teknik A. som min makker og jeg skal aflevere 16. Maj. Vores lærer kræver at initialerne for den i gruppen der har lavet det pågældende afsnit, er skrevet med i indholdsfortegnelsen. Kan det lade sig gøre at få dette sat på efter ... -
Gendoping og doping test
ForumindlægHvad er forskellen på at dope sig med EPO ved brug af kanyle og så at dope sig ved gendoping dvs. at ved hjælp af en vektor at overføre et gen ind i menneskeceller, så de producere mere EPO end normalt. princinppet og formålet er jo det samme, at få mere EPO i blodet, hvilket gør at mængden af r...
