Søgning på: hitlers vej til magten sso. Resultater: 16341 til 16360 af 19042
-
I morgen er alt muligt af Peter Sommer - fortolkning
ForumindlægHej. Jeg har fået til opgave at fortolke Peter Sommers digt 'I morgen er alt muligt'. Da jeg er enormt dårlig til at finde meningen i digte, ville jeg spørge, om der var nogen der kunne hjælpe mig lidt på vej?(; Lidt lngere væk end et øje kan se er alt hvad vi drømte om så småt ved at ... -
bmi
ForumindlægHej. NOgen som lige kan hjælpe? en person er 1,65 m høj og har et bmi på 19. Bestem personens vægt? Skal jeg så ikke lave en ligning? x:1,65 = 19 ... Jeg kan bare ikke få det til at gå op En person har et bmi på 26 og vejer 80 kg, hvor høj er personen? 70,2/x = 24,3 hmm... og denne her? Jeg... -
Mekanik: Rotation
ForumindlægHej! Først og fremmest ville jeg høre, om der er nogen der har et forslag til supplerende stof til Fysik 2 på KU? Jeg har nemlig nogle problemer med at få helt fat i, hvad det egentlig er, Jens Martin Knudsen og P.G. Hjorth mener i Elements of Newtonian Mecanics. Jeg kunne godt tænkte mig en bo... -
andel vanløse billig
Forumindlæg3 værelser 64 kvm Total istandsat Lejligheden er beliggende i Vanløse lige ved Grøndalsparken og 5 min. fra Damhussøen, metro, bus, indkøbsmuligheder og diverse institutioner/skoler. Lejligheden er på 64 kvm fordelt på 3 værelser, bad og køkken. Hele lejligheden er istandsat med nye gulve, nyt ba... -
Vektorerer med cirkel og afstand
ForumindlægJeg søger hjælp til denne opgave fra Eksamensopgaver for A-niveau - opgave 2.018. (variablerne a, b, OP angiver vektorer) Der er givet et koordinatsystem med begyndelsespunkt 0. To vektorer a og b er bestemt ved: a = (3 over 4) b = (cos(t) over sin(t)) Et punkt P er bestemt ved OP = a + 2... -
Transistor og højttaler
ForumindlægHej. Jeg tænkte, at det bedst egnede emne til dette var fysik, da det til dels er flowet af elektroner og virkningen af en højtaler, jeg vil spørge ind til. Jeg har et kredsløb som herunder: Jeg forstår godt, hvordan de elektriske impulser (som bliver sendt ved at tænde/slukke for RB0 porten)... -
Statistisk fysik
ForumindlægHej med jer, Jeg skal en dag igennem et kursus i statistisk fysik, og det kræver jo selvsagt en masse forståelse i statistik og sandsyndlighedsregning. Dette er dog noget jeg aldrig har været god til, tja jeg har faktisk været rigtig dårlig til både statistik og sandsyndlighedsregning, men det ku... -
dansk - tysk
Forumindlæghej, er der nogen der vil rette den tyske tekst? 1)Det foregår i byen Bombay som ligger i Indien. Tharun ser for første gang pigen i templet. Han finder straks den ægte kærlighed hos hende. -Es vorgeht in das Stadt Bombay, das in Indien liegt. Tharun siehst für erste Mal das Mädchen in dem Tempel... -
2. omgang af polære koordinater :/
Forumindlægjeg har fået hjælp til et par opgaver herinde og sådan set næsten færdig med de 25 irriterende opgaver om polære koordinater. jegh ar fået hjælp af mathon og ved at jeg skal benytte x = r·cos(θ) y = r·sin(θ) x2 + y2 = r2 tan(θ) = y/x jeg mangler disse 2 små opg... -
aktant-modellen
Forumindlæghej er der en der kan hjælpe mig lidt på vej.... skal lave aktant-modellen over HC Andersens eventyr, Historien om en Moder Moderen er subjektet som ønsker objektet barnet som er taget af døden hjælperne er natten, tornebusken, søen og gud ( gud fordi det vel er ham der gør det muligt for mode... -
Spansk oversættelse.
Forumindlægjeg er utrolig dårlig til spansk og ville høre om nogen, der er gode til spansk please kunne hjælpe mig lidt på vej med følgende oversættelse fra dansk-->spansk? Søstrene Raimunda og Sole besøger deres forældres grav i en landsby i La Mancha for at gøre den ren. Forældrene døde i en ildebra... -
Gæring BIO
ForumindlægHey, Jeg er har en opgave jeg ikke kan lave, nogen som måske kan hjælpe? I et ekperiment til påvisning af gæringsprocessen anvendes en opstilling, som vist på figur 1. Kolben indeholder 20 g glucose opløst i 175 mL vand og tilsat 10 g bagegær. Kolben placeres ved stuetemperatur og vejes... -
Biologi hjælp Gæring?!
ForumindlægHey, Jeg er har en opgave jeg ikke kan lave, nogen som måske kan hjælpe? I et ekperiment til påvisning af gæringsprocessen anvendes en opstilling, som vist på figur 1. Kolben indeholder 20 g glucose opløst i 175 mL vand og tilsat 10 g bagegær. Kolben placeres ved stuetemperatur og vejes j... -
Potentiel og kinetisk energi
ForumindlægHar fået stilt en opgave i fysik, og ville være rigtig dejligt med lidt hjælp .. på forhånd tak .. The brigde will plunge you 43 meteres (140 feet) from the brigde into the river below. You can even take river dip option and submerge youself at the end of you fall. Vi måler højer ud fra den ned... -
mængdeberegninger
ForumindlægHeeej :) Jeg har et eksamensspørgsmål om mængdeberegninger. Kan noget forklare mig hvad 1 mol er, og hvad formelmassen er, samt hvorfor disse to begreber er vigtige ifht. formlen m = M*n ? Jeg forstår det sådan her: 1 mol = 6,02 * 1023 er en enhed, som angiver et antal. (men et antal hvad? a... -
HISTORIE EKSAMEN!!!
ForumindlægJeg har trukket temaet: Opdagelserne i mit prøvesæt har jeg disse kilder Billede 1: verdenskort af Klaudios Ptolemaios Billede 2: verdenskort af Abraham Ortelius Tekst 1: Columbus finder Cuba - uddrag af Columbus' dagbog 1492 tekst 2: Spaniernes vej til inkaerne tekst 3: Bart... -
Digt-hjælp
ForumindlægHej folk!. Jeg har et digt her som jeg skal aflevere på mandag. Men jeg forstår det slet ikke.. Jeg håber at der er nogle der ude der kan hjælpe mig.... tak på forhånd. ALTINGS RYTME Kloden roterer konstant om sin akse, deler hvert døgn ind i dag og i nat, at ikke tiden tilfældigt skal flaks... -
Resume af digt
ForumindlægJeg har om digtet; "Dette er ikke døden" af Morten Nielsen, hvor jeg skal give et resume af digtet, som betyder jeg skal fortælle hvad hver sætning i digtet betyder. Så håber jeg kan få noget hjælp for har svært ved at forklare hver en sætning:D -Dette er ikke døden: Dette er ... -
Sociologi bachelor
ForumindlægHej alle. Jeg overvejer at søge ind på sociologi studiet i Aalborg til næste år. Grunden til at jeg gerne vil læse sociologi, er netop fordi jeg synes det er sindsygt spændne at undersøge individet i forhold til diverse problemstillinger i samfundet. Jeg havde samfundsfag på A niveau på gym, og s... -
Extern analyse:udbud-mckinseys,porter5 forces,konk.former,konk.sfæren og konkurrentanalyse.
ForumindlægHejsa.... Jeg læser markedsføring og sidder og bander vildt og har nu bællet syv liter DR peppers og kan ikke komme igang med og skrive om UDBUD. Det er jo noget med Mckinseys,porters 5 forces, konk.former,konk.sfæren og ikke mindst konkurrentanalyse. Jeg har faktisk tjek på tingene, men ehhhh j...
