Søgning på: spansk eksamen mundtlig. Resultater: 16361 til 16380 af 44012
-
Definition af af cosinus, sinus og tangens
ForumindlægHej! På torsdag skal jeg til årsprøve i matematik b ( afslutter 1år) på¨STX. Jeg skal på et tidspunkt redegøre for definitionen af cosinus, sinus og tangens - hvad i al verden skal jeg sige der? Vi har ikke lært om enhedscirklen og tror dermed ikke at vi skal benytte den. -
Matematik ln(x)
ForumindlægHej er der nogen der ved hvordan man kan vise at funktionen ln(x) er voksende ??? -
Er min lærer dum?
ForumindlægHvordan i alverden skal man kunne lave en dybdegående analyse og fortolkning af en 3 siders lang novelle, hvis den kun må fylde 500-600 ord!? Jeg sidder nu med 600 ord (omkring 500 uden citater) og mangler stadigvæk det vigtigste! :-S -
Internet?
ForumindlægJeg har installeret en korrekturlæser, som forklarer mig, hvor jeg har lavet fejl , og hvordan jeg skal rette dem. Er det tilladt at bruge programmat (man kan kun bruge det via internet). Den er installeret i min word, som mange amerikanske universiteter bruger. PS det er et engelsk program. -
Isolering
ForumindlægJeg sidder igen med en simpel opgave som omhandler isolering. Jeg vil virkelig gerne have hjælp til den, men i må gerne uddype hvordan i gør. Fordi jeg gerne vil lære hvordan man gør... 2=(3-x)/(-3) jeg ved at x er 9, men hvordan når man frem til det? -
Carbonhydrider og alkoholer
ForumindlægJeg skal give eksempler på fremstilling af carbonhydrider og alkoholer. Alkoholerne kan jeg godt klare... Men carbonhydriderne? Hvordan fremstilles de? Er det mok at sige at alkener og alkaner fremstilles ved sprængning af en dobbeltbinding, eller er der andre måder? -
HHX
ForumindlægHej. Jeg er en dreng på 15 år som går i 9 klasse. Jeg skal på efterskole efter sommerferien og jeg vil bare høre om mit snit i 10 klasse, gælder hvis jeg skal søge ind på HHX? Mit snit ligger nuværende på 4,5 og det ved jeg godt at jeg skal ændre og det har jeg også tænkt mig. Hilsen den fortvi... -
henfaldsloven
Forumindlæger der to måder at skrive henfaldsloven op på? N = N0 * (1/2) t/(T1/2) og N = N0*e-k*t eller er de to forskellige? -
Kim fupz aakeson
Forumindlæghvad var kendetegnene ved kim fupz aakesons skrivestil? -
Religion - spørgsmål
ForumindlægHej!Min næste eksamen er religion. Jeg har i den anledning lige et par spørgsmål, som jeg håber i kan hjælpe mig med!Hvad menes der med en udefra og en indefra tekst, i forbindelse med islam, kristendom og buddhismen?Hvilke ritualer er almindelige at komme op i, indenfor hhv. islam, kristendom og... -
lave karakterer
Forumindlæghar lave karakterer, især de mundtlige. problemet er jeg ikke siger meget i timerne, selvom jeg har lavet lektier. det fremstår som jeg ikke har lavet noget. og hvis jeg er oppe og fremlægge noget virker det som ikke har lavet nok/øvet... tror det skyldes jeg bliver nervøs. hvad kan man g... -
Temp. så det er muligt at spise det
ForumindlægEr der nogen, der kender den maksimale temperatur mad kan have, hvis man skal være i stand til at putte det i munden?:) -
Omprøve: Jura: Roman Garcia
ForumindlægHej Roman Kan man, hvis man har bestået et fag i jura på Århus Universitet (fx Familie/Arveret med 4), gå op til eksamen igen i samme fag senere på Bachelor'en og se, om man kan forbedre sin karakter i faget? -
Biologi: Empiri, teori og metoder - Passer det jeg har skrevet?
ForumindlægHej, Jeg er lidt i tvivl om, hvorvidt det jeg har skrevet er rigtigt. Jeg er ikke sikker på om jeg har beskrevet empiri, teorierne inden for den naturvidenskablige fakultetet (faget er biologi og emnet er doping i sportsverdenen) korrekt. Derudover er jeg også i tvivl om, om jeg mangler at tilføj... -
Teknologi
ForumindlægJeg skal bruge hjælp til en beskrivelse af evaluering og afprøving af teknologiprojekter... Skal lave en fremlæggelse om det, men er på fuldstændig bar bund om hvad jeg skal sige...HJÆLP!!! -
Er der nogen der kan hjælpe med sammensætning af fagkombination vedr. AT 2009?
ForumindlægHej, Jeg har gået og spekuleret på om det er muligt at skrive om Sparta og Athen, dvs. om Den Peloponnesiske Krig ml. Athen og Sparta/Korinth. En krig som varede 27 år fra 431 f.Kr. til 404 f.Kr. Et opgør mellem den demokratiske tradition i Athen og den aristokratisk-oligargiske styrefor... -
Er der noget galt med undervisningen i gymnasiet/ HF er motivationen god nok?
ForumindlægHejsa... Er i gang med en psykologi- rapport og derfor kunne jeg godt tænke mig at høre jeres mening til dette spørgsmål:Er der noget galt med undervisningen i gymnasiet/ HF ? og er motivationen god nok? -
Årskarakters betydning
ForumindlægHej alle Der er en lille ting jeg er blevet i tvivl om. Jeg går på STX og har lige været oppe i fysik og fik et 10-tal, min årskarakter lå på et 7-tal. Mit gennemsnit i fysik vil blive regnet ud fra begge karakter, ikke sandt ? Men det jeg så tænker på er de fag jeg f.eks. har på A-niveau. Altså ... -
Ekstra karakterbonus til ordblinde?
ForumindlægHej. Er det rigtigt at der findes en ekstra bonus, som kan ganges med karaktergennemsnittet (ud over de 1,08) til dem, som er ordblinde og i så fald, hvor meget er bonussen på? :) -
Adgangskravene til gymnasiet
ForumindlægEr der nogle der ved om det er rigtigt - at man skal have et gennemsnit på 6 for at komme på gymnasiet??? Og hvad skal man gøre hvis man vil komme på gymnasiet - men man kan ikke for gennemsnittet... Mit gennemsnit er på 5,2 - og jeg vil gøre alt hvad jeg kan, for at ungå 10. klasse... Hvad skal ...
