Søgning på: kemi a eksamenssæt 2015. Resultater: 16801 til 16820 af 152921
-
2 linginger 2 ube
Forumindlæghar: 1: 2=b*2^a 2: 16=b*4^a ísolere b i nr 1 b=2/2^a sætter ind i nr 2 16=2/2^a * 4^a men så kan jeg ikke komme vider, hvis tælleren var 1 kunne jeg vil lave det om til 2^-a -
areal af en trekant
ForumindlægKan man KUN bruge denne formel, hvis der er tale om en retvinklet trekant: A=(1/2)*g*h -
Er jeg egnet til jurastudiet?
ForumindlægHej og godt nytår studieportalen! Jeg er en 18-årig pige der går i 2. HF. Jeg overvejer, at søge ind på jurastudiet, men jeg er i tvivl om jeg er egnet, eller om det vil være en fordel for mig at bruge et sabbatår på b.la. at læse nogle fag op. Fag jeg har/har afsluttet: Dansk A, engelsk B, hi... -
MEga dilemma! :(
ForumindlægVi havde i mandags en kemi prøve omhandlende oxidationstal og redoxligninger, hvilket ikke gik særlig godt, især fordi jeg ikke havde skrevet det i lektiebogen, så havde ikke læst på det og anede intet! Det værreste er så at jeg ligget til et 10-tal og er 99,99% sikker på at jeg ikke får mere e... -
Bestem hastighedskonstanten k
ForumindlægNogen der kan hjælpe med delspørgsmål d) i vedhæftede opgave? -
adganskrav til medicin
ForumindlægHej derude.. jeg er civilingeniørstuderende og har lige et sp'ørgsmål som i evt. kan være med til at svare på.. har faktisk gået og tænkt lidt over hvorfor snittet til medicin er faldet så drastisk her i sommers? Tror i evt. at snittet vil stige til sommer 2009? håber i vil være med på en... -
P2O5
ForumindlægEhmm... Er der nogen som kan tegne mig elektronprikformlen for P2O5???Tak på forhånd -
Privat fysiklærer?
ForumindlægHej, Jeg skal snart op til min fysik eksamen, og dertil skal jeg lave synopser til alt i pensum. Men da jeg desværre føler jeg ikke har lært så meget i skolen, ville jeg finde en privat fysiklærer der kunne hjælpe mig med dette. Tænke på om nogen kendte et sted eller nogle der kunne hjælpe mig me... -
Metode
ForumindlægEr der evt. en der kan forklare forskellen på kvalitativ og kvantitativ ? -
Hydrogenbindinger - glucose
ForumindlægHej :) jeg har en kemirapport for, hvor jeg bl.a. skal besvare følgende spørgsmål: Hvorfra og hvortil er det muligt at danne hydrogenbindinger mellem to glucosemolekyler? I amylose er der bindinger ved 1. og 4. C-atom, og ved amylopectin er der bindinger ved 1. og 6. C-atom. Er der andr... -
International Baccalaureate (IB)
ForumindlægHey alle sammen,Jeg kunne rigtig godt tænke mig at høre om, hvordan det er at tage ib. Nogle derude som vil fortælle (udfra egne erfaringer eller bare det de i hvert fald ved)?Hvad skal være opmærksom på? Hvad er fordelene og ulemperne? Osv. osv./tak -
Hvilken prøveform?
ForumindlægJeg har brugt meget af denne morgen på at diskutere med nogle venner, hvilke form for test/prøver, der er bedst.Der er IKKE tale om afsluttende eksamener eller årsprøver...Her er nogle af de muligheder vi diskuterede:1) Uforberedt prøve u. noter2) Uforberdt prøve m. noter3) Forberedt prøve u. not... -
Bachelor og sidefag
ForumindlægHej SP. Jeg er ikke blevet meget klogere af at kigge på AAU's hjemmeside. Derfor spørger jeg jer; kan man tage hvilken som helst af deres bachelorere, med hvilket som helst sidefag? Er det svært at overskue at have både en bachelor og et sidefag - har man dem overhovedet på samme tid? På f... -
I er alle kloge
Forumindlæg--||-- -
Reduktion af kaliumpermanganat
ForumindlægHallo. Jeg i en opgave til på mandag beregne, hvor mange sulfitioner, der skal til for at reducere en permanganation til en Mn2+ ion, men jeg er ikke sikker på, hvordan jeg skal gøre. Der står, at jeg skal bruge tre reaktionsskemaer, som jeg har afstemt. De står her: H_2 O+2MnO_4^- (aq)+SO_3^(2-... -
Mælkesyre PH-værdi og mælkeallergi
ForumindlægSkader mælkesyre mine tænder? Jeg er 95 procent sikker på at jeg har mælkeallergi og desuden meget lav tolerance for lactose.. Jeg har prøvet at undgå mælk i min mad men det er svært.. Og jeg synes jeg kan mærke det tydeligt fordi jeg for ekstra slim i halsen som generer mine tænder.. Omvendt ha... -
Elektronprikformler
ForumindlægEr godt klar over at jeg har med Calcium. men hvordan tegner jeg formen? På forhånd tak :) -
Nogen der starter på fysik-studiet på KU til september?
ForumindlægJa, som overskriften siger :). Er der nogen herinde der ligesom mig skal starte med at læse fysik på Københavns Universitet til september? Synes det kunne være spændende allerede nu at finde nogle af sine fremtidige studiekammerater. Mvh. Dennis Hansen -
Gibbs-energi og entropi
ForumindlægReaktion: 2 NO (g) + 2 H2 (g) ---> N2 (g) + 2 H2O (g) delta So = - 0,1138 kJ/(mol*K) delta Ho = - 662,2 kJ/mol delta Go = - 612,4 kJ/mol Ud fra fortegnet på den molare entalpitilvækst kan jeg se, at det er en endoterm reaktion. Entropien er negativ, hvilket betyder, at reaktionen ikke kan ... -
Tiden
ForumindlægMit spørgsmål er ret simpelt. Hvis tiden rent matematisk kan opdeles i uendeligt mange små tidsenheder, hvordan kan tiden så nogensinde nå at gennemløbe alle disse tidsenheder? Eller mere konkret: Vi har 1 sekund. Det splitter vi op i uendeligt mange små bidder. Det betyder, at for at tiden gen...
