Søgning på: molins model forklaring. Resultater: 16841 til 16860 af 26896
-
Intermolekylære kræfter og kogepunkt?
ForumindlægHej :D Jeg har lidt problemer i øeblikket, da jeg sidder med en kemiaflevering.. En af opgaverne går ud på, at jeg har fire forskellige stoffer med samme molekyleformel, nemlig C3H8O, og sidder fast her.. Jeg har fundet de tre stoffer, og skal nu forklare ud fra de intermolekylære kræfter, hvorfo... -
Holdninger til ungdomskriminalitet
ForumindlægHej. Jeg skriver lige pt. studieretningsprojekt om ungdomskriminalitet i samf. og hist., med udgangspunkt i udviklingen indenfor de seneste 10 år. Mit problem er, at jeg ikke kan finde materiale om befolkningens (danskernes syn) på straf og kriminalitet i det hele taget. Godt nok har jeg fund... -
Genetik - Hjælp !
ForumindlægSkal svare på følgende spørgsmål: 1) I forbindelse med spredning af resistens mod bestemte antibiotika ser man undertiden at en population af bakterier meget hurtigt bliver resistente. Meget hurtigere end man ville forvente, hvis bakterierne skulle arve en resistens fra bestemte "forældre&q... -
x^2 kan ikke blive negativ
ForumindlægJeg har to opgaver: x^2 kan ikke blive negativ Redegør for (dvs forklar) at et tal ganget med sig selv altid er enten positivt eller nul. Hvad er forklaringen til det? Jeg ved bare at - * - giver +, fordi det siger regnereglen. Og jeg ved at hvis man ganger med 0, så giver det nul. Lidt... -
Sugepumpe
ForumindlægHej Har en opgave som jeg ikke kan løse, håber at nogen vil hjælpe. Sugepumpe er en ældgammel pumpetype. Når stemplet trækkes op, skabes der et undertryk i røret under stemplet, og atmosfærens tryk presser vandet i pumperøret op. Ventiler søger for, at vandet ikke løber tilbage, men presses o... -
Smelte- og fordampningsvarme!
ForumindlægSMELTE- OG FORDAMPNINGSVARME I DAGLIGDAGEN Giv en forklaring på følgende fænomener: a) Når du føntørrer dit hår, føles luften først rigtig varm, når håret er tørt. b) Du bliver mere forbrændt på hånden, når den rammes af vanddamp, end når den rammes af kogende vand. c) Når den først... -
Kvadratsætninger med flere led
ForumindlægHeeej allesammen. Og rigtig god påske. Sidder og læser lidt op på matematik til terminsprøven, og har fundet ud af at der i mine bøger intet står noget om kvadratsætninger med flere led. Er der nogen der ligger inde med en forklaring eller en konkret formel for dette? Her her I nogen eksempler, s... -
Nordkraft - hjælp
Forumindlæghej. jeg sidder og har set filmen og læst bogen: Nordkraft - men der er nogle ting som jeg ikke helt forstår. håber nogle vil hjælpe mig, hvis i har læst eller set Nordkraft et spørgsmål er: i romanen fader Frank bare ud af handlingen og allans liv. i filmmanuskriptet køber allan sig fri ved at b... -
sammenhæng ml y og x^(-1) - ARGH!
ForumindlægHej Jeg skal til terminsprøve i matematik a-niveau i morgen og sidder og bakser med følgende opgave: Om to størrelser x og y oplyses, at der er en lineær sammenhæng ml y og x^(-1). Jeg har fået oplyst, at x1=1 og y1=-1 samt at x2=3 og y2=-3. Bestem en ligning, der beskriver sammenhængen mellem x ... -
Har lavet et forsøg jeg skal ha hjælp til at forstå
Forumindlægopgaven lyder, "vi vil i dette forsøg undersøge, hvorledes et stof opvarmes som funktion af tiden" - Vands varmekapacitet. Vands start vægt i kruset "236.2g" udover det har jeg nogle værdier: a = for hvert sek varmer den vandet 0.421 C op. b = start temp 29? på... -
ekstremsport
ForumindlægHej :) vil høre om nogle har noget erfaring med nedenstående synsvinkler som de gerne ville dele? -Gør rede for ændringer i identitetsdannelsen i det moderne samfund -Hvad er en Ironman, og hvilke fysiologiske krav stilles til en person, der vil kunne fuldføre en Ironman? kom herunder ind på fy... -
Ligninger!
ForumindlægDet her er de 2 sidste opgaver, som jeg ikke forstår helt i min blækregning! Kan jeg få en løsning og forklaring, tak (: Opgave 1) Hans går 112 km på 5 dage. 1. dag: 36km 2. dag: 9km. Mindre en første gang. 3. dag: 21km 4 og 5 dag. går han lige langt. hvor mange km. går hans den 5 dag? opgave ... -
Titrering af phosphorsyre
ForumindlægJeg har titreret phosphorsyre, og jeg skal nu finde ud af, hvorfor 3. ækvivalenspunkt ikke er synligt på titrerkurven. Til dette har jeg svaret: På titrerkurven kan ses to pH-spring. Ifølge teorien bør der være et tredje pH-spring, men dette er ikke synligt. Dette skyldes den store værdi for pKs3... -
seglcelleanæmi
ForumindlægHej, håber virkelig i kan hjælpe mig for er helt lost i nogle opgaver i en aflevering omkring seglcelleanæmi, - de lyder som følgende: Man forsker i, hvordan man kan behandle personer, der har seglcelleanæmi. Man har bl.a. afprøvet homonet erythropoietin, der forøger dannelsen af røde blodle... -
HJÆLP !! seglcelleanæmi
ForumindlægHej, håber virkelig i kan hjælpe mig for er helt lost i nogle opgaver i en aflevering omkring seglcelleanæmi, - de lyder som følgende: Man forsker i, hvordan man kan behandle personer, der har seglcelleanæmi. Man har bl.a. afprøvet homonet erythropoietin, der forøger dannelsen af røde blodlegem... -
funktion - tabel
ForumindlægOpretter nyt spørgsmål da vedhæftede fil ikke virker Se vedhæftede fil. a) f(0), defination: xo = 1 dis. (r+1)0=1 b= 511 f(1) = 697 697 = 511 * a1 <=> a= 697 / 511 <=> a= 1,36399 Har brug for hjælp til forklaring. Hvordan kan jeg forklare det jeg har gjor... -
Kortfattet gennemgang af differentialligninger og uddybning af forberedelsesmaterialet?
ForumindlægJeg er selvstuderende og har slacket lidt af på disse 2 emner, og min skriftlige eksamen ligger her den 24. maj. Jeg har desuden en opmærksomhedsforstyrrelse. Forklaringerne i min bog er meget lange og opbygger ikke et ordenligt fundament før den begynder at smide eksempel efter eksempel i hovede... -
Hjælp til n´te grads polynomiet og betydning af x^n.
ForumindlægHej :) Jeg skal til mat B eksamen i morgen, men mangler at få styr på noget vigtigt. Igår var jeg til spørgetime, hvor min lærer forklarede noget om n´te grads polynomiet: Han forklarede, at på et tidspunkt vil x^n bliver det største tal i n´te gradspolynomiet. Hvis eksponenten er lige, vil x^n ... -
Aflevering om måneformørkelse og stjerneskud.
ForumindlægJeg skal lave en aflevering om måneformørkelse, og stjerneskud. Jeg har egentlig lavet afleveringen, men problemet er, at det knap nok er en side, og det er alt for lidt i når det er en gymnasiel aflevering. Jeg har skrevet alt, hvad der står, man skal redegør før, i beskrivelsen, men det fylder ... -
Hvad mangler min opgave?
ForumindlægVi har for nyligt skrevet en aflevering om nedarvning. Mit slutprodukt var, ifølge min egen overbevisning, meget fint. Simpelt, forståeligt, mange brug af fagbegreber mm. Alligevel kunne min karakter ikke stige over "7-10". Da jeg spurgte min lærer hvad der manglede så gav hun mig kun ...
