Søgning på: international politik noter. Resultater: 16281 til 16300 af 22193
-
24-års reglen
ForumindlægHvad er 24-års reglen?Har den noget med tvangsægteskaber at gøre? -
Kan man tillade sig at generalisere mennesker?
ForumindlægLad mig starte med at specificere emnet ved at tage fat på et eksempel. Helmuth Nyborg er en dansk professor i udviklingspsykologi, og for et par år siden hævdede han, at mænd er klogere end kvinder. Om dette er sandt eller falsk, skal vi ikke tale om. Helmuth blev omgående suspenderet af dekanen... -
Hvad kan jeg gøre uden gymnasiet?
ForumindlægHej :) Jeg har gået i STX, derefter skiftet over til HF, og havde tænkt mig at gå på HTX. Men jeg har hele tiden aldrig haft lyst til at gå på et gymnasium. Efter at gå i skole halvdelen af mit liv er jeg blevet træt af det. Jeg vil bare gerne vide om der er sucess uden en gymnasial ud... -
Vaelge studie efter interesse eller jobmuligheder?
ForumindlægJeg skal så småt til at få mig en uddannelse her efter sommer, og overvejer hvad man primaert skal basere ens valg af studie på. Man kan selvfoelgelig goere det at man blindt går efter hvad man interessere sig for. Men er det nu også en god ide hvis jobmulighederne er begraensede? En studiev... -
KU Kvote 1 - 2006
ForumindlægKvotienter i kvote 1 ved Københavns Universitet 2006Tabellen viser antallet af ansøgere, antallet af studiepladser og grænsekvotienterne (optagelseskvotienterne) til de enkelte optagelsesområder ved optagelsen i 2006. Tallene kan hentes som pdf.Du skal være opmærksom på, at grænsekvotienterne kan... -
Studietur – Ja tak!
ForumindlægLad mig kort skitsere sagen. På mit gymnasium rejser alle klasser til udlandet på studietur. I denne uge er der rådighedsuge på gymnasiet. Til dem, der ikke ved, hvad det er, kan jeg oplyse, at det er dage, der er til rådighed for lærere, som ønsker at tage på ekskursioner, indhente aflyste timer... -
Fysik >< Matematik
ForumindlægSkal man være god til matematik for at studere fysik på universitetet? Er fysik ikke mere præget af matematik end kemi er på uni? -
De mest eftertragtede uddannelser?
ForumindlægHvilke uddannelser er mest eftertragtede og hvilke uddannelser ser i som "Høje" uddannelser? -
Gamle karakterskala & videregående uddannelse ?
ForumindlægHej alle ! Jeg står og skal til at søge ind på videregående uddannelse her efter sommerferien, og jeg afslutter min nuværende gymnasielle uddannelse her om nogle dage. Jeg er under DEN GAMLE REFORM - altså benytter jeg mig også af den gamle karakterskala. Jeg ved godt, at der har været en masse... -
Kom I ind??
ForumindlægHer kommer der - traditionen tro indlægget: Kom I ind, og på hvad??? Jeg kom ind på min 1. prioritet: Medicin på SDU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Er SÅÅÅÅÅÅÅÅ glad!!! -
Solpletters indvirkning på jordens klima.
ForumindlægHvordan påvirker solpletter jordens klima? -
rette kort tekst?
ForumindlægUndskyld hvis teksten er for usammenhængende, jeg har ikke tid til at lave det om lige nu.. Gedicht (das) handelt von ein Generationskonflikt, das in Jahr 1993 schreibt war. Die Mutters Reaktion: sie machen sich sorgen über potentiale Gefahren, zum Beispiel schwanger zu werden, eine Jung ihre T... -
HHX eller STX - meget i tvivl!
ForumindlægHej alle! Jeg går i 9. klasse, og skal snart vælge ungdomsuddannelse.. Jeg har altid været god i skolen, og mit gennemsnit på nuværende tidspunkt ligger på 11,1, så jeg har virkelig lyst til nogle udfordringer.. Det har egentlig været meningen, at jeg skulle tage HHX, fordi jeg mente fagene var m... -
Bøger sælges til Administrationsbachelor uddannelsen
ForumindlægHejsa Jeg har bøger til salg til uddannelsen Administrationsbachelor uddannelsen... Har næsten alle bøger fra til de fleste af semestrene .. -
Bliv Direktør
ForumindlægHvis det er ens mål at blive direktør i en at de store virksomheder fx. Lego, Carlsberg, TDC osv. Hvad uddannelse skal man så vælge efter gymnasiet? Jeg har tænkt lidt på økonomi på universitetet, eller en af uddannelserne på CBS ved bare ikke hvad for en der er bedst. Nogle der vil give dere... -
MANCHESTER UNITED ELLER CHELSEA?
ForumindlægHej Alle! Hvem vinder i aften: Manchester United eller Chelsea? Jeg er Real Madrid tilhænger og jeg hader Manchester United, derfor håber jeg Chelsea vinder - hvad tror du? Hilsen, Liv1988 -
Fransk vs. Spansk
ForumindlægSkal på gymnasiet her efter sommer og står imellem om jeg skal vælge spansk eller fransk, hvad syntes i? kom med negativ og positiv repsons fra begge sprog :) tak -
Eksport Ingeniør... Hjælp
ForumindlægHåber i kan hjælpe mig. Jeg har lige fået en plads inde på eksport ingeniør studiet inde på Ihk Ballerup. Har søgt dette studie fordi jeg syntes a det lød meget interessant og var en god blanding af det jeg er interesseret i, nemlig naturvidenskab og handel. Desværre hører jeg nu af nogle bekendt... -
brug for lidt hjælp..
ForumindlægJeg har lige 3 spørgsmål, som jeg finder forvirrende, nogle som kan hjælpe mig på vej :-) 1. Hvorfor er den romerske soldat så velfungerende? 2. Hvordan sikrer romerne sig magten i Italien? </o:p> 3. Hvad er centrum for en bystat?</o:p> -
HJÆLP! PLEASE !
ForumindlægHej, jeg har et spørgsmål som lyder sådan her: * Er det rimeligt, at andre europæiske lande besætter et andet land ? også har jeg det her: Det har noget med Tjekkoslovakiet at gøre.. * Hvad er Charta 77 .? PLEASE HJÆÆLP ! Jeg har skrevet om Charta 77. Men vil lige se, om det er rigtigt..
