Søgning på: idræt b drejebog dans. Resultater: 16981 til 17000 af 89623
-
Blækregnings opgaver
ForumindlægHey. Sidder lige med en ven og prøver at lave blækregning men sidder lidt fast i en opgave.Jeg skal reducere følgende ligning.a - b 3b -2 (alt sammen)+4_____ - _____2a 5aHvis nogen kan hjælpe må de meget gerne også vise mellemregninger så vi kan forstå det.på forhånd tak -
Tyskniveauer på STX
ForumindlægHej. Jeg overvejer, at hæve fra B til A i øjeblikket. Men jeg frygter lidt, at jeg ikke længere vil kunne være helt med. Problemet vil være, hvis det medfører større krav af slagsen, som man kender dem fra dansk. På den anden side vil vi være et hold på max 8-9 stykker, og jeg har ingen problemer... -
Konstanten a.
ForumindlægHej alle Jeg har et spørgsmål. Konstanten a i en eksponentialfunktion af typen f(x) = b*a^x: Hvis a eksempelvis er 0,87, fortæller den så, at hver gang x stiger med en, falder f(x) med 87 %? Jeg er lidt i tvivl, mange gange tak på forhånd! Vh Amigo -
hjælp
ForumindlægHej jeg sidder fast i opg 10 b) fra eksamenssættet maj/ 2012 Nogen som kan foklare mig hvordan man finder længden IACI i trekanten ? Her er linket til selve eksamenssættet.. http://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media... -
Lidt algebra
ForumindlægHvis jeg har en sammenhæng ln y=b x , så står der i min at jeg kan finde den eksakte procentvise ændring i y ved dY % = 100( exp(bx) - 1 ). Jeg har altid troet at det skulle være en approksimativ ændring. Er der en som har en begrundelse (et lille bevis). Det må have noget at gøre med egenskaber... -
Potensfunktioner
ForumindlægJeg sidder her med en opgave der lyder således: Grafen for en potens funktion går gennem punkterne (5, 225) og (8, 150) Bestem værdien af konstanten a (4 decimaler) og Bestem værdien af konstanten b (helt tal) Nogle der kan være behjælpelige? -
reaktionsskemaer
Forumindlæghey.. er der ikke lige nogen, der kan hjælpe mig.. og samtidig forklar, hvordan i løser opgaven. spørgsmålet er: " der dannes bundfald, når nedenstående opløsninger blandes. opskriv to reaktionsskemaer for hver af fældningsreaktionerne.. det første med tilskuerioner, det andet uden tilskuer... -
lineær funktion
ForumindlægJeg har en opgave som jeg ikke kan komme gennem.. Om en lineær funktion g(x) oplyses, at grafen går gennem punkterne P(5,3) og Q(6,12). Bestem g(7) og g(4).. Jeg ved faktisk ikke hvad jeg skal gøre.. Jeg tænkte om jeg kunne bruge denne formel f(x)=ax+b -
Matematik. opstilling af ligning - Hjælp søges!
ForumindlægOm en plante oplyses: a) Højden vokser med 1,5 cm pr. uge b) Højden var 27,0 cm da planten blev købt. Opskriv en ligning for sammenhængen mellem plantens højde og tidspunktet. Husk at angive hvad x og y står for. har glemt hvordan man gør. En venlig sjæl der gider hjælpe? -
Møg træls spinat matematik :(
ForumindlægOpg.1. Når spinat blancheres, ændre vitaminindholdet y sig (målt i bestemte enheder) efter forskriften: , hvor t er tiden. a) Bestem t for y = 19 Nitratindholdet i spinat ændrer sig samtidig og følger forskriften , hvor t er tiden. b) Bestem nitratindholdet, når vitaminindholdet er 15 -
løs ligningen
ForumindlægHejj, jeg har brug for jeres hjælp til min sidste opgave, som ser ud som følgende (Jeg har vedhæftet et billedeaf opgaven) i så fald har jeg løst ligningen vha TI-Nspire i opgave a a) x= 7.3 - men hvad mener han med at jeg skal forklare forskellen??? b) c) -
tid
ForumindlægHej :) Har en opgave som jeg ikke lige kan finde ud af: En 15m lang lastbil kører med hastigheden 80km/t. En personbil, som kører med hastigheden 110km/t, vil overhale lastbilen. Personbilen begynder overhalingen 50m bag lastbilen og afslutter overhalingen, når den er 50m foran lastbilen. ... -
Hjælp til et svært matematik spørgsmål!!!!!
ForumindlægGrafen for en lineær funktion f går gennem punkterne P (40, 49) og Q (20, 64) . a) Bestem en regneforskrift for f og Beregn f(120). b) Løs ligningen f(x)=16. Håber på jeres hjælp og forklaring. På forhånd tak. -
fra c-niveau til a-niveau??
ForumindlægHej er der nogen derved om det er muligt at læse matematik fra c-niveau til a-niveau på 1 år?? Vil super gerne søge ind på en uddannelse til næste år men jeg mangler mat-a for at blive optaget. (og så selvfølgelig mat-b) Kan det lade sig gøre?? og er det overhovedet muligt??? -
haster hjælp =( bestemme ligning og cirklens ligning
ForumindlægHej Er der nogle der kan hjælpe mig med at løse opgaven :) Opg. 1.0098 En linje q går gennem punkterne (1,1) og (5,2). a) Bestem en ligning for linjen q. b) En cirkel har centrum i punktet (-1,6) og har linjen q som tangent. Bestem en ligning for denne cirkel. Tak på forhånd :) -
Arv af blodtype
ForumindlægHvis jeg har blodtype B og min mor også har det, hvad kan min far så have? Hvis et par tvillinger får børn med partnere, der til tilfældigvis har samme blotype også. Altså tvillingerne har samme blodtype og deres partnere har samme blodtype. Vil parrenes børn få samme blodtype? -
Vilkårlig trekant, manglende vinkler/sider
ForumindlægJeg har en vilkårlig trekant, de vinkler og sider jeg kender er følgende: A = 124,83º b=4,29 c=8,61 Jeg er i tvivl om hvilken formel jeg skal bruge til at finde de manglende stykker. Jeg kender godt sinus og cosinus relationen og vil godt kunne klare resten selv hvis jeg bare for givet en ti... -
Eksamens regler om forberedelse til mundtlig prøve?
ForumindlægHej alle! Jeg skal op i engelsk (A-niveau), d. 21, men min anden eksamen (B-niveau) begynder ikke engang et døgn efter jeg har færdiggjort min engelsk. Der må være nogle regler om hvor lang tid eksamenerne skal ligge fra hinanden, kan nogen henvise mig til hvor det står - Eller ved nogen om det i... -
Barndommen som personlighedens fundament
ForumindlægHey folkens. Jeg har trukket dette emne, som mit 24 timers emne i Psykologi B eksamen. Jeg har fået udleveret 6 forskellige bilag, som varier fra avisartikler til cases. Jeg er dog i tvivl om hvordan man bør udarbejde en synopsis i dette emne, så jeg ville være utrolig taknemmelig for alt den h... -
eksponentiel funktion
ForumindlægHej! Jeg er igang med min forberedelse til matematik eksamen.. Jeg er ved at forberede spørgsmålet om eksponentiel vækst hvor jeg skal redegøre for vækstmodellen f(x)=b*ax og komme ind på bestemmelsen af fordoblings- og halveringskonstanten.. Det, jeg er i tvivl om, er hvor vidt jeg skal komme in...
