Søgning på: Redegørelse for lille rødhætte. Resultater: 16741 til 16760 af 31547
-
Nyttige stråler
ForumindlægEr der nogle kloge mennesker der kan fortælle mig hvad nyttige stråler er og hvad man bruger de nyttige stråler til. -
Forskrift for en parabel
Forumindlæghey det er et stykke tid siden vi sidst gennemgik forskriften for en parabel, så ville høre om der var nogen der var søde og vil hjælpe mig med at udregn det. ved godt det er forholdvist nemt når jeg har alle tre punkter a (-20 , 3) b (0,1) c (20 , 3) -
VED I HVORDAN??
ForumindlægHEJ VED I HVORDAN MAN FINDER 75% AF 100 -
Matematik - hyperbler
ForumindlægHvordan kan man bestemme den vandrette og lodrette asymptote ud fra en hyperbels forskrift? Hvis man for eksempel har funktionen y = 4/x? Håber meget nogle kan hjælpe! -
eksponentielle funktioner
Forumindlæghar en eksponentiel funktion for at beskrive baktievækst f(x) = 2*2x der startes med 2 baktier (begyndelsesværdien = b) og det fordobles hvert time 2*21=4 (efter en time) 2*22= 8 (efter en time) jeg har nu 4 punkter (1,4) og (2,8) formellen for at finde a er x2-x1/kvadratrod/y2-y1 så... -
fysik sikkerhed og usikkerhed
ForumindlægHej Derude Usikkerhed og fejlkilder • Brandefare • Kortslutning • Berøringsfare Er der nogen der kan forklare mig lidt dybt om usikkerhed og fejlkilder? Mange tak for hjælp -
Sin(v)
ForumindlægKan nogen hjælpe mig med opgave b,c og d. Jeg er lidt i tvivl om jeg har lavet B rigtigt. Jeg har fundet hvad sidelængden er på side b først med pythagoras. -
En god teknologi fremlæggelse?
ForumindlægJeg vil rigtig gerne vide hvordan man laver en god tek fremlæggelse. Altså hvad skal den indeholde? Hvordan skal den opbygges? osv. og ville blive meget glad hvis der er nogen som har en god powerpoint og som gider sender det til mig så jeg kan få noget inspiration PÅ forhånd tak -
Tvivl om fejl?
ForumindlægJeg kom til at tænke på, at hvis man nu i en typisk retskrivningsprøve (9. klasses fsa - dansk) retter flere fejl, end der er - får man så fejl for dem som ikke skulle have været rettet. (i den typiske opgave, som hedder: "ret en tekst") Fx: Hej Lasse Hvis jeg nu tror, at Lasse skal sk... -
Er denne ikke trans?
ForumindlægHej, Jeg skulle tegne transdimethylcyclopentane. Er det rigtigt tegnet? -
spændingsfald
Forumindlæghej Jeg har følgende opgave, som jeg ikke ved hvordan jeg løser. Nogen der kan hjælpe mig? -
Tredjegradsligning!!
ForumindlægJeg har fået 2 tredjegradsligninger, som jeg skal løse i hånden. 1) x^3+x^2-x=x^3+6 2) 2x^3-x^2-6x+6=x^3+6 Jeg har prøvet at komme frem til en løsning, men det har ikke gået så godt. Det ville være dejligt med noget hjælp. -
Forslag til forskellige mål
ForumindlægHver regnvandsbeholder skal have et rumfang på 1.0m ( i tredje) og en højde mellem 0,5m og 2,0m Giv en forslag til, hvilke mål hver af de træ regnvandsbeholdere kan have? -
At bestemme tallet b
ForumindlægHvis en funktion har forskriften f(x)=7x+b hvor b er et tal, og punktet P(3,31) ligger på grafen for f, hvilken formel skal man så bruge til at regne b ud ? ;o - og så lige noget helt andet. Nogen af jer der kan huske formlerne til at regne |DE| ud i to ensvinklede trekanter? -
Løst korrekt ?
ForumindlægCAS'es Solve og andre lette omveje har gjort at min logiske tilgang til at løse simple ligninger er væk.. ville derfor spørge om denne er løst korrekt ? -
Beregning af masse - det haster :(((
ForumindlægHej. Jeg sidder virkelig fast i denne opgave. Jeg kan slet ikke se hvordan jeg skal beregne den eller om det jeg har lavet er overhovedet rigtigt. Jeg skal beregne massen af C-vitamin/Ascorbinsyre i denne øvelse. Jeg håber virkelig at der er nogen der kan kigge det igennem og se om hvor fejlen ... -
Opgave 8 - Et egetræs årlige produktion af agern
ForumindlægHejsa Jeg har lavet spørgsmål a, b og c i opgave 8, men det sidste, d) volder problemer. Hvordan bestemmer jeg den øvre grænse for egetræets årlige produktion af agern? Opgave vedhæftet som billede. På forhånd tak! -
Synopse - Klods-hans
Forumindlæghey jeg sidder og laver synopse om klods-hans, og jeg har ikke fundet en tekst at perspektivere til endnu, er der nogen der har nogle goder idé'er for jeg tror aldrig jeg har hørt om tekst der minder om klods-hans? det ville være super rart med lidt hjælp :) på forhånd tak :) -
TAL
Forumindlæger der et højere tal end googolplex? Hvis i har et navn på tallet skriv det venligst :D -Kroghm -
Ansættelseskontrakt?
ForumindlægHej Sp. Jeg har fået job og skal starte på søndag, fra 9 - 15. Har jeg så krav på en ansættelseskontrakt inden jeg påbegynder arbejdet? Eller må indehaveren godt vente til noget tid? Tak på forhånd! Ps. Er under 18 år gammel og derfor ikke myndig.
