Søgning på: samfundsfag aflevering. Resultater: 16661 til 16680 af 17400
-
Oversættelse: L'eau des collines
ForumindlægHalløj!Vi har arbejdet med bogen "L'eau des collines" i fransk, og nu er tiden så kommet til, at vi skal lave en aflevering om den. Der er bl.a. en kort oversættelse, som jeg ville være glad for, hvis nogen gad kaste et blik på :)Fra dansk:Ugolin er forelsket i Manon. Han ved, at hu... -
Fuld pensum
ForumindlægHej!Jeg har nogle spørgsmål om fuldt pensum. Har læst §13 inde på http://www.retsinfo.dk/_GETDOCM_/ACCN/B19990041105-REGLHvor jeg har fået en del information.Sagen er nu, at jeg i billedkunst har 16,4% fravær, og vi har kun to billedkunsttimer igen, dvs. min fravær kan blive 15,3%, hvilket er jo ... -
Oversættelse til stil
ForumindlægGod påske allesammen! Jeg har en del afleveringer her i ferien, bl.a. min sidste fransk stil :P Jeg kunne godt tænke mig, hvis der var en der lige havde tid at rette den igennem. MVH TanjaDansk:I Provance finder man alle slags urter og blomster. Lavendlen er særligt populær, fordi man anvender d... -
lille fransk stil - le passage
ForumindlægJeg fortsætter påsken med at skrive en masse fransk-afleveringer! Nogen der vil hjælpe mig med at rette følgende igennem for fejl?På forhånd mange tak!Quand Gaby entre le bureau de M. Jean, elle est décidé à obtenir le travail. Mais M. Jean la flanque à la porte, et plus tard dans le texte nous s... -
Rettelse af kort tekst...
ForumindlægHey alle.. :-) Jeg har denne lille tekst for i en aflevering. Jeg ville blive rigtig glad hvis der var nogle der kunne finde tid til at rette den.. Jeg vil forberede jer på, at der nok er en del fejl! :-) Luna ist eine hübsche junge Frau. Daniel traf sie, als er einen Aufzug benötigt. Im ... -
En funktion
ForumindlægJeg har lige to opgaver, som jeg virkleig ønsker hurtigt hjælp til, da jeg skal aflevre dem i morgen!.. J mangler kun 2 opgaver til en perfekt aflevering. Håber i kan hjælpe mig!1)En funktion f er bestemt ved f(x)= (x-1)kvadratrod(49 – x^2)- Bestem monotoniforholdene for f- bestem værdimængd... -
Lille Tysk Opgave, nogen der kan/har lavet den?
ForumindlægStår lidt med et problem, har den her aflevering for til imorgen, men skal til koncert så kan ikke nå det, nogen der har lavet den eller bare lige har lidt swag og keder sig?? :D Lille grammatik opgave Præpositioner 1. Oversæt følgende sætninger til tysk: Vi gik gennem skoven. De ste... -
Notatopgave millitær indsats i Syrien
ForumindlægHalløjsa Jeg har en aflevering for, hvor problemformuleringen lyder således: Skriv et notat for henholdsvis Lars Løkke og Mette Frederiksen. Du er deres rådgiver. Du skal på et fagligt grundlag komme med strategier til dem, så Lars Løkke kan overbevise Folketinget, og Mette Frederiksen kan o... -
Karakterisering af egen tekst (dansk)
ForumindlægJeg er kommet til et sted i en aflevering, hvor jeg ikke kan komme videre. Jeg skal karakterisere en teksts stil i forhold til det der kaldes 'stilens nulpunkt'. Jeg er fuldstændig tabt, og ved ikke lige hvordan jeg skal forholde mig. Nogen der vil hjælpe? Teksten der skal karakterisere... -
vand og is - sluttemperatur
ForumindlægHej. Jeg er gået i stå med min aflevering. Opgaven lyder: I en gryde er der 500g vand med temperauten 60 C. Fra fryseren tager vi en klump is med massen 100 g og temperaturen -18 C Efter et stykke tid er der temperaturligevægt, Beregn sluttemperaturen. Jeg er med på at jeg højst san... -
mekanik - rutschebane
Forumindlæghalløjsa..Jeg sidder lige nu med en fysik aflevering, og der er en hel opgave jeg bare ikke kan finde ud af, håber der er en der kan hjælpe:En rutschebane:Til venstere er der et vandret stykke AB som ligger i højden 2.2 m over jordoverfladen, til højre er der et vandret stykke EF som ligger i høj... -
integration
ForumindlægHej... Jeg har problemer med et par opgaver til min aflevering håber der er nogle som kan hjælpe..:)1)Jeg har følgende ligning 1/((e^2x)-1), x større end 0. Jeg skal vise at g(x) = ½ln((e^2x)-1)-x, x større end 0 er en stamfunktion til f(x), men når jeg differentiere g(x) kan jeg simpelthen ikk f... -
Neuroner - epilepsi !
ForumindlægHej derude! Jeg sidder med en bioteknologi aflevering som handler generelt om neuroner, med henblik på Epilepsi Nedenunder er de spørgsmål jeg skal svare på, men jeg forstår det ikke rigtig. Er der nogen der kan hjælpe? Overordnet set skyldes et epileptisk anfald at der lukkes en st... -
Fransk oversættelse - det haster.
ForumindlægJeg har en aflevering for i Fransk, som går ud på at jeg skal oversætte den danske tekst, om til fransk. Jeg er ikke særlig god til fransk, så er der nogle er jer der kan tjekke om jeg har nogle fejl? :-) Mange tak på forhånd! Dansk: Victor kan godt lide sport, og han spiller fodbold to gan... -
Spanske sætninger rettelse
ForumindlægHej allesammen. Jeg er spansk begynder, og jeg har prøvet at skrive nogen sætninger itl en aflevering. Jeg ville blive glad hvis nogen lige kunne rette grammatikken evt stavefejl. Tak 2. Es una película de terror psicológico porque Simon tiene amigos imangiarios ... -
Englesk
ForumindlægHer er min oversætelese: I Danmark er familien blevet en diskussionsklub, hvor børnene ofte får det sidste ord. Den danske familievejleder og forfatter Jesper Juul mener, at selv ganske små børn i dag er gode til at forhandle. De diskuterer så overbevisende, at forældre og lærere kan have svært ... -
Rettelse af referat
ForumindlægHej allesammenHer er første del af min aflevering i tysk, nemlig et referat af en tysk tekst jeg har læst. Er der en der vil rette den igennem for mig. Kunne være skønt:Als Frau unterwegsDie Hauptperson reist allein mit öffentlichen Verkehrsmitteln. Sie ist jetzt in Greichenland. Sie will nämlich... -
Direkte objekt
ForumindlægJeg har brug for hjælp med at indsætte de rigtige pronomer. Det er til en aflevering, og jeg har svært med at indsætte de rigtige ord. Tak på forhånd Direkte Objekt (Genstansled) (las llaves) __ tengo en el bolsillo (la comida) Hoy __ preparan Fernando y Elisa (al jefe) Yo __ conozco muy bien (... -
Nyttevirkning og Kalium!
ForumindlægHejsa.. Nogen der vil hjælpe mig med to opgaver? Det er en aflevering som jeg skal aflevere i fysik og kan ikke rigtig komme i gang med dem :/ 1. Nyttevirkning af kernebatteri: I måneraketten Apollo 12 fandtes et kernebatteri, som indeholdt 3,8 kg 238Pu. Halveringstiden for 238Pu er 87,7 år. ... -
Vektorregning
ForumindlægHej Studieportalen, Så skete det, jeg kom lidt bagud med et par afleveringer og nu hænger den sidste, hvor jeg har nogle opgaver jeg ikke helt kan gennemskue. Jeg forventer ikke i løser dem eller har tid til at kigge på dem. Men hvis der skulle være et par venlige sjæle der ville kigge på følge...
