Søgning på: srp engelsk psykologi. Resultater: 16801 til 16820 af 33479
-
Siger man 'De' til lærerne i USA?
ForumindlægJeg er i gang med at skrive en dansk historie, der foregår i USA, og så kunne jeg godt tænke mig at vide om, man sagde 'du' eller 'De' til sin lærer. Det hedder jo det samme på engelsk, så jeg er lidt usikker. Tak på forhånd! -
Artikel - Hjælp søges:) - HURTIGT!!!!
ForumindlægHej. Jeg har en engelsk (artikel) aflevering til i morgen. Artiklen skal handler om en kendt person som har problemer i sit liv. Kunne være rart med feedback. Mit mål er at komme op på et 10 - tal, er det muligt? -
Hjælp til forbedring af taksonomiske underspørgsmål
ForumindlægKære person der læser det her nu Jeg kunne virkelig godt bruge nogle forslag til hvordan jeg kunne forbedre mine understående spørgsmål, så de er ophøjet til et bedre taksonomisk niveau. Min sag omhandler storbranden i London i 1666 og selve AT emnet omhandler katastrofer. Det vigtige for hoved... -
hjælp med spørgsmål
ForumindlægI 1866 og 1867 fulgte jeg England jorden rundt: Overalt var jeg i engelsktalende eller engelsk-regerede lande. Selv om jeg bemærkede, at klimaet, jorden, skikkene, at blandingen med andre folkeslag havde ændret blodet, så jeg også, at i grunden var racen altid den samme. Den idé, som overalt på ... -
stil
ForumindlægArrh ! Jeg stinker rigtig meget til engelsk men alligevel brugte jeg ordbogen fordi den er meget nødvendig..! En prof. til engelsk der kan klare d niveau?? En som vil rette min stil! Vil blive meget glad! -
Har brug for lidt sparring mht. SSO
ForumindlægJeg er ved at afslutte min HF og skal skrive SSO. Ved ikke om det er det "klassiske" gyms svar på SRP. Pga. forskellige omstændigheder har jeg afsluttet hele HF som fjernstudie. Jeg har fået merit i enkelte B fag. Erhvervsøkonomi og Spansk. Derudover har jeg afsluttet Historie B og Mat... -
Cubakrisen
ForumindlægHej. Jeg er ret sikker på at jeg gerne vil skrive SRP om Cubakrisen, da jeg synes det er det mest interessante. Jeg har valgt fagene Samfundsfag A og Historie A. Jeg dog ved at være kørt helt død i at finde en problemformulering og de dertilhørende ca. 3 underspørgsmål (redgørelse, analyse, disk... -
membranproteiner
ForumindlægHej. Jeg er i gang med at oversætte noget om proteiner som jeg skal bruge til min biologiaflevering men ærligt talt så er engelsk ikke en af mine stærke sider så derfor vil jeg spørger om der ikke er nogen som kan hjælpe mig med at oversætte det her fra engelsk til dansk. Jeg har selv prøvet men ... -
Ret oversættelse.
ForumindlægHej jeg har fået en tekst på engelsk, som skal oversættes til Dansk. Jeg har lavet det, men vil gerne have at nogen af jer derude vil rette den og finde mine fejl :) på forhånd tak : Christmas is Britain's most popular holiday. Its traditions and early ceremonies were rooted in pagan beli... -
Oversættelse
ForumindlægOversættelse fra dansk til engelsk plzzz hjælp med at rette den; Danske version: Harold var godt sur. Hans cykeltur var gået helt i vasken! Han havde virkelig glædet sig til at prove sine nye, rode cykel, og turen fra Birmingham til landsbyen Knowle, ti kilometer uden for Birmingham centrum, va... -
Rettelse af stil
ForumindlægHej, Jeg ville gerne spørge om nogen ville være sød at rette min engelsk stil.. Og så har jeg et spørgsmål: Sætter man komma på engelsk som på dansk, fordi så vil jeg gøre det efter den er blevet rettet..? My stay in England will absolutely never be forgotten. It was one of the best experie... -
Kvote 2
ForumindlægDer er planer om, at optagelsessystemet til de videregående uddannelser skal ændres. Det bliver formentlige mere besværligt at komme ind via kvote 2 i fremtiden, men er det en ønskelig udvikling?Personligt mener jeg ikke, man skal ændre på antallet af personer, der bliver optaget gennem kvote 2, ... -
optagelse på medicin
ForumindlægHej med jerEfter at havde læst debat https://www.studieportalen.dk/forum/viewtopic.php?t=230888, faldt det mig ind at der var et par stk der også vil søe ind på medicin..Det ville jeg også selv, men jeg har nok ikke gennemsnittet, derudover skla jge tage nogle sygeeksaminer i aug/sep efter ferien... -
Utilfreds over eksamensforløb i DIO
ForumindlægHej Jeg har lige været oppe i dio-eksamen, hvor jeg har fået en karakter, som jeg ikke mener afspejler min egentlige præstation. I mit eget oplæg kom jeg efter min mening ind på alle punkter som står skrevet i bekendtgørelsen: "Bedømmelsen er en vurdering af, i hvilket omfang eksaminande... -
'ordet etc. står for'
ForumindlægHvordan siger man 'ordet etc. står for' på engelsk? "The word etc. stands for ..." -
En som er sød og hjælpe ? :)
Forumindlæghej folkens :) Jeg har lavet en engelsk aflevering på en a4 side, er der en som gider at rette fejl evt give respons ?? :) håber på hjælp, det haster -
Fluernes herre?
ForumindlægHej alle? Jeg har fået en masse spørgsmål jeg skal have hjælp til, de er alle til bogen 'fluernes herre', men de handler ikke alle om selve bogen (: Spørgsmål: 1: Findes der uhyrer, og hvad er de i givet fald? 2: Er Simon syg og bilder sig noget ind, eller har han som den eneste forståe... -
Fedme - et samfundsproblem med teori?
ForumindlægHej! Jeg skriver en opgave i samfundsfag som hedder krontrol eller tillid.. I et spørgsmål skal jeg undersøge hvad der af materialet i et bilag kan udledes om fedme i Danmark. Indtil videre har jeg redegjort for bilagene.. Men jeg ved ikke lige hvordan jeg kan koble teori på.. Er der nogle ... -
4 i min DHO opgave??
ForumindlægHej allesammen. Jeg har lige fået DHO opgave tilbage, og mange har fået en karakter på 7 eller over. Min lærer er meget subjektiv i sin bedømmelse, og jeg har fornemmet hele forløbet igennem at han ikke synes om mit emne i det hele taget. Jeg har så fåret 4 og jeg forstår det slet ikke, har gjort... -
Rygning som emne med et fokus på nikotin (Kemi A og Biologi B)
ForumindlægHej Tror i rygning som emne med et fokus på nikotin (Kemi A og Biologi B) er et godt emne? Hvilke ting kunne man komme ind for en god opgave? Har i forresten andre bud på gode emner, hvor Kemi A og Biologi B indgår? Tak på forhånd :d
