Søgning på: biologi a niveau. Resultater: 16501 til 16520 af 156338
-
Mat.
ForumindlægJeg har to opgaver jeg gerne vil ha' lidt hjælp med!1) Bestem forskriften og tegn grafen for den liniære funktion som går gennem punktet (4,2) og har hældningskoefficienten 0.2) Bestem forskriften for den lineære funktion, hvis graf går gennem punkterne.(-2,5) og (1,2) -
Tandlæge
ForumindlægHej jeg brænder for at blive tandlæge og vil gerne starte her til sommer eller vente et år. Mit problem er at jeg ikke helt har gennemsnittet kan man søge ind via kvote 2 hvis man har 8.5 i snit. Er der nogen anden vej man kan søge ind, kan man tjene nogle point? Og vedrørende til point, så hører... -
vinklen mellem 2 linjer
Forumindlæghvordan finder jeg vinklen mellem 2 linjer?\n -
How the Nurse Feels?
ForumindlægGoddag skal snart holde oplæg om et essay der hedder "How the nurse feels", for resten af klassen.Så ville høre om der nogen der har lavet den opgave før, evt med en gode analyse af essayet, eller af hovedpersoner,symbolik osv. Kunne godt bruge lidt inspiration nemlig, og samtidig imp... -
HF eller gym???
ForumindlægHvad er bedst HF eller gymnasium?? Hvis man nu går efter det faglige?? Og hvad med lektier jeg har hørt, lærerne ikke gider at lave noget med HF'erne og derfor får de ikke så mange lektier?? -
Kemi-noter???
ForumindlægHvis der er nogen, der er interesseret i nogle noter til emnerne:ReaktionshastighedKemiske ligevægteSyre-base-reaktionerKunduktivitetKomplekskemiHeterogene ligevægteDet periodiske systemStruktur og egenskaberOrganisk KemiIsomeriMad og drikkeSå har jeg dem klar til at lægge ud. Gider bare ikke gør... -
Farver på stoffer hjælp tak
ForumindlægHej, jeg ville hører om der er nogen der kender farverne på følgende stoffer: Kobber(II)sulfat (CuSO4), jern(III)chlorid (FeCl3), sølvnitrat (AgNO3), natriumcarbonat (NaSO3), natriumchlorid (NaCl), natriumhydroxid (NaOH), natriumbromid (NaBr) og natriumphosphat (Na3PO4). På forhånd tak. -
Omeksamen
ForumindlægHejsa, ville lige høre om nogen af Jer ved hvornår man senest skal meddele hvornår man ønsker en omeksamen?Kan man også be om en eksamen næste år, for et for et fag man afsluttede i år UDEN eksamen? -
forklaring US valg
ForumindlægHej.. Jeg har længe studsset over en forklaring på det amerikanske præsident valg meresådan en redegørelse fordet hvad det er og hvordan det fungerer etc.. Jeg håber på at I vil hjælpe mig med det . mvh Rixer -
3. gradsligning
ForumindlægNogen der kan løse den her 3. gradsligningx^3+3x^2-x+3 = 0 uden at solve den på lommeregneren! Det kan alle jo :o)Har kigget lidt rundt omkring, og der skulle åbenbart findes nogle formeller til at beregne det. Så er der en som kender disser formeller eller som kan regne den ud for mig? -
Ventetid på skr. Mat B
ForumindlægHvor lang tid går der før man får resultatet af dagens eksamen på Mat B, og er der nogen, som evt. har hørt noget om forløbet. Har hørt, at det hele kører gennem to censorere.Nogen der forresten ved, hvordan pointene ca. fordeles efter karakteren, i den høje ende af skalaen?! -
Hvad skal jeg gøre??
ForumindlægJeg har fået 5 + 6 + 6 hvad skal jeg gøre ??? Jeg mener selv at jeg er usikker på mig selv efter lærerens mening... Skal også op i tysk om 2 dage. -
Decimaltal?
ForumindlægHej alle. Er der nogle der kan forklare mig, hvad decimaltal er, hvordan regner man dem og hvilken stad kan man bruge dem i? Jeg ved godt hvad det er, med svært og forklarer, så om nogle kunne give en nemmer måde? -
Skifte ungdomsuddannelse.
ForumindlægHej alle sammen ... Jeg er 2.g'er på mit lokale gymnasium og tænkte på om det er muligt at jeg kan skifte over på 2.år på HTX? :S jeg har ikke hørt om det var muligt medmindre man ville skifte efter grundforløbet men jeg orker ikke at gå 1.år om for at gå på HTX. Nogle erfaringer? Bud? Råd? -
Ligning: Strømtab
ForumindlægHej allesammen! Jeg skal forklare hvordan man kan regne strømtaben ud når elværkerne sender den til os. Der skulle eksistere en ligning til dette, nogle der kender den? -
Feedback på oneliner
ForumindlægHej, Vi er to drenge, der sidder til 24-timers forberedelse inden samfundsfag B-eksamen i morgen tidligt. Vi har fået nogle bilag, der handler om hendholdvis partiadfærd samt at partierne flyder sammen. Vores fokuspunkt er "ideologier". Vi har opstillet en problemformulering, der ... -
6 i gennemsnit, hmm...
ForumindlægHej små venner! Jeg tænkte på hvilke muligheder har man hvis man kun har 6 i gennemsnittet?? Har man overhovedet nogle? Hvad kan man læse....? plus hvis man har en grundudd. bag sig.. ;) Nu taler jeg ikke for mig selv, hehe.. Hilsen Sam -
Optagelsesprøve!
ForumindlægJeg skal snart til optagelsesprøve. Jeg er meget nervøs, men lige nu sidder jeg bare og tænker over hvordan den de mundtlige elever skal op? Altså fransk dansk osv. Jeg har kun fået et brev, hvori der står hvornår jeg skal op. Jeg har ikke fået noget andet fra dem, f.eks. hvordan det foregår osv... -
Papir og Eksamen
ForumindlægHvornår er det okay at kigge på sit papir til eksamen? Hvis det overhovedet er det? og det er mundtligt! :) -
Grammatikhjælp
ForumindlægHvordan siger man: Hun sagde, at han ikke skulle irritere hende. Mine 2 bud: ?Sie sagte, dass er nicht sie irritieren sollte. Sie sagte, dass er sie nicht irritieren sollte.
