Søgning på: lille fedtøre. Resultater: 16481 til 16500 af 23489
-
Simulations metodiske aspekter
ForumindlægHej alle sammen! Jeg har fået stillet en opgave til rådighed, som omhandler, simulations-metodiske aspekter af behandlingen af tiden i simulation. Fast-tids-step-interval kontra discret event simulation. Jeg har taget udgangspunkt i køsystemer, hvor min problemstilling handler om sammenligning ... -
Beregnelse af manglende vinkler
ForumindlægOpgaven siger således: Beregn i hvert af de to nedenstående tilfælde de manglende vinkler i trekant ABC: Vinkel A = 35 grader, a = 16, b = 11 Jeg går ud fra at jeg skal bruge cinusrelationerne til at beregne vinklerne, men det er jo lidt svært når man ikke kan beregne vinkel a uden at have sid... -
Hvordan regner jeg fx 4872:56 ud?
ForumindlægHej folkens! Har brug for lidt hjælp her da jeg helt har glemt metoden til det! Mit spørgsmål er omkring divison. Hvis jeg nu fx skal regne 4872:56 ud hvordan gør jeg så? Jeg kan ikke helt huske det! Dsv! OBS: "Trappemetoden" kan jeg overhovedet ikke finde ud af, kunne være rart hvis I ... -
Forklaring af ligevægtskonstant?
ForumindlægHej, jeg har et spørgsmål angående ligevægtsbrøken. Hvis man nu har: aA + bB cC Så ved jeg, at K = Er der nogen, der kan forklare: 1. Hvorfor molekylerne er opløftet i deres mol? 2. Hvorfor de to reaktanter skal ganges sammen? 3. Hvorfor slutproduktet skal divideres med reaktanterne og i... -
Ensvinklede trekanter samt skala faktor
ForumindlægJeg har vedhæftet en fil hvor i kan se hvor jeg har mine udregninger fra. Jeg er i tvivl om jeg har regnet c rigtigt ud i trekant abc . Jeg har gået c til at være 55,17 - så har jeg sagt c=[AB] 55,17 skalafaktoreren F = 60,8: 38,8=1,6 [A'C']=[AC]:F [AC]=40,0:1,6=25???synes bare ikke det ... -
Forsæbningsreaktion mellem acetylsalicylsyre og NaOH - korrekt forstået?
ForumindlægHej, jeg har opskrevet følgende som min forsæbningsreaktion mellem acetylsalicylsyre og NaOH: Jeg er en smule i tvivl om, hvad forsæbning dækker over. Jeg antager, at det svarer til en basisk hydrolyse - men burde der så ikke være en spaltning af et organisk stof + optagelse af en hydroxygrup... -
Einstein - E=m*c^2
ForumindlægHej Nogle der kan forklare en simpel version af det med at massen og lysets hastighed er ækvivalens og hvad Einstein fandt ud af med den formel????? -
Oversættelse hjælp
ForumindlægHej alle jeg har været så uheldig (synes jeg) at trække mundtligt tysk som udtræksfag. Jeg går i niende klasse og skal til eksamen på tirsdag den 10. juni og jeg har en del problemer med hvordan man skal oversætte følgende sætning til tysk: "Hvide mennesker har i mange år undertrykt sorte me... -
Diode
ForumindlægHej Jeg ved, at ved en diode er der en knækspænding, men jeg forstår ikke helt, hvordan elektroner bevæger sig i en diode. Min lærer sagde, at afstanden mellem elektronerne er for stort, at elektronerne bliver nød til at lande på en ''mellem gang'', hvor de modtager energi og kan... -
tastatur tegn hjælp!
ForumindlægHej hvad kaldes de her tegn "-", "--" og "..."'? -
Gymnasie - job
ForumindlægHejsa, Jeg ville undrer mig over, om man kan få gode karakter samt have et fritidsjob ved siden af. Jeg vil gerne læse medicin, hvilket kræver et gennemsnit på over 10.5 (Med Bonus). Hvis ja, har i nogle forslag til, hvor det er godt at arbejde. Jeg har tænkt meget på Bilka, Føtex eller Plantor... -
Hvor mange uddannelser kan man tage på SU?
ForumindlægEr der et maks. antal på hvor mange uddannelser man kan tage, og stadig være SU berettigtet? Eller er der frit lejde så længe man holder sig inden for 6år? -
Guitar og bølger
ForumindlægHej alle Jeg har lavet et forsøg med en guitar. Vi har knipset en guitarstreng, og ladet en lydsensor opfange det i capstone. Grafen ligner den på den vedhæftet fil. Er der nogen, der ved, hvad man kan 'sige' om grafen ift sående bølger? -
Hvorfor er tyngdekraften større på tunge legemer end på lette legemer?
ForumindlægHvorfor er tyngdekraften større på tunge legemer end på lette legemer? -
Bestemmelse af trekants areal, trigonometri?
ForumindlægJeg har fået stillet denne opgave, men er lidt i tvivl om, hvordan jeg skal regne den, så håber, at der er en som kan hjælpe mig: I trekant ABC er C=79 grader, a = 2,3, og b =4,2. Bestem trekantens areal: Hvordan gør jeg dette? -
10. klasse i USA
ForumindlægHej allesammen. Ved ikke om det er så relevant herinde, men jeg regner med at jeg skal til USA og bo til næste år. Har i noget jeg burde vide eller noget i kan anbefale, jer der har været der? Har ikke fundet et bureau at rejse med endnu, er der nogle der kan anbefale noget? Der står også på de s... -
Det frie fald
ForumindlægHay Jeg skal undersøge det frie fald uden luftmodstand ved brugen af en timer. jeg har fået en masse værdier som jeg har plottet i et (t,v)-diagram og derefter lavet regression, hvor til jeg fik y=9,4371x-0,4545 Jeg ved at a som er lig med 9,4371 er tyngde accelerationen.... Men hvad er b alts... -
Regn hastigheden ud
ForumindlægProblem 6. Du taber din telefon ud af din lomme i 1 meters højde over jorden. Med hvilken hastighed rammer telefonen jorden? Problem 7. Roger Federer skal serve og kaster tennisbolden lodret op i luften med hastigheden 2 m/s. Hvor højt når bolden? Hvordan kan man regne hastigheden ud når man ... -
SRP om medicinsk cannabis i USA
ForumindlægHejsa :) Jeg har i december afleveret min SRP om medicinsk cannabis, og havde egentlig en ret god fornemmelse af den. Nu er jeg begyndt at tvivle på den, og kan ikke helt finde ud af, om jeg synes den er god nok og hvor den ville ligge i forhold til karakterskalaen. Opgaven er skrevet i fagene b... -
GYMNASIE STUDIERETNING SKIFT - PLS HJÆLP :(
ForumindlægHej Folkens Så jeg går lige nu på gymnasium under 1.g. Jeg har "valgt" retningen mat A og fysik kemi B. Det er alt sammen pres fra mine forældre der har gjort det og slet ikke mit valg. Vi kom op og slås om det og de tvang mig faktisk til at skifte retning da jeg valgte SELV en retning...
