Søgning på: kemi eksamen 2010. Resultater: 16821 til 16840 af 48240
  • Atomfysik

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg har to spørgsmål ang. kinetiske molekyleteori som jeg håber der er en som kan hjælpe med :) jeg vedlægger et billede af spørgsmålene :) på forhånd tak for hjælpen :)
  • Matematik hjælp.

    Forumindlæg
    Hvordan lyder løsningerne i denne opgave 2? Jeg har siddet med den i et godt stykke tid nu og har dog ikke fundet frem til noget... Nogen der kan hjælpe
  • Lyd

    Forumindlæg
    Mennesker kan høre frekvensområdet fra 20 Hz til 20 kHz. Angiv hvor mange dekader dette område dækker. Hvad betyder det og hvad er svaret? Pls hjælp
  • Omskriv fra eksponentiel notation

    Forumindlæg
    Hej, jeg har fået en opgave hvor jeg skal omskrive: 4.34,2 • 105 5. 2,3 • 10-3 Fra eksponentiel notation. Jeg ved ikke hvordan jeg skal gøre det. Er der nogen der gerne vil hjælpe mig?
  • Si-enhed

    Forumindlæg
    Si-enhed. 0,113 kg V = 12,8 * 10-6m3 = Skal man ikke have= P= Kg/m3 0,113 * 0,0000128 * 10-6 er det ikke rigtigt?
  • hjælp til kemiopgave søges

    Forumindlæg
    Søger hjælp og forklaring til denne opgave: Nitrogen har en opløselighed på 5,3·10?4 M i vand i ligevægt med atmosfæren, hvor partialtrykket af nitrogen er 593 mmHg. Opløseligheden af ren nitrogen ved samme temperatur og et tryk på 760 mmHg er ..... Korrekt svar: 6,8·10?4 M
  • fysik energi

    Forumindlæg
    jeg er lidt usikker på nogl fysik opgaver, jeg har linket et billede af dem
  • HASTER!!!!! Beregning af den ækvivalente dosis

    Forumindlæg
    Hej SP, hvordan løser man nedenstående opgave? Det er opgave 20.30 i basisfysik b. "Technetim-99m udsender gammastråling med en energi på 2.24*10^-14 J. Patienten vejer 60 kg. Beregn den ækvivalente dosis". På forhånd tak.
  • koblede differentialligninger og radioaktivitet

    Forumindlæg
    er der nogle der har skrevet om dette før? eller ved hvordan man kobler dette sammen, jeg er helt lost :(
  • spændingsforskel

    Forumindlæg
    En elektron løber fra en minuspol til en pluspol inde i et røntgenapparat. Derved får den en kinetisk energi på 8,0 fJ. Præfikset f kaldes femto og står for 10−15, så 8,0 fJ er 8,0 *10-15 J. Hvilken spændingsforskel er der mellem polerne i røntgenapparatet?
  • Belysning af en overflade

    Forumindlæg
    Hej, kan en forklare mig denne opgave?
  • Opgave om Atombombe

    Forumindlæg
    Har brug for hjælp med at løse opgave 2 og 3, har fået lavet opgave 1 :)
  • cirkler og linjer

    Forumindlæg
    Hejj, jeg har det lidt svært med denne opgave. Jeg har virkelig brug for jeres hjælp Jeg føler at der er noget der skal omskrives først men ved ikke hvad eller hvordan. Opgaven er vedhæftet
  • Hvor mange molekyler er der i ovenstående eksempler?

    Forumindlæg
    Nogen er kan hjælpe mig med følgene opgave? 1) Beregn massen i følgende stof: 0,023mol CH3OH 2) Hvor mange molekyler er der i det ovenstående eksempel?
  • Hvidhvaler

    Forumindlæg
    Tabellen viser antallet af hvidhvaler i et bestemt område af GrønlandÅr: 1982 1994 1999Antal: 19682 10230 7941I en model antages det, at antallet af hvishvaler efter 1999 aftager med 500 om året.Bestem, hvor mange hvidhvaler der ifølge modellen vil være år 2010 ?Hvornår vil der ifølg...
  • Optagelsesprøve STX

    Forumindlæg
    Hej.. Jeg skal på nær snart til optagelsesprøve. - Jeg ville lige høre om, I som har været til optagelsesprøve i forrige år måske kunne hjælpe mig? Jeg vil virkelig gerne vide, hvad lærerne/censorne skal spørge mig om? Altså, hvilket spørgsmåle kunne de finde på at stille mig? Jeg skal op i matem...
  • Tage et fag et ekstra år..

    Forumindlæg
    Jeg står til at Dumpe Dansk A.. men klarer mig godt i alle andre fag.. Det er virkelig irreterende at Dansk skal trække mig ned.. Så jeg ville spørge om tage eksamen i alle de andre fag, og tage Dansk A et ekstra år, og derved tage eksamen på det bagefter..
  • Hvad er din plan ?

    Forumindlæg
    Hej, jeg går selv i 3.g og regner med at begynde på Handelshøjskolen i Kbh. (HA) efter sommerferien. Jeg vil gerne have en uddannelse, der er brugbar i erhvervslivet og som kan lede til en spændende og forhåbentlig international karriere.Jeg er dog alligevel ikke helt sikker og kunne godt tænke m...
  • Opgaver uden hj. midler

    Forumindlæg
    Er der nogen som sidder inde med opgaver uden hjælpemidler til et-årigt A-niveau??Gerne med svar!! ;P
  • Selvstuderende

    Forumindlæg
    Er der nogen der ved det indebærer at være selvstuderende i gymnasiet? Skal man møde til timer? Skal man aflevere opgaver?

Søgninger relateret til kemi eksamen 2010