Søgning på: Redegørelse for lille rødhætte. Resultater: 16481 til 16500 af 31547
-
Division med brøker
ForumindlægHej, skal lige have divideret nogen brøker og kom i tvivl om reglerne. Hvis der står 9/8 : 7/3 (/ =brøkstreg, : =divisionstegn) er det så 9 x 7 og 8 x 3 ? så svaret bliver 63/24 = 21/8 ? og hvis der så står b/x : x/9 = bx/9x ? eller hvordan fungerer det ? -
Rollefordeling på engelsk
Forumindlægkan man godt oversætte: rollefordeling (med det mener jeg rollefordellingen i en familie) til: The distribution of roles in... Eller er der nogle der har et bedre forslag? -
Differentialligning *Hjælp*
ForumindlægHej Jeg har brug for hjælp til følgende opgave... Bestem det andengradspolynomie, der er løsning til differentialligningen y ' ' -4y '+5y = 5x2+7x Så har jeg gjort følgende: y=ax2+bx+c og y ' = 2ax+b og y ' ' =2a Dem har jeg så indsat i min diff.ligning, så der kommer til ... -
forhold mellem "b" og "l"
ForumindlægHej! Jeg har i matematik fået en opgave, der lyder sådan; For A-formaterne (her tales om A-papirer, eks. A4, A5, A6) gælder at: b/l = 1/2 × l/b (b er bredde og l er længde) Vis, at forholdet mellem bredde og længde er: 1/√2 Et A4 papir måler 29,73 × 21,02, så jeg vil ud fra det... -
Differentialkvotienter
ForumindlægHej alle :) Håber der er en der kan hjælpe mig med følgende matematikopgave: opg 367 i AB2: om en eksponentialfunktion f(x)=ax oplyses, at f(2/3) = 2. Find grundtallet a. angiv derefter en ligning for tangenten til grafen i punktet (2, f(2)). -
Hvad hedder de krafter som holder atomerne sammen?
ForumindlægDet er fordi at jeg er igang med at læse denne bog "Rejsen til rummet" i denne står der "Normalt er atomer næsten umulige at knække, for de er holdt sammen af nogle helt enorme krafter". Og dette er hvad jeg har for hjælp til, hvad hedder de disse helt enorme krafter? -
Karen Blixens "skibsdrengens fortælling"
ForumindlægHej alle hjælpsomme mennesker :D Nogen der har læst "skibsdrengens fortælling" af Karen Blixen og kan fortælle mig lidt om: *Buskabet (hvad vil blixen med os)? *Symboler (noget man skal lægge mærke til og har betydning)? *Er er noget særligt ved denne tekst? Er rimelig lost ... -
pH- hjælp..
ForumindlægHej, er der nogen der kan hjælpe mig med en opgave: opg 1. Beregn pH i 0,0072 HNO3 hvis det er muligt, kunne det være rigtig godt emd en forklaring på svaret, tak:) Mvh. Rasie -
Funktion af to variable - globalt maks- og minimum
ForumindlægHej. Jeg er stødt på et foklaringsproblem i forhold til at skulle finde globalt maks- og minimum for en funktion af to variabler. Jeg har fundet diverse stationære punkter og ved hjælp af Hessematricen og tilhørende egenværdier angivet hvorvidt det er lokalt maksimum eller minimum. Så vid... -
Grammatikhjælp
ForumindlægJeg er lidt i tvivl om disse to sætninger er grammatisk korrekte. Hvis nogen kan se fejl, så må de meget gerne skrive! "Das Verhalten des Lehrers zeigt, dass die DDR keine Grenzen hatte, weil sie Kinder manipulierte. Aber sie war auch sehr klug, weil sie wusste, dass Kinder typisch sprechen... -
Hvad er ansigtsduetter?
ForumindlægHej, er der en som kort kan fortælle mig hvad ansigtsduetter er for noget? -
Hjælp til Dm og ligning for tangent
ForumindlægHej jeg har denne opgave jeg skal løse. Funktionen f er bestemt ved f(x) = in(x^2-4) Angiv Dm (f) og angiver derefter en ligning for den tangent til grafen for f, hvis røringspunkt har x-koordinaten 5. Jeg har diff f. til f'(x) = 1/(x^-4) * 2x = (2x) / (x^2-4) hvad gør jeg så her fra ? -
Løs uligheden
ForumindlægLøs uligheden -1/2 x<x2 -8x+11 Jeg får x til at være < 5,5 og < 2 Derefter har jeg bestemt løsningsmængden til at være L=[2,5.5] Er det rigtigt? -
Kim fupz aakeson
ForumindlægNogle der har læst Verdens uartigste dreng af Kim fupz aakeson? -
Et spørgsmål om absorption og reflektion.
ForumindlægMan siger populært, at planter er grønne, fordi de absorberer alle farver undtagen grøn, som de reflekterer. Det kan ikke være en reflektion, som en vandoverflade, der totalreflekterer sollys med en stor indfaldsvinkel. Elektroner kan kun være i ganske bestemte stationære tilstande i et atom. De ... -
Please haster ???=
ForumindlægEr der ikke nogle der vil hjælpe mig med at foklare mig hvordan de er opbygget og lignende. Kun det vigtige? Min forklaring på begrebet mitose ?(er det ikke noget med celledeling)?? min forklaring på begrebet mutation ( noget md lys, tror jeg ? min foprklaring på begrebet dominerende gen ? Ved ik... -
Længden af det hængende kabel
ForumindlægHej nogen der kan hjælåe med denne opgave? Er vedhæftet som pdf fil Jeg ved ikke rigtig, hvor jeg skal begynde... -
hjæææælp haster!
Forumindlæghej, jeg skal foklare regnearternes hieraki- og jeg kan ikke finde noget om det på nettet. Er der nogen der vil forklare mig det kort? på forhånd tak (: -
Teknologi er flertal?
ForumindlægJeg har for nyligt fået rettet en dansk stil, min lærer skriver som rettelse at man ikke kan skrive teknologi i flertal. Men jeg er der ret sikker på man godt kan. Teknologier? Har jeg ret? Mvh. mig. -
Kvindekamp - kontaktpersoner
ForumindlægVi har om kvindekamp i projekt uge, og ved ikke helt hvilke personer vi kan snakke med. Vi har allerede en aftale med en ekspert fra Kvinfo, men vil gerne have flere at snakke med :-) Nogle ideer til hvem man kan kontakte omkring det område ;-)
