Søgning på: fysik noter c. Resultater: 16881 til 16900 af 84813
-
HVAD SKER DER HVIS MAN DUMPER.
ForumindlægMin linje på mit gym, lyder på at jeg har fysik på B men, har taget det på A nu. mine årskarakter på B lød på ( 10/10) og i fysik a fik jeg (7/7) hvad sker der hvis man fx. dumper skrifligt fysik a ??? -
Ulovlig salg af eksamensopgaver
ForumindlægJeg vil lige gøre opmærksom på tråden SÆLGER - Fysik A opgaver til d. 1-06-2016 under fysik hvor en bruger vil sælge eksamensopgaver. Eksamen finder sted i morgen Sælgeren CrazyPoPcorn har også sat dem til salg i flere tråde under fysik -
SRP i Mat A Fys B
ForumindlægHej allesammen Jeg vil skrive min SRP i matematik og fysik, men har kun fysik på B-niveau. De fleste forslag på nettet er for fysik på A-niveau, og jeg tænkte derfor på, om i kunne komme med gode forslag til hvad jeg eksempelvis kunne skrive i? :-) -
Metode og teori
ForumindlægHej, Jeg har skrevet synopsis i dansk og fysik, hvor i dansk har jeg analyseret tekst og i fysik har jeg kun redegjort for emnet global opvarming.. Jeg har ikke helt styr på metoder og teorier. Hvad kan man skrive om metoder i dansk og fysik..? -
Termodynamik
ForumindlægJeg vil gerne have hjælp til at beregne Q_CA i opgave b). Opgave 2 Figuren nedenfor viser PV-diagrammet for en kredsproces, der har form som en trekant med start i tilstand A, derfra via en isokor proces (konstant volumen) til B, derfra via en isobar proces (konstant tryk) til C og derfra tilba... -
Matematik Aflevering
ForumindlægOpgave 1 I en trekant ABC er ∠B=90º, a=5,7 og c=9,1. Du skal bestemme ∠A, ∠C og b. Opgave 2 I en trekant ABC er ∠C=90º, c=3,6 og b=1,5. Du skal bestemme ∠A, ∠B og a. Opgave 3 I en trekant ABC er ∠A=90º, ∠B=37º og b=6,9. Du skal bestemme ∠C, ... -
Lineær algebra 2. del
ForumindlægHej, Hvad skal man så gøre, hvis man nu har en matrix:A=[17 -18][9 -10]Man skal bestemme en matrix C, så:C^3 = A ??Tak. -
En der vil rette disse engelske sætninger?
Forumindlæg1)Hun gjorde altid, hvad manden sagde. 2)Soldaten hørte sergenten råbe og vidste, hvad han skulle gøre. 3)Han ville ikke have protesteret, hvis politibetjenten ikke havde provokeret ham. 4)jeg havde købt en lejlighed i London, men da jeg ankom til byen, fandt jeg ud af, at sælgeren havde sny... -
Rettelse af engelsk summary "Danes"
ForumindlægHej. Jeg skal aflevere dette "summary" af en dansk tekst imorgen, så hvis du har tid til at se efter sproglige fejl, ville det være dejligt.RuneDanes like Denmark. They think that Denmark has the best welfare system in the world. However an opinion poll made among foreigners from rich, ... -
eng. oversæt.
ForumindlægDansk middelmådighed ”Her i landet har vi ikke længere kunstnere i verdensklasse”, hævder ejeren af et internationalt kendt dansk galleri. Han mener, at velfærdsstaten og specielt Socialdemokratiet er ansvarlige for kunstnernes lave standard i Danmark. Som dansk kunstner kan man næsten ikke undgå... -
Regneforskift for F(x)
ForumindlægHej Sidder og har svært ved disse opgaver... nogen som evt kunne hjælpe ? Det oplyses at grafen for en ret linje går gennem punkterne (-1, 7,5) og (2,-6). a) Bestem ved beregning en regneforskrift for f(x). b) Udregn f(0) og f(10). c) Løs ligningen f(x)=21 På forhånd tak -
Elektrisk energi og effekt
ForumindlægJeg sidder lige og læser fysik, og så er der noget jeg ikke forstår. Der står at vi man kigger på en ladning Q der ved A kommer ind i komponenten i tidsrummet t. Strømmen gennem ledningen er konstant og dermed også gennem komponenten, hvorfor? Mit andet spørgsmål er, omkring at der står, at der i... -
Stående bølger og halvåbne rør HJÆLP
ForumindlægSom overskriften antyder, er jeg lost på område det område, der kaldes Musik og fysik.. Er der nogen, der kan forklare, hvad der menes med stående bølger og den anden del; halvåbne rør? Mvh Caroline -
hvordan kan man finde saltprocenten og hvad bruges oplysningen til.
ForumindlægHej. jeg skal lave en fysik rapport, som helst skal være færdig idag. men kan desværre ikke finde et svar på, et af spørgsmålene. spørgsmålet lyder følgende: Hvordan kan man finde saltprocenten og hvad bruges denne oplysning til? Håber i kan hjælpe mig, helst hurtigt. tak på forhånd! -
Hvorfor bruger man eksponentiel udvikling i forhold til radioaktivt henfald?
ForumindlægJeg sidder med en fysik rapport hvor jeg skal besvare følgende spørgsmål: "Hvilken type graf skal du helst bruge? Hvorfor?" Jeg ved at man skal bruge eksponentiel udvikling, men ikke hvorfor... :S Det ville være super dejligt hvis en kunne fortælle mig hvorfor! på forhånd tak :) -
Første blækregning på gym.
ForumindlægHej Alle!Jeg er nu gået i gang med min første blækregning efter at have startet på gymnasiet, og er i tvivl om, hvordan man skriver nogle ting op.Den første opgave lyder:"I en retvinklet trekant ABC er a=7 og b=12. Beregn de øvrige vinkler og sider. Jeg vil her bruge Pythagoras til at udregn... -
Georg Mohr opgaver med svar
ForumindlægJeg har lavet en samling af Georg Mohr opgaver som tidligere er stillet på Studieportalen.dk med forslag til løsninger. Opgaver. 1) I en klasse er der 20 elever. Af disse har 13 været i Spanien og 12 i Italien. 4 har ikke været nogen af stederne. - Hvor man elever har været begge steder? 2) T... -
temperatur problemer
Forumindlæghej.. håber der er nogen som kan hjælpe mig.. jeg har en masse opgaver jeg skal lave men følgende kan jeg slet ikke finde ud af selvom det er ret basalt.. omregning af følgende temperaturangivelser til celcius.a) T = 5,3 Kb) T = 125 Kc) T = 300 Kder er nok med bare et svar så kan jeg godt finde u... -
svær opgave
ForumindlægHej jeg har fået en svær kemi opgave for. Så håber nogen kan hjælpe mig igennem den. Der skal måles en legeringssammensætning. Der afvejes 5,31 g metal og voluminet måles til 0,63 mL. Denne portion oxideres til en blålig væske med koncentreret saltpeterssyre og fortyndes til 250 mL. Absorbansen... -
Lagerring
ForumindlægHej SP Vi sidder nogle som har en fysik afl for til i morgen, og vi sidder lidt fast i den sidste opgave, håber der er nogle der kan hjælpe. En accelerator accelererer en Li+- ion fra hvile gennem spændingsfaldet 100 kV a) Bestem ionens fart efter accelerationen. En anden Li+-...
