Søgning på: religion c eksamen. Resultater: 16881 til 16900 af 92030
-
geometri
Forumindlægi trekant ABC gælder |BC|=2|AB| og |AC|=5/2|AB| Bestem cos(C) hvad betyder fx |BC|=2|AB| betyder det at BC er dobbelt så lang som AB? og i så fald, hvordan skal det så sættes ind i cosinusformlen? -
Ligning - fra ét til andet..
ForumindlægHej.. Jeg sidder lige fat i denne ligning --> (-b^2/4a) + c, jeg ved at jeg skal få det til at gi' (-b^2+4ac/4a), men hvordan kommer jeg frem til dette.? er det noget med at man skal gange med noget i en brøk, eller.!? På forhånd tak.. -
spørgsmål til kemi
ForumindlægHej vil høre ome der er nogle der kan svare mig på disse.Når man skal angive hvor et stof er umættet er det omkring dobbeltbindinger men gælder det også i en benzenring.Kan man sige at have en aromatisk ring hvis den ene C-atom er udskiftet med en N-atom -
integral af logaritme
ForumindlægHejsa Jeg sidder og prøver at finde ud af hvad integralet for ln(x) er... På wikipedia fandt jeg en løsning der hedder x(ln(x)-1)+c men hvordan findes c, og hvad hvis den hedder int(a*ln(x))? -
Areal af trekant
Forumindlæghey alle, hvilken formel kan jeg bruge til, at beregne areal af trekant når jeg kender to vinkler og en side? Kender vinkel A = 46.57 Vinkel C = 90 grader og siden c = 8 På forhånd tak :) -
bestem vektor d
Forumindlæga= (1,2,3) b=(2,-1,2) c=(-1,2,2) bestem tallene s og t så vektoren d=a+sb+tc står vinkelret på både b og c -
Effekt
ForumindlægNogle der kan hjælpe mig med dette spørgsmål? En bruser har vandteperatyren 42°C og temperaturem er 18°C når det løber i afløbet. Der bruges 10 l i minuttet. Find effekten -
Andengradsligning
ForumindlægHej. Er der nogen der kan hjælpe mig lidt med den her: Bestem den sammenhæng, der er mellem tallene a og c, når andengradsligningen ax^2+2x+c=0, a er forskellig fra 0, har netop én løsning. På forhånd tak. -
Reducer udtrykket
ForumindlægHej allesammen:) Kan I hjælpe mig med dette udtryk: 6ac-10bc+2c^2= Jeg har fået det til 2c(3a-5b)???? Er det rigtigt?? Jeg har også problemer med dette udtryk: (c(a+b)+b(a-c))2c = Er der nogen der kan fortælle mig, hvordan man regner sådan et udtryk ud?? -
den distributive lov og det skalære produkt?
ForumindlægEr der nogle som kan bevise den distributive lov for det skalære produkt? Jeg ved at den distributive lov ser sådan ud: a·(b·c)=a·b+a·c men hvordan skal jeg bevise? -
Hjæælp
ForumindlægEt kobberkar med massen 6 kg indeholder 30 kg vand. Temperaturen for kar og vand er 50°C. Der tilsættes 3 kg is, der har temperatur af -6°C, og der ses bort fra varmetab til omgivelserne. Beregn blandingstemperaturen.......... -
Analytisk geometri
ForumindlægEn trekant har vinkelspidserneA(5,-3) B(-7,5,2,5) og C(-3,-4)Bestem:1)En ligning for den linje gennem C, der er parallel med c.2)En ligning for medianen fra C.Kan godt finde ud af hvis jeg tegner den, men ikke hvis jeg skal regne den...Den er jo nok ikk særlig svær:-)Ville være glad hvis der er n... -
Opgave 3 Konserveringsmiddel....
ForumindlægHej, Jeg har problemer med opgave 3 d) fra eksamensættet 2000 i følgende link: http://us.uvm.dk/gymnasie//almen/eksamen/opgaver/2000/2000-10-1.pdf Er der nogle flinke hoveder der kan komme med hints til opgaven. På forhånd tak! -
Fransk om "l'indentité danois"
ForumindlægHej Jeg skal afleverer en fransk stil om "l'indentité danois", og har skrevet den (se nedenfor), men ville høre om der er nogen der ville skrive et par rettelser hvis i har tid? ville være en rigtig stor hjælp... På forhånd tak! Je pense la culture dans tout les pays est tres unik.... -
Hvad skal jeg vælge?
ForumindlægHej :) Jeg er lige startet på DTU på linjen civilingeniør i elektroteknologi, men efter studiestart er jeg blevet meget i tvivl om det er det rigtige! Jeg har altid været god til de naturvidenskabelige fag, men jeg interesserer mig mest for matematikken. Jeg tror derfor at det er forkert for ... -
Overvågning - matematik - evt. andre forslag.
ForumindlægHej, Jeg har indtil nu besluttet at jeg vil skrive i dansk, hvor jeg har fundet bogen "Se dagens lys", der handler om et fremtidssamfund, der vha. computerteknologi overvåger og kontrollere alle individer. Spørgsmålet er så, hvad det andet fag skal være. Kravet er, at det skal kunne be... -
TYSK årsprøve! hjælp
ForumindlægJeg skal til tyskårsprøve i morgen, og dvs at det ikke er en 24 timersprøve. Jeg får 24 min, til at forberede mig på. Men jeg er lidt i tvivl omkring, hvordan eksamen foregår. Foregår eksamen på dansk eller tysk? Skal man refere teksten på dansk, også snakke om budskab osv. på tysk? Please hjæl... -
HASTER ..hjælp
ForumindlægHej Jeg sidder og forbereder mig til min AT-eksamen. og har haft en laaaaaaang diskussion med en veninde, om hvorledes AT-mundtlig skal foregå. hun mener nemlig, at synopsen er en springbræt til en selvvalgt vinkel, man snakker om til eksamen. men jeg mener at man bare skal uddybe de vigtigste ... -
Skal have AP igen???
ForumindlægHej derude. Sidste år startede jeg på STX og var oppe i NV og AP ligeefter nytår. Nu er jeg startet forfra, men skal have AP igen?? Men jeg har været oppe til eksamen i AP for et halv år siden?? Må man godt tage en eksamen om igen, nu hvor jeg har været oppe før??? -
trekant ved hjælp af cos, sin og tan
ForumindlægHjælp hvor er jeg dårlig til cos, sin og tan.. kan bare ikke forstår det..I en trekant ABC er vinkel c 90 grader. Desuden er a= 4 og b= 9Beregn vinklerne A og B????
