Søgning på: historie begreber. Resultater: 16901 til 16920 af 22480
-
Induktiv Metode + Præsidenten i USA
ForumindlægHello ;) Sagen er den, at jeg skal op i AT (3g) som så mange andre. Jeg ved godt grundlæggende hvad både induktiv og deduktiv er, men mit spørgsmål er alligevel, men mit følgende eksempel er en induktiv metode: Jeg konkluderer ud fra noget materiale (empiri), at forholdet mellem USA og Europa er... -
FEJL!
ForumindlægHEJ JEG HAR ET HURTIGT SPØRGSMÅL.. NÅR MAN TALER OM DEN GLOBALE OPVARMNING OG KOMMER IND PÅ DRIVHUSEFFEKTEN OG HAVNIVEAUET... ER DET SÅ FYSIK ELLER NATURGEOGRAFI?? Jeg har skrevet om emnet, men har sagt at jeg har brugt fysik.. hvis det er naturgeografi og jeg har lavet en fejl, kan jeg så sige d... -
Teori - kan jeg anvende Karl Marx som teoretisk udgangspunkt for min synopsis?
ForumindlægHej Jeg skal skrive AT synopsis i denne uge og til 2. g årsprøve i næste uge. Jeg er kommet så langt som at jeg skal diskutere teori. Mit emne er fattigdom. Kan jeg godt skrive at min synopsis er præget af en marxistisk forståelse af fattigdom? Eller hvad menes der med Teori? I min Håndbog (som m... -
For og while-løkker
ForumindlægJeg har nogle spørgsmål til forskellen på for og while løkker:Jeg har følgende while-løkke (skrevet i pseudokode)procedure linear search(x: integer, a_1, a_2, ... a_n: distinct integers)i:=1while (i = i:=i+1if i =else location:=0Tegnet =Denne løkke bruges til at finde ud af, om x er indeholdt i... -
Findes der en sådan formel?
ForumindlægHejsa.Er der nogen, der ved, om der findes en formel til udregning af en trekants rumfang? Jeg ved udmærket, at man vha. rumfangsberegning af et hvilket som helst parallelogram kan udregne rumfanget vha. formlen længde * bredde * højde, og at opgaveløsningen derfor ikke er et problem for mig. Men... -
oxi. af dichromat
ForumindlægHej... er der nogle der vil hjælpe mig med hvordan oxidationen af dichromat ser ud???På forhånd tak -
Koldbrand
ForumindlægHvad er forskellen på våd og tør koldbrand? -
C, scanf og while-løkke
ForumindlægDet lader til, at jeg er den eneste herinde, som har brug for support :)Jeg er ved at lære at programmere i C og har i den forbindelse et par spørgsmål efter 1. forelæsning.1) Hvad er idéen i at sætte variablerne til at have værdier til at starte med, hvis man alligevel beder brugeren indtaste no... -
Løs f'(x)=0, hvordan gør jeg?
ForumindlægJeg har brug for noget hjælp til en opgave. Jeg har f(x) = √(10x - x2). Jeg har differentieret den til f'(x) = (5-x) / √(10x - x2). Jeg skal nu løse f'(x) = 0. Men hvordan gør jeg det? Jeg er klar over at jeg skal sætte ligningen = 0, men ved ikke hvad jeg gør derefter... -
nogen!
ForumindlægNogen der har læst Skabt for hinanden? -
Kredsløbsteknik - Ideel operationsforstærker
ForumindlægP14.20. For each of the circuits shown in Figure P14.20, assume that the op amp is ideal and find the value of v0 . Each of the circuits has negative feedback, so the summing -point constraint applies. http://dl.dropbox.com/u/91554/OPAMP%20KLT.png Min første indskydelse var at svaret bl... -
Bevis for regler for løsning af uligheder
ForumindlægNogle der kan bevise reglerne for løsning af uligheder? Her tænker jeg på følgende:Løsningsmængden for en ulighed ændres ikke hvis man:I. Lægger samme tal eller trækker samme tal fra på begge sider af ulighedstegnet:xII. Ganger eller divider med samme positive tal på begge sider af ulighedstegnet... -
Lineære funktioner egenskaber
ForumindlægHej, skal til eksamen i mundtlige mat c. Jeg skal redegør for egenskaberne ved lineære funktioner, men ved ikke helt hvad de er... -
Politiken
Forumindlæger nogen her henne der kender denne her Arikelen " Politiken : Kronik: Demokratiet af sporet" Politiken 31 august 2005?er der ikke nogen der vil fortælle mig hvad det handler om? -
røde blodlegemer
ForumindlægRøde blodlegmer har ikke nogen mitokondrier eller celle kerne. så tænkte på hvordan får de energi?Har de behov for energi overhovedet?hvad bruger de denne til? -
opløsningsmidler
Forumindlæger der nogen der kan nævne nogle gode opløsningsmidler for henholdsvis dihydrogen, dinitrogen og ammoniak?På forhånd tak! -
karakterskala
Forumindlæghej jeg tænkte på om der er en måde man præcis kunne finde ud af hvordan man sammenligner den danske karakterskala med en amerikanske.måske er der en som sidder inde med et link, eller sådan noget.forresten: http://karakterskala.underskrifter.dk/ - http://17maj.org/:) -
Kristendom, please hjælp mig,
ForumindlægHej allesammen Jeg skal desværre til religioneksamen, og ved INTET om hvad religionen, kristendom går ud på? er der ikke nogen her inde der please kan fortælle mig hvad det går ud på? og evt. give mig gode råd undervejs om religion eksame? .. please, er virkelig urolig, og har læst en del.. me... -
Effekt og energi.
ForumindlægHej. håber i kan hjælpe, er gåååået i stå. opgaven lyder: Prøvens første del skal være en mundtl. præsentation af emnet: Varmeenergi Den faglige samtale vil tage udgangspunkt dels i prøven første del og dels i følgende emner: Effekt og energi, varmeenergi. varmefylde, faser og faseændringer... -
funktioner
ForumindlægHar brug for hjælp opgaven lyder Omkostningerne, K mill. Kr., ved at bygge en skyskraber med x etager påstås ved et byggeri at være K = 450+ 0,5x(x+1). Hvad koster det at bygge 10 etager? Hvor mange etager kan man bygge for 756 mill. Kr? Jeg har fundet svaret på første opgave ved at s...
