Søgning på: tove ditlevsen de evige tre. Resultater: 16821 til 16840 af 19441
-
Grammatik i oversættelse
ForumindlægHej, er der nogen, der kunne kigge det her igennem for mig? Det er ikke en del af en aflevering, men noget jeg har oversat frivilligt, da jeg er meget nervøs for min nærtforestående eksamen. -
sunni og shia? indviklet. .:d
Forumindlæghej.. hvad er forskellen på sunni og shia muslimer? Altså jeg ved at shia ville have at Muhammed svigersøn/fætter Ali skulle være kalif efter muhammed og sunniere ville have en der havde mere efaring. :) -
Andengrads funnktion "hjælp til skæringspunkt"
Forumindlæghar problemer med mit matematik Forklar grafisk og analytisk (dvs. ved beregning) hvordan to andengradsfunktioners skæringspunkt(er) findes. Forklar grafisk og analytisk (dvs. ved beregning) hvordan skæringspunkter imellem en andengradsfunktion og en lineær funktion findes. på forhånd tak for ... -
Selvmord :S
ForumindlægHey allesammen!! Jeg har et spørgsmål til Jer :) Mener I, at selvmord er en forbrydelse? Synes I, at der er en retfærdiggørelse i at begå selvmord? Knus Artemis -
Velfærdsstaten i det 20. årh.
ForumindlægHejsa! Jeg har lige trukket Velfærdsstaten i det 20. årh., hvor politikere som Jakob Knudsen, K.K. Steincke, 1930ernes kriselovgivning (kanslergadeforliget), Poul Møller og hvor bl.a. Lars Løkke Rasmussen snakker om den internationale krise, er teksterne som jeg har. Nu er historie/samf ikke min... -
Samfundsfag i gymnasiet.
ForumindlægHej folkens! Jeg vil gerne høre om der er nogen af jer derude der ved sådan ca. Hvilket niveau Samfundsfag det ligger på i gymnasiet. Fordi jeg vil gerne forberede mig inden jeg starter næste år. Jeg kender en del til samf selv, men jeg vil gerne lige høre hvilke emner jeg skal forberede mig på i... -
Bedste slanketips
ForumindlægNogle af jer der har gode slanketips? Dårlige eller usunde- kom med dem?! -
Livets opstandelse.
ForumindlægHvorfor er mennesket opstået, hvad er vi her for? Hvad er meningen med livet på jorden? Vil gerne hører jeres meninger i min rapport ;) -
Matematik på STX?
ForumindlægHej, jeg skal begynde på STX efter sommerferien, hvor jeg har valgt at tage studieretningen; Samfundsfag A, Engelsk A og Matematik B. Mit spørgsmål er så .. er matematik på B-niveau svært? Jeg er personligt ikke "fantastisk god" til matemaitik, så jeg er en smule bange for sværhedsgrade... -
Sum af summarum
ForumindlægOgså bragt i Gymnasieskolen d. 15-05-08 På en kærkommen og snarligt forekommende dato bliver undertegnede student fra Rødkilde Gymnasium i Vejle. Jeg og min årgang rundt omkring i landet bliver den første årgang med et afgangsbevis fra den nye gymnasiereform. Vores rektor satte prædikatet &rsq... -
novelle (Hurtigt Svar)
Forumindlæghej jeg har problemer med at analyser novellen lønningsdag af martin andersen nexø. nogle der kan hjælpe? skal op imorgen så det ville være en stor hjælp... tak på forhånd -
Er det muligt at få 12 med 2 fejl?
ForumindlægHej. Jeg har for nylig været til årsprøve i mat c>b, hvor der var 20 spørgsmål i alt i prøven. Jeg har efterfølgende lagt mærke til to dumfejl, jeg har lavet, da jeg helt har glemt en af opgaverne og lavet en mindre regnefejl i en anden. Det, jeg gerne vil vide er, om det - på trods af 2 fejl ... -
ligninger m ubekendt mv.
ForumindlægHej. Jeg har brug for eksempler gerne flere eksempler. på hvad en ligning med ubekndt er og med betydende cifre. Gerne hvordan den løses?Helst med god forklaring så det er let at forstå. Desuden må i også gerne komme med links der kan forklare brøkregninger, potensregneregler , priotering af reg... -
Brøker
ForumindlægHvordan regner man de her brøker ud ? 1) 24 3/4 + 6 1/2 2) 5/8 + 3 1/2 - 2 3/4 3) 4 2/3 - 8 1/6 + 7 1/3 - 1 5/6 -
nogen som vil rette grammatik ?
ForumindlægHej søde mennesker vil i ikke lige rette mine grammatik og stavefejl hvis der er nogle? A: Jeg har været kærester med en pige i 2 år. Vi var rigtige glade sammen og jeg havde altid en forestilling om at hun var kvinden i mit liv. Den som jeg vil dele resten af mit liv med. Jeg havde h... -
Addition og kondensation?
ForumindlægVinylidenchlorid (VDC) er trivialnavnet for CH2CCl2. Stoffet fremstilles ud fra vinylchlorid gennem to syntesetrin: CH2CHCl + Cl2 --> CH2ClCHCl2 (I) CH2CLCHCl2 --> CH2CCl2 + HCl (II) Angiv reaktionstype for hvert af de to syntesetrin. Mit Bud: reaktion 1 er en addition reaktion 2 er en... -
Eksamen på b-niveau
ForumindlægHej! Jeg har fysik på b-niveau. I morgen skal jeg til mundtlig fysikeksamen. Jeg har fået 12 i mundtlig fysik og 12 i skriftlig fysik. Hvis nu jeg går hen og får fx 7 i morgen i mundtlig fysik, hvilke karaktere vil så gælde, når min snit bliver beregnet? Håber nogen kan hjælpe mig :) ... -
Kan det være rigtigt!?
ForumindlægMin samfundslærer sagde i dag, at man slet ikke behøver have samfundsfag for at blive advokat? Kan det passe!? -
Meningen med livet?
ForumindlægOla alle folkens :D Jeg vil lige høre om der var nogle af jer der kunne fortælle mig hvad meningen med livet egentlig er? Altså hvad er meningen? Malfoy -
Komplimenteringen
ForumindlægDa jeg endeligt har fået LaTeX til at virke (tror jeg), vil jeg gerne høre lidt om komplimenteringen, da jeg har lidt problemer med den.. Jeg har lavet en prøve fil og kaldet den "latex45", men tilsyneladende gemmes den ikke i .tex-formatet når jeg trykker C-x C-s. For når jeg via cmd ...
