Søgning på: hitlers vej til magten sso. Resultater: 16261 til 16280 af 19042
-
Erhvervsøkonomi/ledelse på SDU eller CBS?
ForumindlægHej, jeg tænker at jeg gerne vil arbejde i en stor virksomhed her i Danmark eller internationalt hvor at jeg ville starte småt, måske som en projektleder eller noget, og så arbejde mig op indtil jeg når en stor lederposition. Eller starte min egen virksomhed. Ihvertfald et job der er lukrativt. ... -
Tak til mathon og klotte! :-)
ForumindlægJeg vil gerne takke mathon samt klotte, eftersom d ebegge opfordrede mig til at kæmpe til det sidste mht. mat og gym generelt. Jeg har den naturvidenskablige studieretning med Mat A, Fys og Kemi B. Jeg skrev for et par måder siden her inde på SP og søgte råd, fif osv til hvordan jeg kunne forbedr... -
Logaritmiske funktioner
ForumindlægHej, Jeg sidder og laver dispositioner til min mundtlige eksamen og er løbet ind i et problem. Jeg skal gøre rede for sammenhængen mellem eksponentielle funktioner og logaritme funktioner, altså jeg skal grundigt forklare hvad det vil sige at logaritme funktioner og eksponentielle funktioner er ... -
pH
ForumindlægGodmorgen :)ja.. nu er jeg igen igen igen gået fast i min kemiaflevering :/ håber der er en som lige kan hjælpe mig videre..har en opløsning hvor konc. af Mg^2+ = 0,100 M (kommer af MgCl2*6H2O)til denne tilsættes amoniakvand.. og så skal jeg vise at der udfældes Mg(OH)2...skal jo vise at [Mg^2+] ... -
Trigonomitri
ForumindlægDet ville bare være super hvis nogle kunne hjælpe mig på vej i nedenstående opgave: Oplysninger til første stykke: Jeg har en trekant CDH hvor d(en af kateterne) angives til at være 5. Derudover vides at h(hypotenusen) er 6 og H 90 grader. Opgaveformulering: Bestem vinklen til D i trekant CDH. O... -
Saftevand :D
ForumindlægEn kande med saftevand rummer 1 lier. Din søster har blandet det i forholdet angivet på kartonen (RED. 1 liter opblandes til 5 liter). Du vil imidlertid gerne gøre blandingen stærkere. Det gør du ved at hælde noget af blandingen fra og fylde den op med ren saft. A) Hvor meget ren saft er der i k... -
andengradspolynomier og stykvis funktioner
ForumindlægHej. Jeg har siddet og grublet over denne opgave og håber i kan hjælpe mig på rette vej. Et flyselvskab kan højest modtage 225 passagerer pr tur. og er der færre end 50 passagere aflyses charterturen. En billet koster 3000 kr. x = antal passagerer y = flyselvskabets indtægter For 50 <... -
FYSIK 3OPG. tak haster
ForumindlægHej studieportalen. jeg har 3 opgaver i fysik som jeg ikke rigtig kan finde ud af at lave.. har prøvet men det går ikke .. :S Opgave 1: Fra et stillads kaster en murer en mursten 12,0 m lodret ned. Murstenenes starthastighed er 1,5 m/s. a) Hvor lang tid går der inden murstenen rammer jorden? b)... -
ligning til parabel ud fra cirkelligning
ForumindlægHej. Jeg stillede et spørgsmål i går, som jeg desværre ikke fik svar på. Jeg har selv rodet videre med det, uden held. Håber nogen kan hjælpe :) Link: https://www.studieportalen.dk/Forums/Thread.aspx?id=653428 Spørgsmål: "Jeg skal finde ligningen til en parabel og en cirkel, samt skærin... -
Matrixprodukt og vektor
ForumindlægHar problem med to opgaver. I de tiidligere opgaver har jeg ud fra en matrix: ([4,3,6],[3,4,6],[0,0,1]) beregnet egenværdierne: 1,1,7 samt egenvektoren for egenværdien 1: v = (-3, 1, 1). Tallet lambda = 1 er egenværdi for matricen A, og tilhørende egenrum har jeg fået til: span(-2,0,1),(-1,... -
International Business eller Økonomi
ForumindlægJeg står nu her og skal vælge min bachelor, og tænker efterhånden rigtigt meget over hvad det skal være. Jeg har snittet og fagene til de to ting jeg overvejer rigtigt meget for tiden, hvilke er International Business på CBS og Økonomi på enten AU eller KU. Men jeg må indrømme jeg er utrolig mege... -
Løsning til xy'+y=1/x, der opfylder y(1)=4
ForumindlægHej! Nu har jeg efterhånden prøvet så meget til med denne opgave, at jeg ikke har flere idéer tilbage. Opgaven skal løses vha. de formler vi har benyttet i timerne og derfor uden hjælpemidler. Opgaven lyder således: Bestem den løsning til differentialligningen der opfylder, at Opgaven lig... -
Dansk på KU eller SDU
ForumindlægHej alle sammen. Jeg står i den situation, at jeg har fået tilbudt en standbyplads på dansk på KU, eftersom jeg ikke kom ind på min første prioritet, hum. bach. på RUC. Nu kan jeg så se, at der stadig er ledige pladser på dansk på SDU, og jeg overvejer derfor at søge der i stedet. Min drøm er e... -
Kort Rettelse
ForumindlægDANSK:Sport har længe været et område, der skaber helte, men med de store økonomiske interesser, der er involveret nutildags, er en VM sejr den direkte vej til heltestatus. Hjembyen arrangerer heltemodtagelse, tilskuerne jubler, orkestret spiller, og familien interviewes. ENG:Sport have in a long... -
Natriumhydrogencarbonat
ForumindlægHej alle. Jeg har denne opgave som simpelthen driller mig, så vil høre om der er nogle der kan være behjælpelige. Jeg synes virkelig jeg har kigget meget på det, men jeg forstår simpelthen ikke hvad jeg skal hverken i spørgsmål b, c eller d. Håber i kan hjælpe :) Et glas i kemikaliedepotet er ... -
Differentialligningsmodeller
ForumindlægHej. Vi er i øjeblikket i gang med differentialligningsmodeller.. Noget med population, væksthastighed, frugtbarhed osv. Så har vi fået en opgave for, som jeg simpelthed ikke fatter... Er der måske nogen der gider at lede mig på rette vej?Her er opgaven:I en stue, hvor temperaturen er 24ºC står e... -
Eksamensangst
ForumindlægHej, Jeg har det problem at jeg går meget op i fagene og hvis jeg skriver noget lort som jeg selv synes så går jeg psykisk meget ned.. Der må være en opskrift på de skriftlige dansk og engelsk det er samme opgavetype, hver gang ! Så kender jeg også mange der henter fra studienet og ser på struktu... -
analyse af digtet "alle mine længslers mål" Ursula Andkjær Olsens
ForumindlægHej nogle som har en god dybdegående analyse på dette digt: jeg er gået helt død, har siddet i 2 dage nu og kan vitterligt ikke finde ud af det, nogle som er rigtig søde og hjælpe med dette? :) digtet er lavet af Ursula Andkjær Olsen "Alle mine længslers mål". Digtet står skrevet herund... -
Jeg har brug for lidt hjælp
ForumindlægDet ville være super hvis i gad at læse min stil igennem og hjælpe mig lidt. fortæl mig hvad jeg kan gøre bedre f.eks fejl kom endelig med ris og ros :) At cykle er det bedste jeg ved. Allerede som lille fik jeg min første cykel, det var en lille rød cykel, med to blå fartstriber, et bøjet st... -
kredsløb
ForumindlægHej, er der ikke nogen derhar lyst til at hjælpe mig med en opgave, jeg kan ikke helt gennemskue den.Jeg har prøvet at "tegne" kredsløbet, håber i forstår den. Ledning A:Transistor, T1 Spæningskilde (20V) Ledning Højtaler lednin...
