Søgning på: fysik disposition 10 klasse. Resultater: 16761 til 16780 af 70316
-
Projektopgave
ForumindlægHej alle. Jeg går i 9. klasse i folkeskolen, og her i uge 10 har vi projektopgave. Overemnet er "sammenhængen mellem ... og ..." Jeg har valgt sammenhængen mellem danskernes følelser under Besættelsen og under Den Kolde Krig. Derfor har jeg et par spørgsmål, som jeg gerne vil have lidt ... -
Er drikkevaner uafhægnige af køn?
ForumindlægEn klasse vil undersøge, om drikkevaner er uafhængige af køn. Drikkevarerne inddeles i tre grupper: Drikker ofte, drikker en gang imellem, drikker aldrig. Resultatet af elevernes undersøgelser fremgår af følgende tabel: 335 elevers fordeling på drikkevaner: Drikker ofte ... -
Korte sætninger der skal oversættes!
Forumindlæg1. Hej mit navn er Jacqueline og jeg er 15 år gammel. 2. Min drømmestilling er at være advokat, fordi jeg synes det er vildt interessant at diskutere folks rettigheder. 3. Min fremtidsdrøm er at blive advokat og at rejse verden rundt. 4. Jeg håber, at alle mine drømme vil gå i opfyldelse.... -
Er min karakter fair?
ForumindlægHejsa :) Jeg har lige fået en stil tilbage som jeg selv er yderst tilfreds med og mener går ud over det niveau vi har lært om emnet (retorik) i klassen. Men.. Jeg har fået 4, og faktisk ret uenig i den karakter - og har iøvrigt altid ligget på 10 - 12 i skriftlig dansk. Jeg er ofte ikke helt på... -
Hjælp - Sandsynlighedsregning
ForumindlægHej. Jeg er kommet til den sidste opgave i min matematik aflevering og ved ikke hvordan jeg udregner opgaven. Jeg har spurgt min matematiklærer, men hun fortæller mig, at jeg ikke behøver at kunne udregne alle opgaver og hjælper ikke. Desuden har også... -
Kan jeg vende tilbage i 3.g?
ForumindlægHej. Jeg er en 17 årig, som går nu i 1.g på gymnasiet, efter at have været i USA et år. Det er der jeg kommer fra (mit hjemland, om man så må sige) og er flyttet til danmark for 5 år siden. Jeg tog 10. klasse i Californien, boende hos min far, og er nu vendt tilbage til Danmark. Jeg startede på ... -
Heeej jeg har samf eksame mudntligt
ForumindlægSamfundsfag: Manglende ligestilling i Danmark Dette er en mini-udgave af prøven i samfundsfag. I er blevet præsenteret for en lang række eksempler på, at kvinder ikke behandles på lige fod med mænd. Find selv et eksempel på manglende ligestilling i Danmark. Eksemplet skal være nutidigt. I s... -
Efterspørge at dumpe et fag i gym?
ForumindlægKære alle Jeg er en elev, der søger, efter at få så højt et snit som muligt, når jeg går ud af gym. Som det står til på nuværende tidspunkt, så ender jeg med at få 10 i faget erhvervsjura på C-niveau, men eftersom at jeg ikke kan løfte faget til B-niveau, så kan jeg ikke påvirke min karakter for ... -
Kapitalfremskrivning 3
ForumindlægKan nogen hjælpe? Opg lyder sådan: En investeringskonto gav i de første 5 år et gennemsnitlig afkast på 5 % mens afkastet i de næste 5 år var på 15% i gennemsnit. Bestem den gennemsnitlige forretning pr.år i hele 10-årsperioden. hvad skal det gennemsnitlige forretning per år være i de næste 10 år... -
f'(x) rettelser
ForumindlægKan det passe at: c)( 8x ^ 7 ) – ( 5x ^ 2) f’(x) = (8*7*x^(7-1)) – (5*2*x^(2-1)) = 56x^6 – 10x^1 = 3.08x^10 f'(x) = Og kan dette passe? d)1 / x F= f(x) / g(x) F’(x) = (g(x)*f’(x) – g’(x)*f(x))/(g(x))^2 f’(x) = (x*1 – 0*1)/(x^2) = x/(x^2) f'(x) = -
Differentialregning
ForumindlægJeg har en opgave hvor jeg skal anvende differentialregning: En sten kastes op i luften. Udgangsfarten er 10 m/s, så man kan betegne dens højde h(t) som h(t)= 10t - 5t^2, hvor t er tiden i sekunder efter at stenen er kastet. 1: Hvor længe stiger stenen? 2: Hvor højt når stenen? Hvordan skal k... -
Bestem en forskrift for funktionen f(x)
ForumindlægHej jeg har fået en matematik opg for men forstår ikke rigtig. Omkostningerne ved produktion af en vare kan beskrives ved en lineær funktion f (x) = ax +b , hvor x angiver den producerede mængde i stk., ag f (x) angiver omkostningerne i kr. Det oplyses, at omkostningerne ved en produkti... -
Gør rede for.
ForumindlægNogen derude som vil hjælpe for er virkelig lost i denne opgave forstår ikk noget af det, kunne være rigtig rart hvis nogen ville hjælpe? En æske uden låg foldes af et stykke pap, figuren viser papstykkets mål. Æskens hæjde er x (cm) a)Gør rede for, at æskens rumfang R(x), målt i cm^3, er b... -
Dilemma i 2.g :-(
ForumindlægJeg står i det dilemma, at jeg ikke er særlig glad for mit gymnasium. Jeg er blevet kastet rundt mellem skolerne i min kommune, hvorefter jeg er endt i en klasse som jeg ikke hører til i. Jeg har ikke kunnet tage mig mod til at stå frem overfor mine forældre, at jeg er malplaceret. Jeg havde va... -
Kullagsmodstand
ForumindlægHej SP En kullagsmodstand er mærket med fire ringe: gul, grøn, orange og sølv. Hvor stor er modstanden? Mit bud: Gul: 4 Grøn: 5 Orange: 1KΩ (1000Ω) Sølv: ± 10% 45KΩ ± 10%? 45KΩ * (0,10) = 4,5 KΩ 45 KΩ ± 4,5KΩ 40,5 KΩ 49,... -
Mindste fælles multiple (øv. 15)
ForumindlægHej Bevis at to hele tal forskellig fra 0 har b°ade en største fælles divisor og et mindste fælles multiplum. Find disse størrelser for tallene 10 og 15. Jeg tænker Den største fælles divisor er (a,b)=d. Den mindste fælles multiplum må bare være produkteret af a og b for tallene 1... -
Funktion
ForumindlægHej Alle er det nogle der kam hjælpe mig med at finde en rigtigt funktion forskrift hvis jeg har : Jeg vil meget gerne at har funktion forskrift som er f(x) = ...?? Jeg er klar over at jeg kan sætte 2 som potens i højre side . men mit k er konstant så så vil der være f(x) = (-4,664 *1... -
Digt: Da jeg var syg - Simon Grotrian
ForumindlægHey Der skulle vel aldrig være nogen som på et tidspunkt har analyseret digtet "da jeg var syg" af Simon Grotrian???Har læst det nogle gange og fatter virkelig minus...håber der er nogen som kan give min lidt inspiration ;)Mvh Eva -
Lidt blandede øvelser
Forumindlæg1) x^2-6x-7=x^2-7x-x-7=x(x-7)-1(x-7)=(x-7)(x+1) 2) 3=10^x x=log(3)/log(10) x=0,47. Har fundet resultatet ved hjælp af logaritme, har jeg udeladt nogle specielle tegn, som jeg skulle have inkluderet? 3) 1,8=10^x-3 log(1,8)=(x-3)*log(10) (x-3)=log(1,8)/log(10)+3=3,26 4) Hvilke tal opfylder l... -
Matemariklærer - mat a - krav til at undervise - HASTER
ForumindlægHer er din tekst med forbedret struktur, klarhed og korrekt stavning: --- **Hej** Jeg har Matematik A, men står i en frustrerende situation med en lærer, der ikke har styr på det grundlæggende matematik og ofte laver fejl. Nogle gange opdager han dem ikke før modulet er slut—medmindre vi påpe...
