Søgning på: tysk disposition reisen. Resultater: 16481 til 16500 af 18642
-
Rettelse af min oversættelse:
ForumindlægJeg har fået til opgave at oversætte en tysk tekst. Da mit tysk ikke er så godt, vil jeg spørge om nogen gad kigge på den oversættelse jeg selv har lavet:, Den danske tekst der skal oversættes: Rammstein – monumental prøjsermetal med en dårlig bismag af nazisme. Sådan opfatter mange dansker... -
Hjælp til ord-oversættelse
ForumindlægHej alle sammen. Jeg var ved at skrive en stil da jeg pludselig sidder fast i to ord jeg ikke aner hvordan skal sættes sammen på tysk. Jeg giver jer her, hele sætningen, og skriver så hvilke to ord der driller med fed skrift. "Jeg vil tjene mange penge ved at lave mange, fantastiske og ver... -
brug af sollen
Forumindlæghej jeg er igang med en tysk opgave men er blevet usikker om man kan sige: "ich denke dass die Botschaft mit das Bild ist, dass eine Demokratie sollen nicht zu kapitalistisch oder kommunistisch werden" eller "ich denke dass die Botschaft mit das Bild ist, dass eine Demokratie so... -
Grammatisk korrekt?
ForumindlægHej er i gang med at lave en tysk opgave og vil gerne vide om det jeg har lavet indtil nu er rigtigt: Es befunden sich über dem Autodeck. Wir fanden ein Tisch an ein Fenster und lag unsere Mantel auf ein Stuhl an seitdem ab einem Tisch. Er der nogen som kan hjæpe mig med at gøre det rigtigt... -
Oversættelse af sætning
ForumindlægI forbindelse med personlige stedord støder jeg på følgende dansk sætning, som skal oversættes: Så kan de selv administrere dem ('dem' henviser/fører tilbage til penge i den forrige sætning). Mit bud på en oversættelse: Dann können sie selber es damit wirtschaffen. 'Damit wirtschaffen... -
Former af "wer" og stedord.
ForumindlægDavs. Jeg sidder her med nogle opgaver, og jeg er ærlig talt helt blank. Den første opgave hedder skriv de rigtige former af "wer". Kan nogen fortælle mig, hvilke for af "wer" der findes, og hvornår de henholdsvis bruges? Den anden opgave handler om, at man skal oversætte ... -
hjælp.
ForumindlægJeg skal skrive det her på tysk: Jeg syntes det var meget interessant, og det var på den måde, jeg fandt ud af, hvad vi skulle lave i ugen: Vi skulle spille fodbold. Ich fand es sehr interessant, und es war auf der Weise, ich herausfand, was wir in der woche machen sollten: Wir sollten fussball s... -
HJÆLP! Eksamens emne!
ForumindlægHej! Jeg skal op til den mundtlige tysk eksamen i 10.klasse og jeg har trukket emnet Teenager Leben og jeg har ingen anelse om hvilke under emner jeg kan skrive om. Jeg ved bare at under emnet ikke må handle om fritid, kærlighed, at falde ud, hvad der går teenager på, drømme, og at løbe hjemme fr... -
Syntaktisk analyse
ForumindlægHej jeg sidder med en tysk aflevering hvori man skal lave syntatisk analyse af følgende sætning: “Er war vor eine SA-Truppe gestellt worden... Darauf hatte den jungen Lehrer niemand mehr gesehen.” jeg er i tvivl og mine svar er korrekte, og det ville være en stor hjælp hvis der kom ... -
Ideer til AT-emne : Visioner og forudsigelser
ForumindlægEr fuldstænding på bar bund, hvad angår et emne til min 2.g AT årsprøve her til sommer.. har ikke noget emne, så tænkte på, om der var nogen der evt havde nogen gode idéer til det :) Har/har haft fagene: MAT A, Kemi B, Fysik B, Dansk A, Historie A, samf C, idræt C, Naturgeografi C, billedkunst ... -
oversættelse. ret please :)
ForumindlægHej jeg er ikke så god til tysk så jeg ville høre om der er nogen der ville rette denne korte tekst :) Oversæt: Som dansk generalkonsul i Flensborg følger Henrik Becker-Christensen fra første parket forholdet mellem danskere og tyskere. Han kalder danskernes holdning til tyskerne afslappet og ... -
Nominativ, akkusativ og dativ?
ForumindlægHej, jeg skal oversætte fra dansk til tysk, men jeg fatter ikke hvordan man kan se på en sætning om man skal kigge på om det er nominativ der skal bruges, akkusativ eller dativ. Her er nogle af de sætninger: Den 10. januar er min fødselsdag - og det har jeg fået til =Der zehnte Januar ist meinen ... -
Pls hjælp mig.
ForumindlægHej, Jeg har skrævet med 150 ord en stil om mig selv på tysk, som jeg gerne ville have rettet. Det er meget kort. Men der er visse krav til det. HUSK JEG GÅR KUN I SYVENDE klasse.! KRAV: Opgaven skal fylde 100-150 ord og skrives i et SIMPELT sprog, dvs. Korte sætninger. I vurderingen bliver... -
Sammenstød mellem to kerner
ForumindlægHej! jeg sidder og grubler over et spørgsmål fra min kemi bog fra gymnasiet. Det lyder således: Grundstof nr. 107 hedder bohrium og er opkaldt efter den danske fysiker Niels Borhr. Grundstoffet har det kemiske symbol Bh. Det blev fremstillet første gang af et tysk forskerhold i Darmstadt i 1981.... -
Hjælp med tekst
ForumindlægHej derude :) Har lige været oppe og trække og til min tysk eksamen. Har trukket mødet mellem øst og vest, her med henblik på filme/bogen "Goodbye lenin" Den tekst jeg har trukket hedder "Das neue Deutschland" Eine kolumne von Matthias Kalle. Er der nogle der kender noget... -
Der, Die, eller Das ?
ForumindlægHej. Ville spørg om nogen viste om der er en eller anden regl eller tricks om hvornår det er der ,die og das på tysk? Jeg ved godt at når det han køn er det Der og hun køn er det Die osv. men det tager alt for lang tid at hele tiiden slå det op på ordbogen :( Så hvis i kan hjælpe ville jeg blive ... -
hjælp til sætning
ForumindlægJeg skal til eksamen i morgen, og sidder med en tysk tekst omkring Die Mauer ... men jeg har problemer med en sætning: Aus dem Radio überschlugen sich die begisterten Stimmen der Berliner und das Hupen der Trabis. Jeg ved at "und das Hupen der Trabis" er dytten fra Trabis. (et bilm... -
fransk oversættelse - jeg kan INTET fransk
ForumindlægHej, jeg skal til min dimentioni aften. Og jeg har selvfølgelig fået tjansen til at skrive kort til lærerne. Jeg synes at det kunne være sjovt at skrive kortet på fransk til franklæreren. Desværre kan jeg INTET fransk (jeg havde tysk i skolen) Er der nogen, der kan oversætte dette stykke for mig?... -
Hjælp til korrekt grammatik?
ForumindlægHej alle. Jeg skulle referere en tysk tekst, og jeg ville spørge alle jer om den følgende tekst er grammatisk korrekt, inden jeg aflevere den til min lærer imorgen. Es geht um einen Mann, eine Frau liebt, und alles, was er sagt schaden irh. Sie vertraute ihm, aber er landete verletzen sie trotzde... -
Fransk begyndersprog - HF
ForumindlægHey er det muligt at begynde med et nyt sprog efter 10.kl er godt i gang med tysk som gør mig "psykisk" sindsyg, mit had til faget kan ikke beskrives, udover det kan jeg så begynde med et nyt sprog efter 10.kl, når jeg skal på HF det hedder jo "Fransk begyndersprog" dvs. for b...
