Matematik

GODE TIPS TIL DEN SKRIFTLIG EKSAMEN

19. maj 2017 af Maria10101 - Niveau: A-niveau

Hej, 

jeg skal til den skriftlige eksamen i matematik på tirsdag. Det vil derfor være rart, hvis jeg kunne få nogle tips til, hvordan jeg klarer mig bedst. 

Tak på forhånd :)


Brugbart svar (2)

Svar #1
19. maj 2017 af MatHFlærer

Mine bedste råd er at øve sig! øv øv øv en masse opgaver... Husk også at til eksamen skal man være helt rolig, læs og forstå opgaverne. Det ikke nok at læse dem en gang. Som jeg siger til min elever: Læs flere gange og forstå hver en sætning. Jeg så fremgang i deres karakterer.

Husk også at anvend et CAS program til delprøve 2, der kan løse lidt avancerede ligninger og differentiere komplicerede udtryk osv.

Jeg siger også gerne til min elever, at hvis de er i tvivl om eksempelvis monotoniforhold, så skal de blot tegne i GeoGebra, eller f.eks. vinklen mellem to planer, så skal de også bare tegne det og overbevise dem selv om, at det passer. Vi mennesker elsker at få ting visualiseret så derfor vil jeg anbefale dig det også.

Læs i øvrigt i dine gamle opgaver og kig hvor din lærer har kommenteret og prøv at øv lidt på det, du synes du har svært ved.

Jeg håber du får en rigtig god eksamen og jeg håber at det jeg skrev kan bruges. Hvis jeg kommer i tanke om flere råd, så vil jeg vende tilbage. :-)

MVh

Anders


Brugbart svar (1)

Svar #2
19. maj 2017 af Bjarnesen (Slettet)

I forlængelse af #1, så er det meget vigtigt at læse ens besvarelse igennem. Da jeg var oppe til eksamen i matematik, havde jeg overset 'småfejl', som påvirkede min karakter. Undgå dette. 


Brugbart svar (1)

Svar #3
19. maj 2017 af MatHFlærer

Ja for silvan da! Det er en meget vigtig pointe, tak #2! 


Skriv et svar til: GODE TIPS TIL DEN SKRIFTLIG EKSAMEN

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.