Søgning på: fysik og kemi noter. Resultater: 16741 til 16760 af 39386
-
Bestem carbonhydridets empiriske formel
ForumindlægJeg sidder og knokler med noget kemi, men kan ikke finde ud af denne opgave! a) Ved analyse af et carbonhydrid finder man, at 3,56 mg af stoffet ved fuldstændig forbrænding giver 11,20 mg CO2 og 4,58 mg H2O. Bestem carbonhydridets empiriske formel. b) Carbonhydridet er en væske. 1,62 g af carbon... -
Eksamen
ForumindlægHejsa. Jeg er i gang med at læse til kemi eksamen, hvor jeg skal have hjælp til nogle begreber. - Elektrontæthed - Betamiunsstråling - Tælletal - Polymertyper - Forbrændingsreaktion - Afstemning af kemisk reaktion - Ophedningsreaktion - Begrænsende faktor/overskud - Fældningsreaktion - ... -
Hvordan skal man disponere sin eksamen?
ForumindlægJeg er lidt i tvivl, jeg skal til kemi-eksamen men forstår simpelthen ikke hvordan jeg skal inddrage rapporterne. Altså umiddelbart kan jeg sagtens få 15 minutter til at gå med at snakke kun om teori og evt inddrage et demonstrationsforsøg, men hvad hvis jeg trækker et spørgsmål hvor jeg skal ind... -
syrereksponent og termokemi
ForumindlægHejsa\n\nJeg har siddet og rodet lidt rundt med såkaldt "høj-niveau", kemi og har derfor nogle spørgsmål:\n\n1)Hvad er en syreeksponent( den andvendes i pufferligningen; PKs)?\n2)Hvordan kan man beregne, om en reaktion er endomterm eller exoterm? I min bog har de en masse værdier, som j... -
Sælges: Kemibøger C- og B-niveau
ForumindlægHej .. Jeg har to bøger jeg gerne vil sælge Kemi C og B af Helge Mygind, hardback, som jeg gerne vil sælge. Som er de bøger man anvender i gymnasiet. Ingen eller meget få blyant overstrengninger. Pris 300 uden porto for begge bøger. Billgste jeg har fundet på nettet er 450 uden porto, og da de ... -
TLC - pletter løber forskelligt
ForumindlægHej, jeg har i forbindelse med min SRP lavet et chromatografi-forsøg efter Helge Myginds Kemi 2/3 øvelser. Jeg har brugt to forskellige løbevæsker. Ved den første løbevæske er min plet for Tartrazin på samme højde som min sodavandsplet hvilket må betyde at der er tartrazin i sodavanden. Men ved m... -
Forebyggelse af Diabetes Type 2
ForumindlægHej Jeg har valgt at skrive om Diabtes Type 2 under fagene Biologi A og Kemi B. Til min kemidel vil jeg skrive om forebyggelse af Diabetes type 2, men mangler et specifikt lægemiddel som jeg kan skrive som kan forebygge Diabetes Type 2. Jeg vil bruge Stevia(naturlig plante) til et eksperimentie... -
Forsøg med lightergas
ForumindlægHej alle Jeg har lavet et forsøg med lightergas (se dette link evt dette link: https://nucleus.dk/files/docs/I-gang-med-kemi/suppl-mat_igmk-kap3-Alkaneriligthergas_v1-1.pdf) Når jeg skal regne lightergassens stofmængde, så bruger jeg idealgas ligningen: pV=nRT Og udefra forsøget ved jeg at ga... -
Interpolation ... Hmm?
ForumindlægHej SP, Er netop påbegyndt eksamenslæsningen, hvilket betyder løsning af en masse kemiopgaver, og jeg er netop trådt på endnu en udfordring, for hvordan søren løser jeg denne opgave? Det ville være vildt cool, hvis der også kunne blive koblet lidt teori på opgaveløsningen, fordi det kunne jeg i... -
Essay - "A Journey" af Colm Tóibín (HJÆLP)!
ForumindlægHej, har været til terminsprøve idag og jeg tænkte om der ikke var nogen der kunne se på det jeg havde skrevet og eventuelt give noget feedback? Delprøve II – Essay on “A Journey” by Colm Tóibín. 1. Life is a never-ending circle, when someone dies, someone else is... -
Ret min engelsk stil: Pakistansk politik
ForumindlægJeg ønsker, at forbedre min engelsk sprog skriftligt, og har derfor brug for jeres hjælp. I skal nemlige rette den for stavefejl,grammatik, tekstforståelse og alt andet i kan komme i tanker om :) Jeg har skrevet en kort referat hvor jeg tager udgangspunkt i følgende nyheds artikel http://tr... -
kort oversættelse
Forumindlæghey hey derude... jeg er ikke helt sikker i min oversættelse af en tekst, så hvis i hurtig ville sende et blik over det og lige skrive hvis der er gramatiske fejl eller forkert ord-brug, så ville det være suuuuuper.. :D Is the USA the nation of liberty? People from foreign countries often s... -
Kan jeg klare gym?
Forumindlæghej med jer allesammen.. Jeg er en 9. klasses elev som skal træffe mig et valg efter 9. Så jegkunne smadder godt tænke mig at gå på gym, men da mine lærere siger at jeg ikk er egnet, ved jeg iukk helt om jeg kan eller ej, for nogle fra gym siger at jeg kan da de så min karakterseddel.. Mit snit ... -
Udregn elektrisk felt på en partikel
ForumindlægDet her er en relativ let opgave (vedhæftet som billede), som jeg bare ikke kan få til at give det rigtige. Har siddet med den i alt for lang tid nu, så nu smider jeg den herind Jeg skal bestemme størrelsen og retningen af det elektriske felt på "prikken" oppe i højre hjørne. Partikle... -
Latin, vil være advokat / jurist
ForumindlægHvis jeg vil værer advokat / jurist, så er latin et meget godt fag at tage på stx, ikke? Det bliver kun på C niveau, men det er stadig meget relevant at have, har jeg ikke ret? Mvh. Frederik. Ps. Hvis jeg skal vælge mellem Fransk A, og Tysk B, er der så et af de to sprog der ville være be... -
Fransk eksamen
ForumindlægHejJeg skal til fransk eksamen på mandag.Det er i begynderfransk, 2.g-niveau.Hvad kan man gøre/sige for at få en god karakter?Er der nogen der har nogle gode råd, eller noget jeg kan gøre her op til eksamen..?Mange hilsnerMaria -
Er der krav om man skal have et godt tal, hvis man skal på gym???
ForumindlægHeY Experter!!!Er der krav om man skal have et godt tal, hvis man skal på gym??? -
Ekstra A-niveau?
ForumindlægHej.http://www.e-tavle.dk/7.asp?a=1&intNoteID=13344Her kan I se min studieretning. Skift faneblad til "spr" nede i venstre hjørne, det er nr. 2 fra oven.Mit spørgsmål:Er det muligt at lave min c-blok om til en a-blok? Hvis jeg nu har brugt min ene b-blok på biologi og min anden b-blok p... -
UWC - IB
ForumindlægBag akronymerne i overskriften:\nUWC, United World Colleges\nDansk: http://uwc.dk/hvad_er_uwc/\nEngelsk: http://www.uwc.org/\nIB, International Baccalaureate \nEngelsk: http://www.ibo.org/ibo/index.cfm\n\nJeg overvejer at indsende en afsøgning til UWC. UWC-DK sender årligt 10 - 12 danske lever ru... -
Fil-problem (nybegynder)
ForumindlægEr total nybegynder mht. Latex - bær over med mig ;)Nu står jeg på side 21 (af 269) i den guide, der er på dansk (af Lars Madsen).Jeg skriver latex eks1.tex i cmd, men den siger, at den ikke kan finde noget.Jeg har fulgt guiden for installation af Emacs, og bruger MiKTeX basic-pakken (installatio...
