Søgning på: matematik noter 1.g. Resultater: 16861 til 16880 af 47497
-
Dansk-historieopgave
ForumindlægHej alle, Jeg skal skrive dansk-historieopgave her i starten af Juni (lidt specielt, da jeg kun går i 1.g), og jeg har valgt emnet: Pest. Jeg har valgt, at skrive om pest i Danmark og komme ganske kort ind på pest i Europa. Er der nogen, der har nogle gode ideer til en problemformuleri... -
Antal lektioner i HHX/HG
ForumindlægJa altså jeg går i 1.G på HHX , og jeg har en veninde som går i 1.G på HG og jeg ville lige spørge nogle af jer som går enten på HG eller HHX hvor mange lektioner i plejer at have om dagen? Jeg møder i gennemsnittet kl. 8:10-14:30, mens min veninde har virkelig korte lektioner? Hun møder tit fra ... -
Statistik
ForumindlægEr der en der kan hjælpe mig med, hvordan jeg regner denne opgave: På et gymnasium er 35% af eleverne 1.g'ere, 35% 2.g'ere og 30 % 3.g'ere. Til et arrangement på gymnasiet dukkede 20 1.g'ere, 30 2.g'ere og 40 3.g'ere op. Undersøg om arrangementet havde samme tiltrækningsk... -
mit gennemsnit !!!!
Forumindlæghej jeg er en elev som går i første 1.g og mit snit ligger på 4,2 på nuværende tidspunkt er det muligt at ændrer det markant. Drømmer om at læse tandlæge eller læge. ved ikke hvad skal gøre, det dårlige snit er ikke grundet at jeg er dum fagligt, men mere problemer i mit privat liv. SKAL J... -
Mat-øk eller økonomi
ForumindlægHej alle :) Jeg skal som så mange andre til at søge studie meget snart. I den forbindelse er jeg meget i tvivl om hvor vidt jeg skal sætte Matematik-økonomi eller Økonomi som min første prioritet, jeg synes snart jeg har læst samtlige debatter og al den info jeg kan finde om uddannelserne på ... -
Hjælp til valg af SRP emner/fag.
ForumindlægJeg skal allerede på tirsdag angive mine to fag til mit studieretningsprojekt (SRP). Jeg går på STX, og har studieretningen (Samfundsfag A, Matematik A). Det vil sige et af mine fag skal være Samfundsfag eller matematik. Men jeg tror jeg vælger samfundsfag over matematik (Jeg er lort til matemati... -
Rettelse af engelsk summary "Danes"
ForumindlægHej. Jeg skal aflevere dette "summary" af en dansk tekst imorgen, så hvis du har tid til at se efter sproglige fejl, ville det være dejligt.RuneDanes like Denmark. They think that Denmark has the best welfare system in the world. However an opinion poll made among foreigners from rich, ... -
eng. oversæt.
ForumindlægDansk middelmådighed ”Her i landet har vi ikke længere kunstnere i verdensklasse”, hævder ejeren af et internationalt kendt dansk galleri. Han mener, at velfærdsstaten og specielt Socialdemokratiet er ansvarlige for kunstnernes lave standard i Danmark. Som dansk kunstner kan man næsten ikke undgå... -
En der vil rette disse engelske sætninger?
Forumindlæg1)Hun gjorde altid, hvad manden sagde. 2)Soldaten hørte sergenten råbe og vidste, hvad han skulle gøre. 3)Han ville ikke have protesteret, hvis politibetjenten ikke havde provokeret ham. 4)jeg havde købt en lejlighed i London, men da jeg ankom til byen, fandt jeg ud af, at sælgeren havde sny... -
Hukommelse
ForumindlægEr der nogen, der kender en god metode til, hvordan man kan huske de matematiske beviser? Jeg snakker om 1-årigt matematik A niveau. -
Formelsamling !!!
Forumindlæghey Er der nogen flinke folk herinde, som har en god formelsamling til matematik for 1g højniveau vil blive rigtig glad hvis i kunne sende det til mig.. Please -
GODE TIPS TIL DEN SKRIFTLIG EKSAMEN
ForumindlægHej, jeg skal til den skriftlige eksamen i matematik på tirsdag. Det vil derfor være rart, hvis jeg kunne få nogle tips til, hvordan jeg klarer mig bedst. Tak på forhånd :) -
Variabelsammenhæng og funktionssammenhæng
ForumindlægHej:) Er der nogen som vil være så venlig at forklare, hvad forskellen er på variabelsammenhæng og funktionsammenhæng i matematik. Jeg har søgt på det, men kan ikke rigtigt finde et konkret svar. Mange tak på forhånd! -
SIMPELT SPØRGSMÅL I MAT
ForumindlægHej Er der en, der kan forkjlare mig hvad en rekursiv definition i matematik er og hvorfor er fibonacci tallene oftest betegnet ved en rekursiv definition? -
økonomi
Forumindlæghvad er forskellen på økonomi på handels højskolen og økonomi på normal uni, har hørt at der ikke er så meget matematik på handels højskolen :) -
Komplekse tal og kemi
ForumindlægJeg vil ikke komme ud i en lang redegørelse for, hvad jeg skal bruge det til :-) Men mit spørgsmål lyder om der er en sammenhæng mellem matematikkens komplekse tal og kemi. Nogen som ved dette? -
Hej
ForumindlægHej, håber der er nogen der kan hjælpe mig, jeg skal lave noget trigonometri og noget vækstformel og eksponentialfunktion om emnet drivhus i matematik. mvh. Marianne -
Beregne ALT med formler?
ForumindlægHej! Laver lidt Matematik, og går i stå ved dette spørgsmål: Kan man beregne ALT med formler? Kan man det? :| -
Stykvis lineær funktion
ForumindlægHalløjsa. Jeg kan ikke rigtig finde ud af denne opgave, i min matematik aflevering. Nogle der har en idé om, hvordan den skal laves? Billede vedhæftet -
Nogen der har flg. opgave!?:-)
ForumindlægMatematik Niveau A Højere Handelseksamen Handelsskolernes enkeltfagsprøve september 2005 Opgave 5
