Søgning på: antal eksamener. Resultater: 16321 til 16340 af 22257
-
Finde n i renteformlen
ForumindlægHey. Jeg har følgende formel som jeg skal finde n i: 1300*1,12*n Jeg ved godt at man skal bruge log, men jeg kan kun finde ud af at bruge log på den der formel når "n" bare er "n" og der ikke er noget tal foran. Hjælp mig -
Hormonelle ændringer under graviditet
ForumindlægJeg har en figur hvorpå man kan se de hormonelle ændringer under kvindes graviditet. På figuren er HCG, østrogen og progesetron. Nogen der kan hjælpe mig med at forklare, udfra disse 3 ting hvad der sker? Jeg ved at HCG er det dominerende hormon i starten af graviditeten (starten af de 3 første m... -
Cirkeldiagram - TIL ONSDAG D. 18/1.
ForumindlægHej alle sammen. Jeg har fået en opgave for i matematik til på onsdag, så det ville være dejligt hvis i svarede hurtigst mulig! (: Men der står i opgaven: Vis frekvensen i et cirkeldiagram. Og frekvensen er: 0,1 0 0,05 0,3 0,2 0 0,2 0,05 0,1 Hvis der er andre oplysninger... -
hjælp
ForumindlægHej er der nogen som vil tjekke efter om jeg har regnet det rigtigt? :) spg lyder En rar bedstefar indsætter et beløb på et barnebarns bankkonto. Efter 10 år til en årlig rente på 3,5% står der 14.106 kr. på kontoen. Hvor meget har bedstefaderen sat ind. skal jeg benytte formlen Kn=k0... -
Varians, outliere og standardafvigelsen
ForumindlægHej alle sammen. Jeg har en matemtik opgave for, men er gået kold på disse ting: Varians, outliere og standardafvigelsen Vi er enige om at standardarvigelsen bare er kvadratroden af variansen...? Men outliere og varians er jeg helt blank på. Jeg har her nogle skostørrelser og deres hyppighed... -
Atomer og ioner.
ForumindlægHvordan kan man se om en ion er negativ eller positiv i det periodiske system står der nogle tal og jeg ved ikke rigtig hvordan man finder ud af om det er negativt eller positivt? -
Færdigheds- Karakterskala - hjælp!
ForumindlægNogle der ved hvor karakterene i en FSA færdighedsregning skiller? Altså, hvor mange rigtige skal man have for at å 10? -
Fysik energi
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med opgaverne som er vedhæftet jeg har svært ved dem alle sammen :( -
Emne til fagkombination - AT 2012????
ForumindlægHej derude :-) Som bekendt er emnet i AT i år Katastrofer - årsager og konsekvenser. Jeg har allerede tænkt på fagkombination og kommet frem til to forskellige. Men jeg er meget i tvivl om emne til den pågældende fagkombination. Derfor ville jeg høre om I derude, har nogle forslag til emne ti... -
Eksamen imorgen - uden hjælpemidler
ForumindlægHejsa :) I delprøven uden hjælpemidler til os på A-niveau forventes der bl.a. at vi skal kunne aflæse væksthastighed grafisk. Men hvordan gør man egentlig det? -
Haster
ForumindlægHej. Hvordan er det, når : Log(2)-Log(1) .. Giver det så 1? eller .. Jeg kan slet ik finde ud af de der log og ln.. Nogle der kan hjælpe og give eksempler.. På forhånd tak -
laktatkoncentration
ForumindlægHvordan kan det være at laktatkoncentrationen er meget større på en utrænede person, sammenlignet med en trænede, der begge udfører samme stykke arbejde?\n\nHvordan er sammenhængen med glukosekoncentrationen og glykogenkoncentrationen hos trænede og utrænede?\n\nHåber der nogen der kan hjælpe ! -
væksthastighed?
Forumindlægjeg skal bestemme væksthastigheden dN/dt for t=2 og jeg ved at dN/dt=-0,4*N om N ved jeg at N(2)=5000 så ville jeg umiddelbart bare sætte 5000 ind på N's plads men det giver jo minus så er det rigtigt??\n\nDernæst skal jeg bestemme forskriften for N og der ville jeg benytte følgende formel N=... -
KEMI - eksamensspørgsmål - HJÆLP SØGES!
ForumindlægHvordan fastsætter man om et molekyle er polært eller upolært, når molekylet både indeholder polære bindinger og upolære bindinger? Venligst Sara -
Hvad menes med koefficient? (Afstem reaktionsskema)
ForumindlægHvad er en koefficient i kemi-sammenhæng? Jeg forsøger at lære, hvordan man afstemmer reaktionsskemaer, men jeg ved ikke hvordan det skal forståes. "Afstemningen sker ved at sætte passende koefficienter foran formlerne." - men hvad betyder det? Hvad skal jeg vide for at jeg kan finde ... -
YDERST NEM!
ForumindlægJeg er bare ikke lige så god til mat... men i vil nok finde opgave yderst nem..\n\n\nEn virksomhed har sat sig det mål, at omsætningen skal stige med i alt 30% over 5 år. De første tre år steg omsætningen henholdsvis 8%, 7% og 2%.\n\nHvor mange procent skal omsætningen i gennemsnit stige hvert af... -
Hjælp til ligevægtsopgaver i kemi
ForumindlægJeg har en opgave der lyder: "Vi ser på ligevægten: A + 2B --> 3C , hvor K_c = 32,0 ved 25 C. Ved ligevægt er " 1. opgave: Beregn ved denne ligevægt" Den har jeg beregnet til at være 0,065 M ved hjælp af ligevægtsloven. Dette går jeg ud fra er rigtigt. Så står d... -
HJææælp har mega brug for jeres hjælp omkring noget mobile abonnement udregning
ForumindlægEt mobilabonnement har en minuttakst for tale og en månedlig abonnementsgebyr. Det oplyses, at hvis man taler i 43 minutter på en måned koster det 205,45 kr, og hvis man taler i 259 minutter på en måned koster det 237,85 kr. a) Hvad er minuttaksten og abonnementsgebyret? b) Hvad vil d... -
Hvor meget skal jeg betale i skat?
ForumindlægHej allesammen! Når jeg bliver over 18 år så skal jeg jo begynde at betale skat, men hvor meget? Hvor meget er det hvis man tjener f.eks. 10.000 kr. om måneden? 20.000 kr? eller 40.000 kr.? Jeg gad også godt vide hvornår man skal betale topskat, og hvor mange procent af vores indtjening sk... -
Hvad er forskellen?!
ForumindlægHejsa. Nogen som kan forklare mig hvad forskellen er på fysiske størrelser, enheder, symboler og præfikser i fysik!? - bare lige rigtig hurtigt, da jeg ikke helt kan forstå foreskellen! Håber I vil hjælpe mig ;) M.
