Søgning på: molins model forklaring. Resultater: 16561 til 16580 af 26896
-
Afstanden mellem månen og jorden
ForumindlægHej studieportalen har et spørgsmål som jeg meget gerne vil have en god forklaring påog hvordan i berger dette svære regne stykke. Mit spørgsmål lyder: Laserlys sendes mod Månen, reflekteres af et spejl anbragt under en af Apollo-missionerne og modtages igen på Jorden 2,564 s senere. Lysets far... -
y= f(x) =b*a^x, hvordan udvikler den sig i forhold til a=1+r og b.
ForumindlægJeg har denne emneopgave, hvor jeg skal svare på følgende; Forklar hvordan funktionen y= f(x) =b*a^x udvikler sig, idet du i din forklaring inddrager betydningen af konstanterne a=1+r og b. - Jeg er i tvivl om hvorvidt jeg skal løse opgaven, er en udregning for dette? -
Logaritmer
ForumindlægHej alle... Sidder lidt med et problem her. Jeg skal forklare om denne ligning, men forstår intet om det, nogen der kan/har mulighed for at komme med en forklaring på hvordan man gør? Skal finde ud af det inden lørdag! Alle former for hjælp godtages! Vis at regnereglen for logaritmer kan være... -
Jern i stáluld - heterogene og homogene reaktioner
ForumindlægHej, jeg skal op i kemi B om en uges tid, og jeg vil gerne bede om hjælp. jeg skal muligvis forklare om eksperimentet "jern i ståluld", og jeg skal forklare om homogene og heterogene reaktioner, i forhold til eksperimentet. Jeg ved ikki helt hvordan jeg skal forklare det ud fra eksperi... -
Shine-Dalgarno sekvensen
ForumindlægHej alle, jeg sidder og skal svare på et spørgsmål angående Shine-Dalgarno sekvensen. Her er spørgsmålet: Hos nogle bakterier kender man eksempler på mutationer i Shine-Dalgarno-sekvensen. Disse mutanter har en meget nedsat væksthastighed. Hvad kan være forklaringen på dette? Jeg ved intet om d... -
Eksamen imorgen. Jeg mangler nogle opgaver hjælp
ForumindlægIgennem skoleåret har vi lavet nogle forskellige forsøg, og skrevet forklaringer på dem. Der er dog sket det, at jeg enten ikke har været tilstede, eller har mistet dem. - Den lille kredsløb opgave - Nedarvning af blodtype - Den lille kulhydrat øvelse - Undersøgelse af dyr i søen. - fotosy... -
Hvorfor ser titrerkurver forskellige ud?
ForumindlægHej :) Hvis man ser på en titrerkurve for NaOH i HCl (eller omvendt) vil ækvivalenspunktet ligge på pH 7. Men hvis det så er NaOH der titreres ned i eddikesyre så lægger ækvivalenspunktet mellem pH 8 og 9. Hvorfor? Har det måske noget med dissociation at gøre? Gerne god teoretisk forklaring, tak... -
Smørsyre opgave 1
ForumindlægHalløjsa derude! Er der nogle af jer, da muligvis kan hjælpe mig med smørsyre opgave 1, da jeg virkelig har problemer med denne opgave. Jeg ville blive rigtig glad, hvis der er nogen der kan komme med nogle besvarelser, men også forklaringer. Jeg har vedhæftet opgaven til dette indslag. Ha... -
Hjælp til matematik aflevering
ForumindlægHej. Jeg sidder med denne mateamtik aflevering og er gået helt i stå. Ville høre om nogle havde mulighed for at hjælpe mig med hvad jeg skal gøre i opgave 7 b og c. og i opgave 1 og 2. i må meget gerne give en længere forklaring så jeg helt forstår hvad jeg skal og kan forklare hvad der bliver g... -
Opløselighed
ForumindlægHej Jeg har brug for lidt hjælp til en kemiopgave. Jeg får angivet opløselighedsproduktet af det tungopløselige calciumsulfat i vand Ko=4,9*10-5 M2 ved 25 grader. Opgaven går ud på at jeg skal beregne calciumsulfats opløselighed i 0,15 M Na2SO4-opløsning også i 25 grader. Resultatet skal jeg angi... -
Forhallen 5.7
ForumindlægHej! Det røde og det gule område i gobelin 2 har samme areal. Der findes uendelig mange linjestykker, der deler et rektangel i to områder med samme areal. Alle disse linjestykker skærer hinanden i ét punkt. Beskriv, hvordan man finder dette punkt, og hvor der ligger i rektanglet. En der ... -
Mat om trekanter
ForumindlægHejsa allesammen Er der nogen som kan hjælpe mig med at løse denne opgave: Ved Ebbe er en strand 15 bred ( fra vand til slutningen af stranden), og vandoverfladen danner en vinkel på 5 grader med sandet. Ved flod stiger vandet 0,6m. Hvor bred er stranden nu? Jeg vil rigtig gerne have en forkla... -
Revolverkugles fart
ForumindlægHei, jeg har nedlasted nogle løste fysikoppgavesæt, men det er en oppgave som er udeladet fra disse sæt. Det er en oppgave som heder: Revolverkugles fart. Det er oppgave 4 fra fysik højt niveau 2002, 10 maj. Om nogen har en god løsning og forklaring på oppgaven vil jeg meget gjerne se denne... -
mat a eksamen 2
ForumindlægHej der var et spg i mat a eksamen jeg ikke kunne klare, måske der er en her der kan hjælpe med resultatet. Jeg har vedhæftet hele spørgsmålet. opg a tror jeg nok jeg kunne løse mit svar er y=8-4x resten er jeg jeg uforstående over for. så helst svar med forklaring. de bedste hilsner Frederik -
mat a eksamen
ForumindlægHej der var et spg i mat a eksamen jeg ikke kunne klare, måske der er en her der kan hjælpe med resultatet. Jeg har vedhæftet hele spørgsmålet. opg a tror jeg nok jeg kunne løse mit svar er y=8-4x resten er jeg jeg uforstående over for. så helst svar med forklaring. de bedste hilsner Frederik -
Spansk grammatik
ForumindlægHej alle Er der nogen der ligger inde med nogle guldnoter om spansk grammatik? Evt et dokument med et overblik (med forklaringer) over det vigtigste man skal kunne på spansk niveau A? Er der forresten nogen der ved om alle dem der skal op i skriftlig spansk A får den samme opgave? halvdelen af mi... -
Differentialkvotient af log(x)
ForumindlægHej. Jeg skal op til Matematik B eksamen i morgen, og er i gang med at rette de noter jeg har skrevet til mine eksamensspørgsmål. Mit spørgsmål går på de noter jeg har lavet til differentialkvotienten af log(x), heraf om min forklaring på hvordan jeg differentierer log(x) er korrekt og forståen... -
Radon
ForumindlægHej jeg har om radon, hvor jeg har fået stillet spørgsmålet: Hvilke materialer er bedst, når det gælder blokering af radon? Derefter skal du komme med en uddybende forklaring om hvorfor. Jeg har brug for nogle gode kilder, så link gerne til nogle gode artikler/hjemmesider, hvor jeg kan læse næ... -
redox
ForumindlægNogen der kan hjælpe med den følgende redox: MnO4(-) + H2O2 --> MnO2 + O2 Hvor parantesen angiver ladningen. Reaktionen begynder i neutral væske. Er der nogen der kan fortælle mig hvad man gør konkret i tilfælde af at det starter i neutral væske og evt en forklaring hvordan man regner det ... -
Sandsynlighed (binomialford.)
ForumindlægSandsynligheden for at slå 3 seksere i 5 kast er givet ved K(5,3)*(1/6)3*(5/6)2 Jeg forstår ikke, hvorfor binomialkoefficienten K(5,3) skal med. Jeg vil gerne vide, hvordan man kan forklare formlen, hvis man kommer i den situation. Jeg vil gerne bede om en meget grundig forklaring
