Søgning på: religion c begreber. Resultater: 16521 til 16540 af 70434
-
bølgelængden af laserlys
ForumindlægVil gerne hjælp til spørgsmål d. og har lavet men ikke helt rigtigt spørgsmål c. Har vedhæftet opg. Tak for hjælpen. -
vektorfunktioner
ForumindlægHej, er der nogle, som gerne vil hjælpe mig med opgave a og c i nedestående opgave? -
Spændingsforskel/spændingsfald
ForumindlægHej, nogen der kan hjælpe med svaret på b) og evt. c) ? Opgave vedhæftet. -
Titrering
ForumindlægHej Jeg jar brig for hjælp til spørgsmål b, c og d. På forhånd tak. -
Gør Reaktionskema færdig
ForumindlægHej Nogle der kan hjælpe med at Lave C. Har prøvet men kan ikke finde ud af det, (mellemregninger med ) -
partialbrøkfremstilling
Forumindlægjeg fandt denne beskrivelse et sted herinde For x!=c,d (for at undgå nulpunkter i nævneren) og c!=d (c ikke lig med d), er p/(x-c) - q/(x-d) = p(x-d) /[(x-c)(x-d)] - q (x-c) /[(x-c)(x-d)] = (px-pd)/[(x-c)(x-d)] - (qx-qc)/[(x-c)(x-d)] = [(px-pd) - (qx-qc)] /[(x-c)(x-d)] = [px-qx-pd+qc)] /[(x-... -
HJÆLP SRP - homoseksualitet
ForumindlægHej allesammen. Jeg skal snart skrive SRP - jeg har valgt fagene: Engelsk og psykologi. Mit emne er: Homoseksualitet og homofobi. Er der nogen af jer der har beskæftiget jer med dette emne? Skrevet om dette emne? (gerne send som inspiration, tak) Har nogle ideer? Nogle gode links, bøger, an... -
hey! hvis I gider, så kig lige ind!
Forumindlæghej folkens jeg skal analysere og fortolke novellen Fasaner, skrevet af helle helle (sjovt navn ik`)... når men jeg ville bare høre om der er nogen ideer om hvordan man lige kommer igang med en flot analyse af en novelle (Læreren forventer noget stort:(På forhånd takps.I må gerne komme med nogen ... -
Typer af arbejdsløshed
ForumindlægGoddag. Jeg er igang med at abrjde på en samfundsfags opgave, hvor jeg arbejder med økonomi. Jeg har et spørgsmål, som hedder hvilke typer af arbejdsløshed, som er vanskeligste at finde løsninger på. Lad mig hører hvad i tænker.. Tak på forhånd -
Old - Illiaden
ForumindlægHej alle!Jeg skal op i old. Jeg har fundet nogle glimrende notater på:http://www.hekau.dk/004.html Der er dog en ting jeg ikke forstår i følgende udklip. Det er præcist dette stykke:Achilleus går i krig, og dræber Hektor => nægter Hektor BBB => BBBPartroklos.Hvad er BBB? Følgende tekst er d... -
3. Års opgave
ForumindlægNå ja spørgsmålet mange af os der snart (7,9,13) bliver studenter går med. Jeg er kommet frem til at jeg vil skrive i fysik omkring et af følgende emner:1) Den specielle relativitetsteori2) Astronomi (Afstandsbestemmelser, Solen de klassiske opgave typer)3) Kvantemekkanikken (Er dette alt for svæ... -
Den sociale arv
ForumindlægEr der lykkedes dig at bryde den såkaldte sociale arv?Har du fået en bedre uddannelse end dine forældre? -
Messiasbegrebet og Gudsrigeforventninger
ForumindlægEsajas 61, 1-3Lukas 4, 14-30-Lav et kort referat-Gør rede for Messiasbegrebet og Gudsrigeforventningerne-Perspektiver med vægt på syndsbegrebetNogen der er Bibelstærke?! -
Marxisme
ForumindlægHej med jer, jeg står og har lidt svært ved at forstå Marxisme. Kan i hjælpe med at forklare hvad det sådan går ud på?- Hvad er det inspireret af og er dets vigtigste pointer? Hvilken økonomisk politik skal staten føre ifølge den pågældende retning? Hvilke forklaringer tilbyder teorierne på... -
Billedsprog? - Hurtig hjælp
ForumindlægHej! Er der nogle der kan forklare mig, hva billedsprog er? Kan simpelthen ikke huske det.. :S -
Nationaløkonomi - læsning af tabel
ForumindlægJeg er ved at skrive en samf opgave om regeringens økonomiske redegørelse fra december 2011, og jeg støder gentagne gange på forkortelsen "do." i tabellen, som jeg normalt ville læse som "ditto", men det giver ingen mening. Her er linket til redegørelsen: http://www.oeim.d... -
Kompleks eller enkelt sprog?
ForumindlægHvordan kan jeg finde ud af om sproget er kompleks eller let? -
Rødder for et polynomium.
ForumindlægHej alle! Jeg har et eksamensspørgsmål der lyder således: Redegør for, hvordan man bruger differentialregning til at bestemme monotoniforhold for funktioner, og kommentér herunder antallet af rødder for et polynomium. Hvad vil det sige at jeg skal kommentere antallet af rødder for et polynom... -
Observations Praktik
ForumindlægHej. Er der en lærer studerende der har laver en observations rapport, praktik opgave 1 års, som vil dele med mig, bare for at se opstillingen, indhold m.m. Er i tvivl om jeg er på rette spor... :) -
AT eksamen - designerbørn
ForumindlægHej. Jeg skal op på mandag til AT eksamen, men synes det er yderst forvirrende. Jeg har tænkt mig at gøre følgende: starte med en præsentation af emnet og min problemformulering, og derefter komme ind på mine delkonklusioner fra mine delspørgsmål, og så derefter ind på, hvad jeg har fundet ud af...
