Søgning på: kemi b noter stx. Resultater: 16261 til 16280 af 111527
-
Opgave
ForumindlægDet her er en opgave i et eksamenssæt uden hjælpemidler. a)Bestem en forskrift for den eksponentielt voksende funktion f, der har en vækstrate på 20%, og for hvilken f(0)=10 Funktionen må være af formen: f(x)=b*a^x og b er så 10, ik? Jeg kan ik lige finde ud af det med vækstraten på 20%. -
helP
ForumindlægJeg er i gang med en OSO opgave! Jeg har om at være professor i filosofi. Kan I hjælpe mig med at finde et del emne til dette! Kan det være at fokusere? eller ! -
andengradspolynomier
ForumindlægHey, er lidt lost her nogen der kan forklare hvordan man løser a*x^2+b*x+c = o, hvor a ikke er 0? -
Små rettelser
ForumindlægNogen som vil rette de få sætninger her + hjælpe med en forklaring? Opgave 6-A Gør sætningerne nægtende med not og forklar: 1. He came (NOT) yesterday 2. They drove (NOT) all the way to London 3. They will (NOT) pay the rent tomorrow 4. John knows (NOT) all the boys at the club. Opgave 6-B ... -
Johnny Bear
Forumindlæghej:D er der ik nogle der helt tilfældigt har lavet en engelsk opgave jeg ka suge om Johnny Bear af John steinbeck??? eller der ved hvordan jeg ka få noget at vide om den...? har nemlig ik rigtig læst;D på forhånd tak:) -
Bevis: regneregler for vektorprodukt
ForumindlægFor alle vektorer a og b gælder ata x b = -b x a hvordan kan det bevises uden at bruge koordinatsætne?Da |a x b|=|a|*|b|*sin(<a,b) (< = vinklen)er |-b x a| vel lig |-b|*|a|*sin(<-b,a). Men er sin(<a,b)=sin(<-b,a)? -
Triple på dansk?
ForumindlægJeg læser lidt om sandsynlighedsregning, og ønsker at skrive en kort note på dansk. I Wikipedia, fandt jeg A probability space is a triple (Ω, F, P) consisting .... Oversættes til: Et sandsynlighedsfelt er en tredobbelt (Ω, F, P), der indeholder .... Hvis der står, at F is a sigma ... -
Hjælp - ret mit "brev"
ForumindlægHeysa. Jeg skulle skrive et "brev" til en ny elev, som skulle begynde i vores klasse. Og eleven kommer altså fra the overseas... :-O Ehm ja, det fylder næsten en side, det måtte ikke fylde mere, men jeg er ret sikker på at have mange gramatiske fejl. Engelsk er ikke min stærke side ...S... -
Differentalregning
ForumindlægSidder med et mundtligt matematikspørgsmål som lyder sådan: Gør rede for differentialkvotient. Kom herunder ind på sekant, tangent og differnskvotient. Opstil en definition for at en funktion f er differentiabel i X0. bevis at mindst en af funktionerne f(x)= ax+b og f(x)=ax2+bx+c er differentabe... -
Gymnasium spørgsmål! :)
ForumindlægJeg skal starte på gymnasium i aarhus efter sommerferien. Jeg vil gerne spørger jer, for at være lidt forberedt, hvor mange timer i bruger på lektier om dagen, og hvor mange afleveringer I har om ugen? Synes I det er/var hårdt at gå på gym, og hvordan prioterer I bedst, når I også fx har sport ... -
Perioder
ForumindlægHej Allesammen Jeg sidder og skal i gang med at læse til dansk eksamen og har nogle spørgsmål. Er det sådan at man skal læse alle tekster grundig igennem? Eller er det mere sådan at man skal lægge vægten på de forskellige perioder? Jeg ved nemlig at for hver perioder der har man bestemte stilar... -
Lær tysk i sommerferien
ForumindlægHej, Jeg går i stx nu, hvor jeg har spansk som min anden fremmedsprog. af en eller anden grund skal jeg vælge 1g om igen. Og det bliver på et gym hvor jeg kun kan vælge tysk Fortsætter. jeg har glemt alt tysk fra folkeskolen, da jeg har spansk i øjblikket. nogle der har prøver nogle gode/effektiv... -
VØ- begreber
ForumindlægHej allesammen :-) Jeg er droppet ud af STX og er idag begyndt på HHX... Og har allerede i VØ fået en lille opgave for til imorgen.... Jeg har virkelig prøvet mig frem. Jeg er dog træt af at slå de ord jeg ikk kender op, da jeg syns forklaringerne er svære at forstå på wiki.. -Men hvad e... -
oversættelse
ForumindlægNogen som vil hjælpe med at rette den engelske version ud fra den danske. Dansk: Vores naboer, hr. og Fru Wye, har en søn, William, som er ti år gammel. De elsker ham, men jeg tror, de forkæler (spoil) ham. Han kommer tit og besøger os. Det har vi ikke noget imod (mind), men han stiller altid m... -
Dispositioner til matematikeksamen
ForumindlægHej Jeg kunne godt tænke mig at se nogle dispositioner til matematikeksamen. Jeg skal selv op i mdt. matA, men niveauet må gerne være C, B (eller helst A, selvfølgelig) og vil gerne se hvordan andre strukturerer eksamen. Som sagt er emne og niveau ligegyldigt. Tak for hjælpen. -
Haster, kan det skrives på en anden måde.
ForumindlægIt was the 29th Nov the night before the 30th my fly crashes. 150 passengers was found dead, Only me and another survived the accident. It was at night the hole occurred, I think it was an violent night with rain, thunderstorm and it was not fun. kan det skrives på en anden måde? er i ikke sø... -
Fra fahrenheit til celcius
ForumindlægHej er der nogen der kan hjælpe mig med at udregne opgave 6? Fra fahrenheit til celcius :-) Tak på forhånd :) -
Komplekse tal
ForumindlægHej med jer, Jeg sidder lige og skal skitsere områder i det komplekse plan, men jeg ved ikke helt hvordan, og det fremgår ikke rigtig af min bog. Hvis vi f.eks. har {z||z-1|eller lig med 1/2} hvordan skitsere jeg dem så? Rasmus -
Reducering
ForumindlægReducer (1/a + 1/b)/ (a+b) Tænkte på: 1/a/(a+b) + 1/b/(a+b) = (a+b)/a + (a+b)/b = a+b ? -
Kulstof 14
ForumindlægHejsa, er der nogen, der kan forklare, hvordan man regner tings alder ud vha. kulstof 14?
