Søgning på: musik analyse. Resultater: 16841 til 16860 af 25891
-
eksamen
ForumindlægHej Jeg skal snart op i historie... Mit spørgsmål er: hvordan foregår historie eksamen... det med problemstillinger?? -
FSA - Synopse i dansk
ForumindlægHej folkens. Jeg skal op i dansk på fredag, og tænkte på om nogle af jer kan hjælpe mig med at give en begrundelse for valget af min artikel (trak en artikel som fordybelsesområde), det er en synopseprøve der er tale om :) Mvh. Daniel, på forhånd tak. -
Faser i vikingetiden
ForumindlægHej, Jeg sidder og læser op til historie-eksamen, og er ved at danne mig et overblik over perioden. Jeg kan huske, at vi lærte at man kunne opdele vikingetiden kunne i 3 perioder, noget med små lokale vikingetogter til mere organiserede nationale vikingetogter. Jeg kan dog ikke finde noget inform... -
Jeg vil vælge historie
ForumindlægHejsa... Så skal jeg snart i gang med dansk historie opgave... Jeg vil gerne vælge historie. har i nogle tips til, hvad jeg kan starte med at gøre? Altså hvis jeg nu vil skrive om Renæssancen. Hvordan finder jeg en problemformulering? Hvad var fx. et problem i den tid? Tak på forhånd. ps: til d... -
Math hjælp... haster!
ForumindlægOpgaveformuleringen er således: "En funktion f er givet ved: f(x)= kvadratrod(ax-b) hvor a og b er positive tal. Med P betegnes et vilkårligt punkt med positiv andenkoordinat på grafen for f. Projektionen af P på førsteaksen kaldes R, og skæringspunktet mellem tangenten til grafen i P og f... -
AT
ForumindlægVi har lige udarbejdet vores synopsis og vi skal i slutningen af ugen fremlægge hvad vi har fundet ud af. Da vi fra start af, har fået at vide, at der ikke bliver givet nogen karakter for opgaven, har min gruppe slet ikke arbejdet effektivt i forløbet. Jeg har selv lavet, det jeg skulle lave. O... -
Problemformulering til det moderne gennembrud
ForumindlægHej derude. Jeg skal snart skrive DHO, og jeg har valgt emnet: det moderne gennembrud. Nogle der har nogle idéer til hvad jeg kan lave en problemformulering om ? Da det ville være en kæmpe hjælp. Det overordnede emne er "Mennesket og magten". Jeg kan tage udgangspunkt i ... -
sso-indledningen
Forumindlæger der krav til hvor lang en indledningen skal være? min fylder ca 13 linie :S skal den fylde mere? og skal indledningen være på en side for sig selv? -
Slaverne i Romerriget
ForumindlægHey der... jeg skal til at skrive en stor historie opgave om slaverne i Romerriget... Jeg har selv lavet to problemformuleringer, skal self. kun vælge en! fx: jeg vil gøre rede for slaverne i Romerriget og hvordan de levede. Men har brug for lidt hjælp... Har i nogle ideer til en god problemform... -
SRP - 9/11 og forholdet mellem vesten og islam - HJÆLP! LITTERATUR!
ForumindlægHej alle glade brugere. Nå, som så mange andre har jeg lige haft 1½ uge hvor jeg har ligget på langs med den berygtede influenza A, og det var selvfølgelig i det tidsrum jeg havde planlagt at finde litteratur til SRP... Så nu er jeg på røven og tænkte at det jo kunne være at der var noge... -
Perspektivering, emner etc.
ForumindlægTil de forskellige ting (pensum står nederst) som jeg har læst, hvilke overordnede emner, temaer og perspektiver er gode at tage fat på? Nogen der kan hjælpe mig lidt på vej måske? Jeg har skrevet noget ned til nogen af emnerne - men ville være dejligt med lidt hjælp :) Pensum: Herodot: Polyk... -
konklusion
ForumindlægHej:) Skal min konklusion indeholde min diskussion og vurdering, hvis jeg bliver bedt om at diskutere og vurdere i problemformuleringen. Eller skal jeg kun skrive vurderingen? på forhånd tak:) -
Lidt hjælp tak - til Naturvidenskab igen :/
ForumindlægEr lige stødt på disse spørgsmål : 1 spg. Tre ting jeg mener, der karakteriserer den naturvidenskabelige viden i modsætning til den humanistiske og den samfundsvidenskabelige: 2. spg. Hvad har de videnskabelige eksperter anbefalet, men har iløbet af noget tid lavet om på? (her tænker jeg eks. på... -
Retfærdig karakter?
ForumindlægHej, jeg fik respons på mit studieretningsprojekt for nogle dage siden, og er dybt utilfreds med min karakter - jeg fik 4. Jeg har snakket med en af mine vejledere om en begrundelse for den givne karakter, og syntes ikke at de forklaringer jeg fik, retfærdiggører min karakter. Ville sætte me... -
uforståendende karakter
ForumindlægFik 4 for denne opgave + fremlæggelsen, udelukkende lå kritikken på opgaven. Nogen der har lyst til at rette den? - Helst en lærer. -
har brug for hjælp til et digt DET HASTER!!
ForumindlægOKay jeg har det her digt som hedder ''Erindring'' som er skrevet af Tove Ditlevsen og jeg fatter intet af den. Så kan i måske hjælpe mig med at forklar lidt om hvad den handler om? -
Statskundskab eller Journalisthøjskolen?
ForumindlægJeg elsker politik og drømmer om at arbejde enten med "spin" eller som kommentator etc. Drømmejobbet ville være som vært på Deadline eller tv-avisen, og jeg har altid taget det som en selvfølge, at statkundskab på uni var vejen, jeg skulle gå. Men nu nærmer tiden sig hvor man skal søg... -
AT Synopsis
ForumindlægHej folkens, Er det muligt at få en af jer til at læse min synopsis til AT? Sådan at jeg kan få lidt respons, og måske nogle forslag til forbedringer. -
Mening om min indledning
ForumindlægHej, er der nogen der gerne vil kommentere min indledning, eller evt. rette den og bidrage med nogle idéer? Mange urbanisere til byen, da der er mange muligheder, massere af tilbud og et stort fællesskab. Er det storbyens neonlys, der blænder os mod alt det, der er virkeligt? Når man ser på ... -
HASTER! Teori om Industrialiseringen
ForumindlægHej Jeg skal i morgen aflevere AT-eksamens synopsis og jeg skriver om damplokomotivets indflydelse på den danske industrialisering, i Historie og Fysik. Hvad kan man tage fat i omkring teorier og videnskabsteori? Mvh. Lin
