Søgning på: tove ditlevsen de evige tre. Resultater: 16801 til 16820 af 19441
-
Induktion kraftværker
ForumindlægHey Jeg er i gang med at skrive min eksamensopgave omkring elektromagnetisme og induktion. I den forbindelse kunne jeg godt tænke mig, at skrive noget omkring den måde de laver strøm på vha. induktion. Jeg har rimelig godt styr på induktion og det, men kunne godt tænke mig at finde et sted ... -
Syntese af ferrosulfat
Forumindlæghvordan laver man gør man her? Masse jern, (ståluld): 3,00 g. Masse, (teoretisk), af FeSO4 • 7 H2O: Masse, (teoretisk), af FeSO4 • 4 H2O: Masse, (teoretisk), af FeSO4 • H2O : -
Drop OD
ForumindlægTjek denne hjemmeside ud og smid noget respons... www.dropod.dk Man kan da kun elske KU? -
matematik
ForumindlægHej jeg har en diff. ligning som jeg simpelthen ikke forsåtr og løse ved at bruge separation of variables. du/dx+((l+1)/x+Z/(l+1))u=0. hjælp -
rækker
ForumindlægHej jeg har nogle egenværdier jeg skal lave om taylor række omkring \epsilon = 0 up til andet orden. mine egenværdier er a1=V(1-epsilon) a2=V/2(3-kvdr(1+4epsilon^2) og a3=V/2(3+kvdr(1+4epsilon^2). Jeg syntes slet det ikke det ligner nogle taylor række jeg kan samligne med, hjælp er på bar bu... -
Kugler - opgave!
ForumindlægHeey! Er i gang med opgaven hér da eksamen nærmer sig (må hellere få lavet nogle opgaver) Men jeg er kommet i lidt problemer. Et højt cylinderglas er fyldt med glycerol. Når en kugle bevæger sig ned gennem væsken, påvirkes den af en gnidningsmodstand, som vokser med kuglens fart. Hvis man slippe... -
kam man få -3 i mundtlig?
ForumindlægHEJ folks. kan det virkelig passe at man kan få -3 til mundtlig eksaminer på gymnasiet? og hvad kræver det? vh Mig -
Funktionsforskrifter . HASTER VIRKELIG
ForumindlægHej. Jeg håber at du kan hjælpe med min opgave. Jeg går i 9.klasse så det må gerne være med et forståeligt matematisk sprog, og gerne meget pædagogisk. Jeg har fået to tabeller /silleben, hvor jeg skal udfylde de tomme felter og skrive en funktionsforskift for dem. Men kan simpelthen ikke k... -
Hvornår er man for gammel?
ForumindlægHej alle. Vi kender alle sammen den der med at man aldrig er for gammel til noget som helst og bla, men må jeg få nogle begrundede (måske ud fra erfaring / bekendte) meninger om, hvornår man er for gammel til at læse til læge? Jeg har ikke haft det nemmeste liv, har det godt idag og på mange måde... -
Mundtlig eksamen C
ForumindlægHej alle, jeg skal til mundtlig eksamen i samfundsfag på onsdag i næste uge. Jeg er monster nervøs, hvilket ikke er helt unormalt. Jeg har 48min forberedelse og eksaminationstiden er 24min. Jeg skal trække "ukendt bilagsmateriale af et omfang på mindre end 2 sider. I tilknytning til temaet s... -
En Københavner i Jylland
ForumindlægHey. Er der nogle, som har analyseret ''En Københavner i Jylland''? Står nemlig og skal op i den til eksamen, og jeg kan ikke helt komme igang. Så hvis der er en venlig sjæl, som vil sende en analyse, ville det være rigtig dejligt. Tak på forhånd -
Bestem vinkel og afstand
ForumindlægHej, har brug for hjælp til denne her opgave ;) -
Verbers placering når der er flere bitsætninger og verber
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg er blevet en smule i tvivl angående verbernes placering. Når der er flere bisætninger og flere verber, hvordan skal de så placeres i sætningerne? Det drejer sig om disse sætninger, som jeg skal oversætte fra dansk til tysk: Tager du bodet, så tager jeg stolene og bærer ... -
Cirkler,linjer,Punkter
ForumindlægHej Allesammen, kan i bl.a hjælpe mig med disse nedstående opgaver, da jeg ikke helt er sikker på metoden! 1. Bestem radius og centrum for nedstående cirkler: c: x^2 + y^2 -2y +1=3^2 d: x^2 +1-2x + y^2 = ( e: x^2 +4-4x+y^2+1+2y=(2*sqrt(2+3)^2 En cirkel har ligningen (x^2 + 10... -
Kombinatorik
ForumindlægEt skakbræt har 8 gange 8 firkanter. Hvis man starter nede i venstre hjørne og skal op i højre hjørne, hvor mange måder kan det gøre på? Man må ikke gå skråt eller baglæns. -
Forståelse af Abstrakt algebra - HASTER LIDT
ForumindlægHej. Jeg er igang med at skrive en afslutende opgave i matematik om Emmy Noether og abstrakt algebra. Jeg er lidt forvirret over hvad det går ud på og kunne godt bruge lidt hjælp til at finde ud af hvordan det bruges og fungerer og om man kan bruge det til noget, hvis man ikke er matematiker el... -
Hjælp til valg af uddannelse efter gymnasiet :)
ForumindlægHej Alle :) Jeg går i 2.g og er en dreng på 17. I mit andet gymnasieår har jeg lært meget om mig selv og dermed også meget om hvad jeg vil efter gymnasiet, men som så ofte har de mange svar bare hjulpet til endnu flere spørgsmål, og det er disse jeg håber I kan hjælpe mig med :) En af de ti... -
Rettelse af Kort oversættelse
ForumindlægFlere og flere mennesker slutter sig til grupper, der dyrker sort magi. Lederen af The British Occult Society er overbevist om, at det skyldes, at mange mennesker savner spænding i deres daglige tilværelse. Han er sikker på, at disse mennesker forestiller sig, at de på den samme måde kan opleve t... -
Finde grænser... opgave
ForumindlægJeg vedhæfter opgaven. Hvordan kan jeg finde grænserne i dette tilfælde? -
Hjælp med at finde grænser
ForumindlægJeg vedhæfter opgaven.. Nogle der kan hjælpe med at finde grænser?
