Søgning på: fysik projekt. Resultater: 16941 til 16960 af 20689
-
Subscript og superscript på samme tid
Forumindlæg<equation>y_1 = ax_{1}^2 + bx_1 + c</equation> Hvordan får jeg lavet mellemrum, så der står, at det er <math>x_1</math> i 2? -
hvor dyrt er det? (kWh)
ForumindlægHej, jeg har lige et spørgsmål vedrørende kwh og omkostninger. Lad os sige, at vi har en blæser, der bruger 80 W, og lad os så sige, at en kWh koster 2,25 kr. Hvor dyrt er det så at have den kørende i 8 timer? Jeg har sagt følgende: (80W/1000)*8 timer*2,25 kr.= 1,44 kr. Er det korrekt? Tak p... -
Opløselighedsprodukt (termodynamik)
ForumindlægHej, jeg sidder med en opgave jeg har brugt lidt tid på at løse uden fremskridt. Ligevægtsloven for reaktionen for calciumsulfats opløsning i vand: / / / Jeg har beregnet og for reaktionen: Nu skal jeg beregne opløselighedsproduktet ved 100 grader. Jeg har fået at vide (fra en... -
Andengradspolynomium - Hvad er det?
ForumindlægHej Vi gennemgår i gymnasiet andengradspolynomium, og jeg forstår ikke hvad det er for noget? Er der ikke nogen der gider forklare mig hvad er det for noget og hvad det bruges til? -
planeter
Forumindlæghej jeg vil bare lige spørge om, fordi jeg ikke kan finde noget om det på nettet eller bøger, men hvorfor er det egentlig man kan se planeterne og hvornår. Jeg ved det ikke helt, men jeg har dog en ide selv. -
Nede over min karakter
ForumindlægHej Alle. Har lige fået 02 i mundtlig dansk. Jeg ved ikke rigtig hvordan jeg skal håndtere det. Jeg følte jeg gjorde det ganske udmærket, men min lærer slagtede mig foran censor. Ville lige hører om afganskarakteren her i eksamen af 9 klasse, har noget som helt med noget at gøre?? Jeg er komm... -
Til STX Folk
ForumindlægHej. Jeg skal starte på STX efter sommerferien. Mit spørgsmål er! Har man brug for en bærebar rigtig meget eller kan man godt bare "nøjes" med en iPad? -
GSK-hold matematik b-a
ForumindlægHejsa Jeg har lige afsluttet en HHX med matematik på b-niveau. Nu skal jeg til at supplere matematik a på gsk, og det hold jeg kigger på er på er et gsk hold på et almindelig STX gymnasium. Jeg er bare blevet lidt nervøs for det, da pensum på HHX er anderledes fra pensum på STX. Vi har b.la. ikk... -
Disposition i naturfag
ForumindlægHej læser, Jeg skal i den her uge lave forberedelse til min naturfagsfremlæggelse. Jeg skal lave en disposition til emnet: Den enkeltes og samfundets udledning af stoffe. Jeg har valgt problem stillingen Hvordan påvirker drivhusgasserne vores samfund og hvordan er vi med til at udlede drivhusga... -
Acceleration og enheder?
ForumindlægHej Jeg skal udregne acceleration med en given formel: S=0,5 * a * t^2. jeg kender S=500 og T=17. Jeg har ikke fået opgivet enheder på opgaven. Så mit udgangspunkt er at regne med at de 500 er meter, og de 17 er sekunder? Men er der nogen jeg skal være opmærksom på i den forbindelse. Skal ... -
Gør rede for, at f'(1)=-2 og f(1)=-1
ForumindlægHej, jeg skal løse flg. ved ikke helt hvor jeg skal starte "Givet linjen l, med ligningen: y = -2x+1, som er tangent til grafen for funktionen f i punktet P(1,f(1)). Gør rede for, at f'(1)=-2 og f(1) = -1" Kan godt ca. formulere en redegørelse for hvorfor f'(1)=-2, men ved sle... -
Definition af f'
ForumindlægHej, Èn som kan hjælpe mig med at lave en definition af f' ? Det vil være mig en stor hjælp. -
bernouillis princip
Forumindlæghej er der nogen der kan hjælpe mig med de to opgaver? -
Specifik varmekapacitet
ForumindlægHej allesammen! Jeg trænger til hjælp til opgave 6B og 7. Opgaveformuleringen er vedhæftet. Jeg har gjort mig nogle overvejelser til opgaverne: 6B: Måling af temperaturens specifikke varmekapacitet: Her har jeg tænkt på, at man kan smide stenen ned i noget vand, med kendt masse, og kendt start... -
Stx eller hhx?
ForumindlægHej Jeg går i 10. klasse, og har valgt at starte på hhx næste år. Jeg har dog altid tænkt, at jeg gerne ville på stx, men jeg skiftede mening i sidste øjeblik. Derfor er jeg virkelig blevet i tvivl om det er det rette valg. Jeg havde aldrig før sat mig ind i, hvad hhx var, og derfor havde jeg al... -
Den elektromotoriske kraft og et batteri
ForumindlægHej Allesammen Hvordan kan det være, at der på et batteri står, at det har en spænding på 9 volt, men jeg har aflæst hvile spændingen til at være 9,3 volt. Burde de ikke være den samme og hvorfor er det ikke sådan :)? Jeg har lavet en graf, hvor jeg har Upol som funktion af I. Forklaringsgrade... -
Potentialfunktionen V(R) for et to atomrigt molekyle. Grænseværdi.
ForumindlægHej. Er der nogen der kan hjælpe mig med at finde grænseværdien i spg a. (se vedhæftningen.) Jeg går udefra at første del af spg a, bare er at sætte R i funtionen til RE, og derved giver den nul. Men jeg kan ikke få maple til at regne anden del, og jeg kan ikke få det til at stemme i hånden. Jeg ... -
hjælp
ForumindlægHej er der nogen der kan hjælpe mig med disse 2 opgaver??? OPG 6 Ved en syntese har man udregnet det maksimale udbytte til 26,0 g, men får kun 17,3 g ud af det. Hvor mange % er gået til spilde ? OPG 7 Der laves en kalibreringskurve med absorbansen som funktion af koncentrationen. Den rette lini... -
Beregn temperatur (haster !!!)
ForumindlægVi har 3,00 L 0,900 M saltsyre, som blandes med 2,00 L 0,700 M NaOH-opløsning. Begge opløsninger er 20 grader. Temperaturen stiger pga. neutralisationsvarmen. Vi regner med at den specifikke varmekapacitet og blandingen er den samme som for vand. Beregn blandingens temperatur lige efter sammenbla... -
Hvilken studieretning?
ForumindlægHej folkens. Jeg er en ung dreng på 15, som sidder med et lille problem: Jeg ved ikke hvilken studieretning jeg skal tage. Jeg vil gerne tage en bacheloruddannelse efter gym, så jeg vil helst have en retning, hvor mit snit vil ligge så højt som muligt. Forresten, så er mine bedste fag følgende: D...
