Søgning på: mediefag c noter. Resultater: 16281 til 16300 af 73461
-
Kemisk ligevægt
Forumindlægvi betragter følgende reaktion ved 700grader Celcius: SO2(g) + NO2(g) --><--(begge veje) SO3(g) + NO(g) I et forsøg findes ved ligevægt ved 700oC følgende koncentrationer: [SO2] = 9,0* 10-4M; [NO2] = 1,0*10-4M; [SO3] = 3,0*10-4M; [NO]=2,7*10-3M Jeg vil nu gerne beregne lige... -
vandmolekyler
ForumindlægJeg sidder med et lille træls spørgsmål. Håber der er en der har lyst til at hjælpe :) Kan vandmolekyler bidrage til hæveprocessen? Har fundet ud af at de kan, men ved ikke hvorfor/hvordan? På forhånd tak -
hyperbolsk paraboloide
ForumindlægHej igen. Ja, jeg fatter overhovedet ikke denne ligning/emnet så en der kan hjælpe med følgende opgaver: Dette omhandler hyperbolsk paraboloide og opgaverne lyder: e) Vis at skæring med x=konstant giver parabeler (isoler z og sammenlign med ligning for ligefrem proportionalitet) f) vis at ... -
Temperaturændring!
ForumindlægJeg er ked af at sidde med det så sent men jeg kan ikke forstå mine resultater ... Opg er vedhæftet.. Spørgsmål 12: Hvis jeg udregner temp-ændringen ud fra de to ligninger burde resultatet vel ligne hinanden? Eller hvordan? Det ene giver 8.84 den næste giver 88,4.. Kommaet er jo bare rykket... -
alkohol!! ;D
ForumindlægHallo Sp'er!! Nu sidder jeg her og førsøger at skrive en rapport om forsøget '' Ethanol bliver til Ethen''. :/ Men jeg forstår ikk rigtig, hvorfor man andvender bromvand til sidst i førsøget. Er det fordi, man skal finde ud af om det bliver farveløs eller hva?? Andre grunde ?? -
organisk og uorganisk stof
ForumindlægHar jeg forstået det korrekt, at: organisk stof: H2O og CO2 mens organisk stof er: C6H1206 (drusukker/glukose), O2 og H2CO3(kulsyre) -
Pædagigisk formål?
ForumindlægJeg skal skrive min pædagigiske hensigt med en rapport der handler om opvarmning af vand med fyrfadslys. I rapporten kommer jeg ind på hvor meget energi der omsættes ved forbrændingen, nyttevirkninggen, effekten og så videre.. Men jeg ved ikke hvad den pædagogiske formål er? Min lærer har ikke n... -
meget kort!
ForumindlægHvordan angiver jeg koordinaterne til en retningsvektor og til normalvektor for hver af disse linjer?: 1. y=2x-3 2. y-4=3/4(x-1) 3. 2x+5y-7=0 -
Reducer :(
Forumindlæg2*(5a+7)-14 ( Skal til termins prøve i morgen, jeg øver mig lidt.) Vil i gerne løse den sammen med mig? -
Korrekt afstemt?
ForumindlægH2SO4 (aq) + CH3CH2-OH (aq) --> CH3CHO (aq) + SO2 (g) + 2H2O (l) Er ovenstående reaktion afstemt? -
Sinusrelationen - to løsninger
ForumindlægHej, hvornår er det, man kan få to løsninger, når man bruger sinusrelationen – er det, når en af vinklerne er stump eller..? -
Koordinatsæt til en funktion
ForumindlægHej :) Nogen som kan hjælpe? Parable med funktionen f(x)=-2x^2+6x+1 Bestem koordinatsættet til parablens toppunkt? Hvad menes der med det og hvorddan laver man det? På forhånd tak.. -
Lille opgave
ForumindlægHåber lige der er en der kan hjælpe mig med den her opgave og lige forklare hvad der sker. Vu ser på en reaktion mellem heptan og brom. Antag, at kun et enkelt af H-atomerne i heptanmolekylet udskiftes med et Br-atom. Hvor mange forskellige bromheptaner kan der dannes? -
Potenssammenhæng
Forumindlæg3.006 B Grafen for en funktion er en parabel, som skærer koordinatsystemets akser i f(x) punkterne P(2,0), Q(8,0) og R(0,4). a) Bestem en forskrift for . f(x) Er det muligt da Dm(log(x)) = R+ Mvh. Kan i give et hint? -
Reducering
ForumindlægReducér 2a(3b - 4a) + 3b(2b - a) + a(2a - 3b) . -
hvilken
ForumindlægJeg får oplyst at trekant ABC er retvinklet. Der oplyses også: sin(A)=3/5 , cos(A)=4/5 og BC = 7 hvordan beregner jeg så AB? -
stamfunktion
Forumindlægf(x) = x^3+x^2+1 -> 3x+2x+1x lyder det helt forkert? -
Eksponentiel funktion
ForumindlægKan det passe at det er B der er den eksponentielle funktionen, da den ikke rammer 0? -
Hjælp
ForumindlægI et koordinatsystem i rummet er der givet et punkt P(1,-5,-2) og en vektor a=(3,-1,4) Bestem en ligning for den plan, der indeholder punktet P og som har a som normalvektor? -
Formler
ForumindlægHej! Jeg er bare rigtig dårlig til at "bytte rundt" på formler i fx. fysik og matematik. derfor vil jeg høre om der er en der kan lave en lille vejledning til hvordan man gør det. Håber i forstår hvad jeg mener og at der er en der kan hjælpe. Mvh. Christina.
