Søgning på: fysik disposition. Resultater: 16301 til 16320 af 18123
-
En hel HF??
ForumindlægHej jeg vil høre om der er nogle der kan svare mig på om jeg har en hel HF, når jeg her den. 13 august skal til eksamen i det sidste fag, Fransk B.. Det ville være en stor hjælp hvis nogle kunne svare mig på det, da de fleste studievejleder jo holder sommerferie lige nu og ikke er til at ... -
Censor vil giv mig 12 ??? MEN...!!!!
ForumindlægHej jeg har lige været til mit eksamensprojekt. Jeg har fandt ud af at censor vil giv mig 12 men min lærer kun vil giv mig 10. Det blev et 10 tal.. Er det normalt at ens egen lærer ikke bare går med når nu censor havde besluttet mig for jeg skulle have et 12 tal?? Vil bare gerne høre jeres erfa... -
læge
Forumindlægheej, jeg skal begynde i 1.g efter sommerferien :D jeg vil gerne vide hvilken linje jeg have for at blive læge, og hvad mit snit skal være på for at blive læge ? :D mit andet spørgesmål er hvor meget skal mit gennemsnit være på for for at komme ind på københavns universitet. svar..... taaak :D -
Skriftligt arbejde i gymnasiet
ForumindlægJeg har i længere tid følt at der er en uhensigtsmæssig fordeling af det skriftlige arbejde i gymnasiet, i hvert flad på STX hvor jeg skal til at i 3.g efter sommerferien. Hvorfor skal sprog- og naturfagene have patent på det skriftlige arbejde? Jeg synes det er en urimelig skævvridning, at man... -
Potentiel energi
ForumindlægFiguren ovenfor viser det kinesiske kraftværk ”Three Gorges Dam”. Når det er færdigbygget i 2011, bliver det verdens største vandkraftværk. A) Med en totalkapacitet på 22,5 GW, hvor meget energi kan der maksimalt omsættes på et år? B) Når reservoiret er i fuld højde ligger det 175 m... -
I gymnasiet lige efter ottende
ForumindlægHej Allesammen, Jeg har det seneste stykke tid gået og undret mig over hvad der egentlig kræves for at komme ind på gymnasiet. Jeg går i 8.klasse og har et rimeligt solidt standpunkt på 10+ som heldigvis går op i den rigtige retning. Jeg er blevet erklæret uddannelsesparat, lavet uddannelsesplan... -
Energi - vindmølle
ForumindlægHej, Jeg sidder med dette opgave og kan ikke rigtig finde ud af hvordan skal jeg komme i gang. Er der nogen der kan hjælpe med det? 1. et døgn er vindhastigheden i en bestemt by 5 m/s fra kl. 0 til kl. 10 , 10 m/s fra kl 10 til kl 17 og 15 m/s fra kl. 24. hvor meget energi omsætter vindmøllen d... -
HTX!
ForumindlægEr der nogle som går på HTX, som kan sige nogle plusser og minusser?! Overvejer nemlig stærkt at tage derpå efter 9.. -
AT, AP og NV
ForumindlægHej, jeg håber virkelig, der er nogle, der ved noget om det her eller kan henvise til et oplysende link.Vi har AT1 i denne uge (alkohol - kemi, idræt og his), og vores lærer har sagt noget om, at vi afsluttende skal skrive en rapport på 2 sider. Vi skal aflevere den på fredag. Er der nogle, der v... -
Planer efter sommerferien
ForumindlægBegynder du på gymnasiet?Fortsætter du i gymnasiet/hhx/htx/hf?Tager du et sabbatår, eller går du direkte efter den videregående uddannelse?Kort sagt: Hvad er dine planer efter sommerferien? -
Hjælp normalfordeling mat B
ForumindlægJeg står med 3 opgaver der skal afleveres Idag! Omkring normalfordeling som skal løses i Tinspire! Problemet er at jeg ikke har fået det program før igår (grundet økonomi) og er helt lost og panisk! For det er slet ikk til at finde ud af, er der en der vil hjælpe en mig? Rapport Normalfordelinger... -
jamen AT AT AT - hjælp,
Forumindlæghej jeg skal op til AT eksame på tirsdag, og jeg er sååå bange for at jeg ligesom sidste år fremlægger LORT til min eksame. Jeg har om den første industrielle revolution. Af fag har jeg Engelsk + Historie. Min problemformulering lyder på: Jeg vil redegøre for hvordan de økonomiske forhold va... -
Klage?
ForumindlægHej!Jeg har lige været oppe i geografi og fik 8, hvilket jeg er meget utilfreds med. Jeg går i 2.g og siden geografi var den eneste eksamen jeg skal op i i år, havde jeg læst pensum igennem 2 gange plus taget notater, for at være forberedt.=D Jeg kom op i dansk landbrug og statede med at redegøre... -
Floyd Landpis
ForumindlægEn STOR Tak til Floyd Landpis skal lyde for at vi gad at sidde og bruge vores sommer på at glo på hans fantastiske doping-præstationer!! Hvordan kunne vi dog også være så naive at tro at ikke have rent mel i muleposen når han den ene dag gik fuldstændig rabundus og så dagen efter lige pludselig k... -
Hjælp til anyalyse af digt.
ForumindlægHej, jeg mangler en oversættelse af digtet: H.C. Andersens Land af Benny Andersen. Hvis der er nogen der vil hjælpe mig med at lave et detaljeret resume af digtet vil jeg blive glad. På forhånd tak, hilsen lasse. P.S jeg skal også bruge nogle punkter til en disposition omkring det, så hvis nog... -
AT eksamen engelsk + dansk. FORVIRRET
ForumindlægHej! Jeg skal meget snart til prøveeksamen i AT, og jeg er lidt usikker på hvordan eksamen skal forløbe. Fagene er Engelsk og Dansk, og vores baggrundsmateriale til dansk, er filmen "Bowling for Columbine" af michael moore, hvor Michael Moore sætter spørgsmålstegn til hvorfor der sker... -
Inddeling af emner til eksamen
ForumindlægHej Alle. Jeg har læst følgende emner på kemi B-niveau i 1. og 2.g: 1) Hvor meget stof? - Kend Kemien 1 2) Stoffets opbygning - Kend Kemien 1 3) Vand og opløsninger - Kend Kemien 1 4) Organisk kemi 1 - Kend Kemien 1 5) Syrebasereaktioner 1 - Kend Kemien 1 6) Redoxreaktioner - Kend Kemien 1/2 7) ... -
9. klasses afgangsprøve
ForumindlægJeg skal op i mundtligt dansk på mandag. Har skrevet en synopse med følgende disposition for fortolkningen, som jeg går ud fra er det der tæller. Genre Komposition Ydre træk Indre træk Sprog og tid Tema Budskab Fortolkning Vi har fået en beskikket censor så tror ikke hun er til at løbe om hjør... -
Grundloven
ForumindlægHej Folks! Jeg skriver en synopsis om Grundloven.men er gået i stå, hvis I ikke ved hvad en synopse er, så er det en:Synopsis Ved opgaveskrivning generelt skrives en Synopsis. Synopsis kan også hedde Synopse. Synopsis er et foreløbigt overblik over opgaven Kan bruges i både dansk, tysk og engelsk... -
Sandsynlighedsregning - mdt. mat
ForumindlægJeg skal til mundtlig matematik eksamen på mandag. Jeg har lavet dispositioner over alle emner, undtagen 3 der omhandler sandsynlighedsregning og statistik. De lyder så ledes: 15. SANDSYNLIGHEDSREGNING OG STATISTIK Stokastiske variables egenskaber, inddrag case 2. 16. SANDSYNLIGHEDSREGNING OG ...
