Søgning på: Redegørelse for lille rødhætte. Resultater: 16501 til 16520 af 31547
-
et spørgsmål
ForumindlægHvad var gullasch tiden? -
Konditionstræning?
ForumindlægHej alle :) Jeg skal svare på følgende spørgsmål, og håber at nogle af jeg har nogle idéer til hvad jeg skal komme ind på. 1) Angiv mulige grunde til, at der eksisterer en øvre grænse for, hvor meget det kan betale sig at træne om ugen, hvis man vil nedsætte dødsrisikoen. 2) Hvilke årsager kan de... -
Mindst vægt af cylinder
ForumindlægOpgaven lyder umiddelbart simpel: Find den mindste vægt af en cylinder, og her kommer oplysningerne: Cylinderens indre volumen skal være 5 kubikmeter, den er lavet af jern med en densitet på 7800 kg/m^3, siderne er 5 mm tykke. Jeg synes, jeg har prøvet alt fra at sætte to ligninger sammen, lave... -
geogebra
ForumindlægHej SP Hvordan laver man ekspontitiel funktion / graf med geogebra og regression? -
cellen???hjælp
ForumindlægJeg har skrevet en del om cellen, men er gået i stå. jeg vil gerne have svar på hvordan respirationsprocessen foregår og hvornår kommer den ind i billedet, iforbindelse med cellen??? hjælp -
Fysik prøveeksamen - forsøg!
ForumindlægHej, jeg står og skal til prøveeksamen i fysik/kemi her på onsdag, jeg har en del noter. Men mangler et par forsøg, håber at der er nogle der evt, vil komme med nogle gode idéer. Vores emner: Magnetisme. Elektromagnetisme. Induktion/transformation. El, elproduktion. Atom og kernefys... -
Optisk gitter
ForumindlægSom en del af showet skal laserlyset spredes af et optisk gitter, så der fremkommer en række lysstråler svarende til de forskellige ordner. Spredningsvinklen θ skal være 3,5° for den første orden. c) Hvor mange lysstråler vil der i alt være efter det optiske gitter? Jeg har la... -
Eftervisning af Charles'' lov
ForumindlægHej med jer, Vi lavede et forsøg hvor vi nedsænkede en tæt kolbe i en elkedel med vand og hvor vi målte temperaturen af vandet (og antog at det var temperaturen af gassen) og så målte vi også trykket i kolben. Ved at lade et program plotte de målte data kunne vi vise at data lå på en ret linie. M... -
en simpel koncentrations regning...
ForumindlægGodaften Hvis man gerne vil lave en solvent der består af fx: 0.1%MEOH samt 0.006% EtOH i vand.Hvor den samlede volumen er på 100ml. Hvordan finder man ud af hvor meget af HAc og EtOH der skal tilsættes? Jeg kan godt finde ud af det hvis man nu kun har et stof der skal blandes med vand, fx, 0.... -
Utilfreds med bedømmelse af dansk terminsprøve
ForumindlægHej I den klasse jeg går i er der generelt mange, der er utilfreds med vores lærers bedømmelse af stile. Så jeg ville høre om der var nogen, der kunne tænke sig at prøve at give en karakter på min terminsprøvekronik. Jeg har desværre ikke mulighed for at uploade materialet, men kritikken har ikke... -
Vedr optagelse medicinstudiet
ForumindlægHej Min søn går på stx 3 G med 4 A fag heri blandt Matematik og Kemi. Hvordan beregnes optagelseskarakteren dvs hvad ganger man med? og hvilket gennemsnit er det man tæller ( årskarakter og eksamsgennemsnit) ? ;-) Tammy Han vil så gerne vide om han har en chance på kvote 1 eller om han sk... -
Oversættelse, hjælp til dette!!
ForumindlægHej, jeg sidder her med en oversættelse og tænkte på om nogen kunne hjælpe mig med de resterende ord og meget gerne tjekke for fejl? Au revoir, les enfants Nous sommes en France pendant la seconde guerre mondiale. La France est occupée par les Allemands, et c’est la raison pour går Julie... -
målebæger
Forumindlæghej.. er der nogen der kunne hjælpe med en kegle der skal laves som et målebæger, den skal være 20cm høj r7 ca 1026kubcm, hvordan kan jeg få afsat nogle mål op af siden på keglen med 1dl og 2dl osv... -
Ny bærbar
ForumindlægHej kære SP'ere. Jeg har tænkt mig at købe en ny bærbar og kigger lidt på den her http://zepto.dk/Shop/Notebook.aspx?notebookid=1213 Den skal primært bruges til studiet, men må også gerne kunne afspille film og nogle små spil, ikke det helt vilde. Samtidig må den ikke være for dyr. Maks, og v... -
Substitution, HJÆLP!!!
ForumindlægBestem følgende integraler ved substitution a) ∫?4(1-x)^3dx ? nedre grænse er 0 og øvre er 1 I må meget gerne give en forklaring. jeg vil gerne få styre på det På forhånd tak -
Løsning af talrække
ForumindlægJeg har nu siddet med denne talrække: 4 10 14 16 12 4 5 6 4 3 16 10 6 ___ Jeg har ingen anelse hvad der efter 6. Er der nogen der har en idé? -
Den perfekte fremlæggelse
ForumindlægHalløjsa, Jeg skal snart til at lave en fremlæggelse i Engelsk/Afsætning, og har egentlig overvejet, præcis hvordan man laver den helt perfekte fremlæggelse. Standard er en gang powerpoint, også ellers blot fortæller ud fra dette. Men det gør ALLE, så jeg synes folk herinde, skal prøve og komme ... -
gyser
Forumindlæghej jeg skal lave en opgave som skal være en gyser ved ikke hvad den skal handle om hjælp -
Hvilken type stråling er baggrundsstråling
ForumindlægHej Jeg har en opgave om hvilken type stråling baggrundsstråling er. Altså om det er Alfa, Beta eller Gamma. Tak på forhånd -
Betydende cifre.
ForumindlægHvad er betydende cifre endelig ? Her er nogle eksempler... L = 34,502m L = 0,34502m M = 35kg M = 7,1mg T = 0,49 • 10-3 S T = 293,30s
