Søgning på: de måske egnede. Resultater: 16761 til 16780 af 29788
-
Indlæringsvanskeligheder
ForumindlægKære alle Min familie og jeg sidder i en situation, hvor vi er i vildrede, da vi ikke ved, hvad vi skal gøre. Derfor håber jeg ved at skrive her (da jeg ikke ved, hvor jeg ellers skal skrive), at en venlig sjæl kan hjælpe os. Jeg har en lillebror på 15, der har store indlæringsvanskeligheder. ... -
Plzz hjælp med lidt Latin :/
ForumindlægHej jeg har opgaver fra a - o .. har lavet frem til f, og kan ikke resten :s, er total lost , håber nogle som gider hjælpe lidt, da jeg snart skal op til den skriftlige AP-Latin del .. /: F). Stammen cyrs- angiver noget med "at løbe". Hvad betyder altså cursor => (de løbere?) g). R... -
Engelsk A eller Tysk A?
ForumindlægHejsa Jeg skal snart vælge valgfag, og jeg er splittet imellem Tysk A og Engelsk A. Jeg er personligt meget god til begge fag (og kan lide dem begge ligemeget), men nu skal jeg jo til at vælge hvilket af dem jeg vil opkradere til A-niveau. På den ene side har vi engelsk, som jeg er ret god til, ... -
Om at klage
ForumindlægForaet summer. Mange er utilfredse med de skriftlige eksamener - der rapporteres om karakterfald på flere trin; fra 10 til 02 eller 12 til 4. Så, det lader til, at den eneste mulighed er at klage. Men før det, så overvej lige flg. punkter: 1) To udefrakommende censorer har rettet din skr. eksam... -
Kvalitet på GSK? Mat A
ForumindlægHej. Jeg skal begynde på et Mat A kursus på GSK her om et par uger. Min valg af uniuddannelse kommer også til at afhænge om jeg kan lide mat på dette niveau lige så meget som jeg kunne lide det på B og C niveau, hvor jeg også klarede det ret godt med rene 12(skriftligt) og 10 taller. (mundtligt),... -
HURTIGT! Gennemlæsning af tysk-stil
ForumindlægJeg prøver at forbedre mit tysk. Derfor ville en gennemlæsning være dejligt. Jeg forventer at der måske findes en masse fejl, siden jeg ikke er alt for god til tysk, men det jo grunden til jeg er her. Jeg skal aflevere Torsdag d. 28 kl. 22:00, så en gennemlæsning inden kunne være fantastisk (de... -
Hvad skal man gøre??
ForumindlægHvad skal man gøre hvis man får for meget sol? Det er min veninde som har taget for meget sol og jeg vil gerne hjælpe hende.. -
Karkirurgi
ForumindlægHej. Er der nogen herinde der kan fortælle mig hvorfor hoveduddannelsen i karkirurgi har så få ansøgere sammenlignet med alle andre kirurgiske specialer? Hvorfor gider folk ikke være karkirurger? -
Medicin
ForumindlægHej allesammen.Jeg er en fyr hvis snit stærkt ser ud til at ende på 8,7 (dvs. en HEL karakter mindre end snittet af de ansøgere der kom ind sidste års karaktergennemsnit). Det gik desværre først op for mig, at det er umuligt at ændre på sit snit når først man har overstået sin sidste studentereks... -
Kendis eller reaktionær?
ForumindlægVelkommen til min blog - godt initiativ fra Studieportalen at skabe et forum for debat omkring uddannelsespolitik. Jeg starter altså lige med en generel frustration over valgkampen.... Titlen, ja - det er ikke en afstemning, men åbenbart er det de to ting, der skal til for at trække mediernes o... -
Min Analyse af Pia Juul’ opgang’ mit forfærdelige ansigt”
ForumindlægAnalyse af ‘opgang’ mit forfærdelige ansigt” Novellen skrevet af Pia juul’ udgivet i 2001’ Hovedpersonen er en jeg fortæller og giver dig mulighed for at se det på alle måder” jeg oplever det som en måde at viusalere , forstå, dømme og analysere hendes tilstand, oplevelser, følelser og smerte u... -
Vurdering af stil - gym.a-niv
ForumindlægHej jeg fik i dag at vide at jeg har fået 6 for denne stil.. og jeg blve faktisk meget overrasket.. Kunne godt tænke mig at høre jeres vurderung. Den er skrevet på A-niveau i gymnasiet. Jeg kunne ikke finde noget sted at uploade den så har bare sat den ind. Opgave beskrivelsen lød på: giv en anal... -
Danskere i krig
ForumindlægGoddag. Overemnet er "En jord - forskellige verdener", og jeg danner en gruppe med to andre personer. Vi har valgt delemnet "Danskere i krig", og skal her snart i gang med en problemformulering. Jeg vil gerne have hjælp til andre "hovedpunkter" til mit emne. Lige... -
Herr Witczak..
ForumindlægHej herr WJeg vil blive meget glad hvis du vil hjælpe med at rette det tyske..på forhånd mange tak. mvh Karina1. „Wer nicht wagt, der nicht gewinnt“ sagt ein alter Spruch. Vielleicht wirst du nie das Leben zu erleben, wenn du keine Chance nehmen willst." 2. "Sie hat vielleicht auch di... -
Hjælp til disposition i engelsk
ForumindlægHej, Vi er i klassen begyndt at lave dispositioner i engelsk. Vores underemner er: Conflicts, being different, living in Australia og sports. Har haft rigtig svært ved at finde et emne, men er kommet frem til at jeg vil skrive om at være anderledes. Jeg tænkte at skrive noget om, hvordan man ... -
Den store opg. (Incest) - hjælp
ForumindlægHey U guys.. Skal skrive den store opg. på HF nu her i februar.. kender i bogen Alexsandra's Rum.. Det er en svensk forfatter der skriver om en pige der er udsat for omsorgssvigt, herunder incest.. ville lige høre om der var nogen der havde læst den ? æver mig lidt over at have valgt den, m... -
Muligheder indenfor "maglev tog" eller "teleportering"
ForumindlægJeg har to emner jeg går og overvejer. Men jeg kunne godt tænke mig at høre andres tanker om emnerne. 1) Teleportering: Dette kunne være yderst spænde at skrive om i fysik. Problemet er hvad man skal koble det sammen med? Samfundsfag kan vel ikke rigtig bruges, da vi taler om noget fremtidsmæssig... -
Kampen om længdegraden
ForumindlægHejsa. Til den afsluttende prøve i AT 2009, har jeg under emnet "Rejser" valgt at arbejde med "kampen om længdegraden", og det sker i fagene naturgeografi og historie. Det handler kort fortalt om følgende: I 1500-tallet var det kun breddegraden, man var i stand til at bestemm... -
Analyse af min mediefilm
ForumindlægHej alle. Står og skal til medieeksamen her om 2 ugers tid. Vil derfor høre om der er en som har styr på at analysere film og som kan give mig nogle ideer. (filmen varer cirka 3 min.) Jeg har selv lavet en analyse af den, men vil gerne se om I måske har nogle andre gode og vigtige ting at tilføj... -
hjælp- haster......
ForumindlægHej. jeg ville høre om der evt er nogen af jer der kunne hjælpe mig i gang med en artikel jeg skal ha´ skrevet i dansk her til efter ferien. Opgaven lyder som følgende: skriv til avisen en diskuterende artikel om sproglig manipulation. som en del af besvarelsen skal du redegøre for og sammenlign...
